Då vart man SuMo ägare till slut! Åkte för att kolla en och ta en provtur, men efter det var man fast! helt galet kul hoj! effekten på de första växlarna är minst sagt brutal
Tänkte innan att den skulle vara lite lik min förra hoj, en speed triple 1050. men denna är bra mycket rappare och känns smidigare att slänga runt på småvägar, bromsarna är ju helt sjuka med!
Har funderat lite på vad som ska göras innan säsongen kommer igång på allvar...
*Byta avgassystem, har sett billiga leo vince på eBay, även
Mivv, de är grymt snygga! men mycket dyrare. behöver jag lämna in för mappning efter det? [YOUTUBE-ID]gKCZtimwjWI[/YOUTUBE-ID]
*snygga upp baken lite, någon som har tips på var man handlar ny skylthållare och sånt?
*Byta till 16 drev fram, 6an är ju lite för mycket överväxel nu.
Finns det strypning på de första växlarna? har för mig att jag läst något om det i denna tråden.. (mycke vill ha mer
)
*ska plocka bort skjutspinnar och touring-skärmen som sitter på nu
sen se om jag kan hitta några schysta bar-end speglar.
*justera växelpedalen lite, tycker nästan man behöver lyfta foten nu för att växla upp, kan funka att köra med cross-stövlar med.. får prova.
när jag var ute här om dagen så drog jag på lite på 2an sen när jag skulle växla till 3an så fick jag inte riktigt i den så när jag släppte upp kopplingen var det fortfarande 2an.. vilket resulterade i ett rätt gött bakhjuls-släpp.. finns mycket motorbroms så en slirkoppling skulle sitta fint kan jag tänka, frågan är väl bara vad det kostar..
hojen är en 990sm -08a för övrigt