Lycka till.klart det är; vad har hänt med din humor?
dags att återinföra humorn i det här forumet.
Lycka till.klart det är; vad har hänt med din humor?
dags att återinföra humorn i det här forumet.
Lycka till.
Sitter du och smygläser tråden utan att skriva din åsikt? Har du rosa kanintofflor på dig när du gör det också?Lycka till.
Problemet är att några miljarder års evolution gjord kvinnor till att attraheras av auktoritet.
Efter att ha läst det här så får jag inte riktigt intrycket av att sånt är särskilt uppskattat från feminstiskt håll.
Det där tror jag har stor grund i att många tjejer har fruktansvärt dåligt självförtroende. Finns ju studier där de kommit fram till att betydligt fler tjejer har dåligt självförtroende än killar (vilket antagligen inte är så chockerande för nån). Har man dåligt självförtroende gör man väl inte alltid de smartaste valen och har lättare för att hamna i utsatta situationer och det är väl främst de som gör om misstagen flera gånger. Det är ju inte direkt ovanligt att tjejer som blir slagna av sin sambo själva anser att de är värda slagen och all skit de får, helt enkelt för att de tappat förmågan att se sitt eget värde.
Det är ju inget man kan hitta en allmän syndabock till, men någonstans måste ju det dåliga självförtroendet komma ifrån, för det är ju knappast medfött. Och något måste ju vara grund till att det främst är tjejer som drabbas. Nej, jag tror inte det är männens fel och nej, jag tror inte att det är någon som medvetet uppfostrar tjejer på det sättet för att de ska känna sig underlägsna.
Ja, men är det ett bra sätt att "kompensera" detta genom att t ex kvotera in kvinnor i styrelser eller att tycka att alla män ska känna ett ansvar och skam för att vissa män t ex misshandlar sina kvinnor?
Män dras till utseende.
Exakt! Det är det som är så himla intressant och min ursprungsfråga, hur kommer det sig att vissa anser sig orättvist behandlade och andra inte, i samma situation?
Ännu mer löjelseväckande blir det när samma "feminister" tycker att det är helt okej att av religiösa skäl skilja på män och kvinnor vid t ex gymnastik eller i badhus.
Skall vi väga in problemen bland invandrare också? Vad är det här för jävla rasisttråd?
Nu skrev jag ju iofs religiösa skäl utan koppling till om en person är invandrad eller ej.
Men när många politiker står och skriker sig hesa över kvinnor och mäns lika värde och tävlar i vem som är mest feminist, men samtidigt sanktionerar total könssegregering när det sker av religiösa skäl.. Ja, då tycker åtminstone jag att det är rent hyckleri.
Om det gör mig till rasist så är det helt okej för min del.
Jag skulle tro för att de inte vågar säg ifrån.
Kanske är det så att du skulle ställa upp för någon som känner sig utsatt fast du inte skulle känna dig utsatt i samma situation. Att inte känna sig hotad eller utsatt är ju positivt och kan användas för att göra situationerna i sig mindre provocerande och då kanske beteendet dör ut.
Sitter du och smygläser tråden utan att skriva din åsikt? Har du rosa kanintofflor på dig när du gör det också?
Forumet håller på att förvandlas till en FI-megafon och du sitter där med armarna i kors, var tog din solidaritetskänsla vägen?!? Gör något FFS.
Jag anser som sagt att alldeles för mkt energi i debatten från de som kallar sig feminister läggs på att kvinnor faktiskt är svagare och sämre än män och därför ska kvoteras och kompenseras för detta på bekostnad av män istället för att se till att det faktiskt blir lika oavsett kön.
Jag går inte omkring och undrar varför det är mitt fel. Jag lyfter en diskussion om varför vissa individer tycker att det är den utsattes fel. Jag använder mig själv som exempel.
Jag uppskattar dock ditt ärliga svar.
Jag begriper inget av något inlägg här. Sockerstinn deluxe eller bara idiot, jag vet inte vilket.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|