Ankan1
Ny medlem
- Gick med
- 14 Jul 2011
Skåne är BÄST alla kategorier sedan så kommer resten av Sveriges alla fina delar utom Stockholmsområdet.För det är ju en jädra dynghåla som dessutom ligger helt fel i landet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja fast det där stämmer ju inte riktigt va? Det är ju årtusendets kamp just nu mellan diverse styrande skidåkare och det faktum att en skoter idag i princip tar dig exakt vart du vill, förutsatt att du besitter nog med skicklighet. Ja, och snö.
Fasiken vissa av dagens skotrar är ju knappt gjorda för att köras på led.
Ja fast det där stämmer ju inte riktigt va? Det är ju årtusendets kamp just nu mellan diverse styrande skidåkare och det faktum att en skoter idag i princip tar dig exakt vart du vill, förutsatt att du besitter nog med skicklighet. Ja, och snö.
Fasiken vissa av dagens skotrar är ju knappt gjorda för att köras på led.
http://www.lansstyrelsen.se/norrbot...-i-naturen/snoskotertrafik/Pages/default.aspx
Det låter inte riktigt som om det är helt korrekt att skotern tar dig vart som helst. Ska man strunta i vad som är lagligt kan man ju ta en valfri enduro och ta sig till precis vart som helst med.
Har för mig att så länge snön täcker all vegetation så är det ok köra skoter lite överallt utom på nyplanteringar och i nationalparkerna.
Länken tar upp var det är tillåtet. Det är inte vart som helst.![]()
Och där skoterleder finns bör skoterleder var där man kör.
Nu skiter jag lite i vilket egentligen, men det var ett väldigt svepande och öppet uttryck som inte helt stämmer överens med hur reglerna är.![]()
Haha snacka om att märka ord?
Så länge det är snötäckt får du köra på större delen av Sveriges yta. Men ja jo vist finns det regleringar. Som är viktiga att följa också om vi inte vill ha än fler!
Men frihetskänslan på skoter går inte att jämföra med enduro enligt mig. Dels för att Enduro är olagligt att framföra typ nästan överallt. Lite som fyrhjuling faktiskt än fast inte många vet det. Men framförallt för att ska du ta dig upp på en bergstopp utan väg upp så kräver den en skicklighet som jag är lååångt ifrån att besitta.
Men ok då, med skoter kan du ta dig till ställen som ingen annan varit! Inte vart som helst men du har mer att köra på än all mark söder om dalaälven. =)
P.S Du är ju från Enköping, då har du ändå ingen koll.![]()
![]()
Fortsätta gissa? Då det står Ort: Enköping så har jag inte gissat ett dugg utan gick efter va det stod. =)
Ja fast blir det verkligen så? Jag vet att snubbarna som har bandsats monterat har lite strul på just det där hurvida det är lagligt eller inte, tror vissa kör landvägsreggat. Fast det kanske funkar med enduroreg? MEn tveksamt, för man har väl inte trafikförsäkring då, eller?
Har för dålig koll på enduro och lagar känner jag. Jag ger upp.
Sen att du utan bandsats inte tar dig så långt i snön med en enduro är en annan sak. Vissa kör ju på leden, men det brukar innebära rätt sura miner...
Hörru Veijo, nog vet jag att du hade varit skoterfrälst om Honda hade tillverkat skotrar!![]()
...du får inte ens köra på din egen mark om det är barmark.
Haha, jag skojar ju bara =)Vänd det inte mot mig, jag har inte sagt här något negativt om varken snöskoter eller att Honda skulle vara bättre än andra märken?!?
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |