Män och kvinnor

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
En fråga, om tjejer och killar är så himla lika (minst 100% lika) - hur kan det ens uppfattas som negativt med att bli tjatad på för att ha sex? Jag vet ingen kille på hela jorden som skulle tycka det var ett problem att bli ombedd ha sex. Så, de tjejer som klagar på sådant är antingen väldigt annorlunda killar (trots att de påstår sig inte vara det) eller kort och gott oärliga.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Sitter du och smygläser tråden utan att skriva din åsikt? :mad: Har du rosa kanintofflor på dig när du gör det också? :4skrika

Forumet håller på att förvandlas till en FI-megafon och du sitter där med armarna i kors, var tog din solidaritetskänsla vägen?!? Gör något FFS.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Vidhåller fortfarande min tes att eventuella negativa könsskillnader är kvinnors fel.

Så kommer det förbli så länge män uppfostras av kvinnor.....

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Problemet är att några miljarder års evolution gjord kvinnor till att attraheras av auktoritet.

Exakt så är det. Kvinnor dras till dominans, status och pengar. Män dras till utseende. Inte särskilt smickrande för nån men så är det.

Vad skönt det vore om även obekväma sanningar hade en plats i politiken. Då skulle nån våga nämna elefanten i rummet varje gång lönefrågan kom på tal och vi skulle slippa lägga tid och resurser på låtsasundersökningar på nånting som alla innerst inne redan vet svaret på.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Efter att ha läst det här så får jag inte riktigt intrycket av att sånt är särskilt uppskattat från feminstiskt håll.

Nu har jag inte läst artikeln, men det är självklart skittrist om det inte accepteras. Vad som nästan är ännu tråkigare är att det oftast är folk som påstår sig vara någon slags talare för alla feminister som protesterar. Jag har aldrig kallat mig själv feminist och har inte planer på att göra det heller, eftersom folk tar förgivet att man är manshatare som krigar för kvinnors rätt att bada toppless på badhuset.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Det där tror jag har stor grund i att många tjejer har fruktansvärt dåligt självförtroende. Finns ju studier där de kommit fram till att betydligt fler tjejer har dåligt självförtroende än killar (vilket antagligen inte är så chockerande för nån). Har man dåligt självförtroende gör man väl inte alltid de smartaste valen och har lättare för att hamna i utsatta situationer och det är väl främst de som gör om misstagen flera gånger. Det är ju inte direkt ovanligt att tjejer som blir slagna av sin sambo själva anser att de är värda slagen och all skit de får, helt enkelt för att de tappat förmågan att se sitt eget värde.

Det är ju inget man kan hitta en allmän syndabock till, men någonstans måste ju det dåliga självförtroendet komma ifrån, för det är ju knappast medfött. Och något måste ju vara grund till att det främst är tjejer som drabbas. Nej, jag tror inte det är männens fel och nej, jag tror inte att det är någon som medvetet uppfostrar tjejer på det sättet för att de ska känna sig underlägsna.

Ja, men är det ett bra sätt att "kompensera" detta genom att t ex kvotera in kvinnor i styrelser eller att tycka att alla män ska känna ett ansvar och skam för att vissa män t ex misshandlar sina kvinnor?

Jag anser som sagt att alldeles för mkt energi i debatten från de som kallar sig feminister läggs på att kvinnor faktiskt är svagare och sämre än män och därför ska kvoteras och kompenseras för detta på bekostnad av män istället för att se till att det faktiskt blir lika oavsett kön.

Ännu mer löjelseväckande blir det när samma "feminister" tycker att det är helt okej att av religiösa skäl skilja på män och kvinnor vid t ex gymnastik eller i badhus.

Det blir lixom bara trams av allt.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag skulle tro för att de inte vågar säg ifrån.

Kanske är det så att du skulle ställa upp för någon som känner sig utsatt fast du inte skulle känna dig utsatt i samma situation. Att inte känna sig hotad eller utsatt är ju positivt och kan användas för att göra situationerna i sig mindre provocerande och då kanske beteendet dör ut.

Exakt! Det är det som är så himla intressant och min ursprungsfråga, hur kommer det sig att vissa anser sig orättvist behandlade och andra inte, i samma situation?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ännu mer löjelseväckande blir det när samma "feminister" tycker att det är helt okej att av religiösa skäl skilja på män och kvinnor vid t ex gymnastik eller i badhus.

Skall vi väga in problemen bland invandrare också? Vad är det här för jävla rasisttråd? :confused:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Skall vi väga in problemen bland invandrare också? Vad är det här för jävla rasisttråd? :confused:

Nu skrev jag ju iofs religiösa skäl utan koppling till om en person är invandrad eller ej.

Men när många politiker står och skriker sig hesa över kvinnor och mäns lika värde och tävlar i vem som är mest feminist, men samtidigt sanktionerar total könssegregering när det sker av religiösa skäl.. Ja, då tycker åtminstone jag att det är rent hyckleri.

Om det gör mig till rasist så är det helt okej för min del.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu skrev jag ju iofs religiösa skäl utan koppling till om en person är invandrad eller ej.

Men när många politiker står och skriker sig hesa över kvinnor och mäns lika värde och tävlar i vem som är mest feminist, men samtidigt sanktionerar total könssegregering när det sker av religiösa skäl.. Ja, då tycker åtminstone jag att det är rent hyckleri.

Om det gör mig till rasist så är det helt okej för min del.

