Jag är på gång att äntligen skaffa en 990SM. Det finns både några nya 09r och 08r ute i butikerna. Har någon koll på vad det är för skillnad (om någon) på årsmodell 2008 och 2009? Jag har sökt och fått lite motstridig info.
Jag började läsa tråden från börja, men lessnade efter 10 sidor
EPC verkar ju vara mitt första steg då jag har BOS Slipon samt 16 kugg..
Finns det ngn som kan förklara ingreppet lite mer detaljerat?
Tagit bort skjutspinnarna, backspeglar och handtagen bak, skruvade i vagnsbultar i hålen efter handtagen, måste bara måla dem svarta... Monterade barkbusters och en mini-backspegel, men får nog tänka om, den täcker in döda vinkeln, men inget rakt bakåt.
Ska ta ngn bild på det spektaklet senare.
Grattis!
Tagit bort skjutspinnarna, backspeglar och handtagen bak, skruvade i vagnsbultar i hålen efter handtagen, måste bara måla dem svarta... Monterade barkbusters och en mini-backspegel, men får nog tänka om, den täcker in döda vinkeln, men inget rakt bakåt.
Ska ta ngn bild på det spektaklet senare.
Funderar fortfarande om det är värt de extra 4-5 tusen kronorna för ett par Mivv pipor istället för Leo vince...
Har ju läst och hört om kolfiber pipor som spricker när man kör med insatserna i på en twin.. det är ju inte bra
Mivven kostar ju 9-10k på carpimoto och jag tror det är fusk, innanför kolfibern så sitter det aluminium. I alla fall var det det vi kom fram till när polaren köpte just de där. Om det sedan är värt det är ju en helt annan sak.... mina akror kostar 19k i år och det är ju helt sjukt dyrt, så himla bra låter dom inte....
Shit.. 19k.. är det för helsystemet eller ?
Jag får helt enkelt skriva upp mig på lite helgarbete framöver och beställa ett par Mivv's
Mivven kostar ju 9-10k på carpimoto och jag tror det är fusk, innanför kolfibern så sitter det aluminium. I alla fall var det det vi kom fram till när polaren köpte just de där. Om det sedan är värt det är ju en helt annan sak.... mina akror kostar 19k i år och det är ju helt sjukt dyrt, så himla bra låter dom inte....
Nu har jag ställt in "Sport" på dämparna runt om. Niklasinorr, vad rekommenderar du att man gör sen, inställningsmässigt???
Man får 1 till 2 röret med också =)Slip-on...
Men då är de ECC-godkända (typade) så de är att betrakta som originalrör...
Så är det säkert men fan va snygga dom är, tur att han inte läser här =)Jag tror att de flesta kolfiberdämpare till twinnar har alu innanför. Kolfiber klarar inte avgasstudsarna, de mattas och så blir det hål... jag vet, jag har provat
Jag trivs i alla fall bra härKanske dags att skapa en 990 tråd nu när ni är några stycken som kör det, det är ju lite skillnad på 950 och 990.
Vad tycker ni, Bra el anus?
Jag gjorde som Niklas beskriver och ökade rebound ännu mer för jag tycket den fortfarande reste på sig vid gupp-i-kurva, sedan minskade jag på förspänningen och komp för att få den "gungig" =)Haha, faan oxå! Ja med min vikt på 74 kg blev det intressant med "Sport" inställt, när vägen var ojämn o kurvig. Hojen ville bara gå rakt fram, obekvämt blev det oxå.
Ännu ett bra tips, tackar!
Du ska lyssna mest på Niklas men man skall också komma ihåg att han gillar att köra med racingställningar på gatan, och det är lite väl styvt för mig i alla fall.
å fy fan! nu har man tjackat 950sm 2007 då =P
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |