"Alla verkar fått för sig att vi i Sverige på något sätt är "dom goda" och blir det krig skall vi se till att "de onda" dör för sitt fosterland."
Absolut inte, min släkt som var med i kriget och slogs,slogs på fel sida, men jag betvivlar att de var onda. Dock så slogs de för en vidrig ideologi(indirekt i alla fall) och det är den man måste bekämpa. Tyvärr drabbar krig alltid människor, och ser man till det stora hela, så var Tyskarna inte ondare än några andra.
"Chris, angående Danmark så var ju deras lilla vända i Irak de senaste hjälteinsatserna, min farfar (ursäkta exemplet igen) kom ifrån Holland och som du vet ockuperades även Holland dock med kanske en gnutta motstånd (några 100 strök med) han och många andra flydde till England och tog värvning där. Mot en sådan angripare som Tyskland fanns det inte mycket att göra. Sen berättade han även att ockupationsstyrkorna var vänliga, ville faktiskt inte vara där utan längtade hem. många var lantbrukare osv vilka hade tvingats att mönstra, fått en konstig regering och gett sig ut i krig."
Där har vi det igen. Dock så är det fel att Holländarna gjorde en gnutta motstånd. De satte sig på tvären rätt så ordentligt och tusentals stupade.Bla vid Grebbe-linjen. Tyskarna var tvungna att jämna Rotterdam med marken(terrorbombning) för att knäcka motståndet. Stora holländska förband fick kapitulera trots att de på flera håll segrat och var obesegrade av tyskarna.
"Kan bara påpeka att de goda ägnade sig åt folkmord eller vad det kan kallas när Hamburg, Dresden mfl. städer bombades åt helvete. Det var civilia som strök med och piloterna som flög in planen hade inte stor möjlighet att vägra.
Detta kan man diskutera i all oändlighet, förhoppningsvis borde utbildning och goda handelsrelationer hålla krigen stången."
Detta ska man känna till, det var avskyvärda dåd.
"Jag låg på K3 som jägargruppchef, vet inte om det också är låtsasjägare men speciellt speciellt var det inte så att säga."
Jägarna på K3 är jägare och inget annat. Det handlar inte om att FBJ är sämre, men de har andra uppgifter än jägarstrid. Fallskärmsjägare och skyttesoldater har också olika uppgifter.