Jag tycker det är grovt rasistiskt att ens föreslå att invandrare av allehanda sorter skall bemötas med samma krav som vi ställer på svenskar. Fattar du att de flytt från krig????? Det är inte så jävla lätt att ta på sig kanintofflor utanpå proteserna. :dummer

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Jag skulle tro för att de inte vågar säg ifrån.

Kanske är det så att du skulle ställa upp för någon som känner sig utsatt fast du inte skulle känna dig utsatt i samma situation. Att inte känna sig hotad eller utsatt är ju positivt och kan användas för att göra situationerna i sig mindre provocerande och då kanske beteendet dör ut.

Håller med dig fullständigt. Någon som känner sig osäker/ängslig blir lätt överkörd, oavsett kön, varför ska man ta personen på allvar om den inte gör det själv? Fast jag menar inte så hårt, jag menar typ som klyschan "älska dig själv innan du kan älska nån annan", eller, ja vafan du fattar nog :tummenupp

Skulle en tjej i min närhet känna sig hotad eller utsatt av en kille som tafsade på henne på krogen (för att hålla mig till samma exempel) hade jag inte sagt till henne att hon har fel. Däremot hade jag frågat henne varför hon känner så. Killen är ju uppenbarligen en svagbegåvad tönt som inte kan ta kontakt på ett mer intelligent sätt, hur kommer det sig att hon låter sig påverkas av hans efterblivenhet? Varför känns det inte bara skönt och en boost till ens egen person att vara så totalt överlägsen någon som beter sig så? Nu vet jag inte om jag lät dryg igen men jag hoppas du förstår vad jag menar :)

sportbike

mad
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Sitter du och smygläser tråden utan att skriva din åsikt? :mad: Har du rosa kanintofflor på dig när du gör det också? :4skrika

Forumet håller på att förvandlas till en FI-megafon och du sitter där med armarna i kors, var tog din solidaritetskänsla vägen?!? Gör något FFS.

Jag har semester, både fysisk och mental, lutar mig tillbaka och ser på när myggen träter :krama

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Jag anser som sagt att alldeles för mkt energi i debatten från de som kallar sig feminister läggs på att kvinnor faktiskt är svagare och sämre än män och därför ska kvoteras och kompenseras för detta på bekostnad av män istället för att se till att det faktiskt blir lika oavsett kön.

Kvotering visar en tydlig skillnad mellan jämställdhet och feminism. Jämställdhet är att förutsättningarna ska vara lika, feminism verkar vara att utfallet ska vara lika. Är det inte så ska pappa staten komma och styra upp. Att låta folk välja själva och leva sina egna liv verkar inte finnas på kartan.

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Jag går inte omkring och undrar varför det är mitt fel. Jag lyfter en diskussion om varför vissa individer tycker att det är den utsattes fel. Jag använder mig själv som exempel.

Jag uppskattar dock ditt ärliga svar.

Diskussionen difuseras av att båda "sidor" missuppfattar varandra. Män som egentligen inte är svin måste börja se verkligheten, och kvinnor som egentligen inte är undergivna måste börja agera så som de egentligen är.

Att kvinnor måste stå upp för sig själva handlar om att det är mycket enklare att se saker för vad dem är. Exempel; om en man övertalar en kvinna att ligga med honom verbalt, de ligger med varandra, sen kommer hon efteråt och är upprörd. Hur ska man kunna veta vem som har "rätt"? (Detta är naturligvis inte applicerbart på en våldtäkt, det är skillnad.)

Vore det då inte enklare att kvinnan säger ifrån, ropar på hjälp om det behövs, ringer polisen. Då är det uppenbart vad som pågår.

Det som också ska sägas är att de män som inte accepterar nej vid första försöket är idioter, svin, what have you. Om en brud säger nej till mig så går jag bara, vet inte ens varför jag skulle försöka. Men så fungear uppenbarligen inte alla män, då måste kvinnor börja ta plats och säga ifrån, så vi andra vet vilka det är.

Ibland är det ju så också att en brud säger lekfullt "tror du att du kan få mig eller?", det kan ses som ett nej, eller som en flirt. Hela problemet är grundat i hur våran sexualitet fungerar.

Slutsats, det är inte kvinnors fel att svin/äckel/psykopater finns, men ni måste stå upp mot dem, exponera dem.

Sen tycker jag kvinnor som är rädda för att gå ute när det är mörkt ska börja gå i en självförsvarsklass. Vi män måste också göra det, för tro mig, vi kan också bli utsatta för våld. Det är till och med farligare att vara man än kvinna när det gäller att bli utsatt för våld.

Last edited:

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag begriper inget av något inlägg här. Sockerstinn deluxe eller bara idiot, jag vet inte vilket.

Är problemet att:
Alla skall, helt förutsättningslöst, behandlas lika?
Vissa behandlas olika på grund av sitt kön, både till gagn och hämmande?
Vissa fokuserar på kvinnokamp när det finns barn som svälter?
Det finns barn som svälter på grund av att vissa fokuserar på kvinnokamp?
De tar våra jobb?

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Jag begriper inget av något inlägg här. Sockerstinn deluxe eller bara idiot, jag vet inte vilket.

i den tunga intellektuella dialogföringen som sker här, där det så uppenbart handlar om män och kvinnor, så går det via ts och kommer ut som att enkom handla om henne.

vad är det du inte förstår? :confused:

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...