Män och kvinnor

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
BMW K1100 -93
i den tunga intellektuella dialogföringen som sker här, där det så uppenbart handlar om män och kvinnor, så går det via ts och kommer ut som att enkom handla om henne.

vad är det du inte förstår? :confused:

Säg som det är, du vill ha mer uppmärksamhet själv :krama

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag begriper inget av något inlägg här. Sockerstinn deluxe eller bara idiot, jag vet inte vilket.

Är problemet att:
Alla skall, helt förutsättningslöst, behandlas lika?
Vissa behandlas olika på grund av sitt kön, både till gagn och hämmande?
Vissa fokuserar på kvinnokamp när det finns barn som svälter?
Det finns barn som svälter på grund av att vissa fokuserar på kvinnokamp?
De tar våra jobb?

De tar våra jobb. Robotarna alltså.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Sen tycker jag kvinnor som är rädda för att gå ute när det är mörkt ska börja gå i en självförsvarsklass. Vi män måste också göra det, för tro mig, vi kan också bli utsatta för våld. Det är till och med farligare att vara man än kvinna när det gäller att bli utsatt för våld.

Trams.
Löpträning är bättre än självförsvar.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det där tror jag har stor grund i att många tjejer har fruktansvärt dåligt självförtroende. Finns ju studier där de kommit fram till att betydligt fler tjejer har dåligt självförtroende än killar.

Generaliserings mode :eek:n

Kurt och Åsa är två ungar på 8 bast.
De leker ihop, klättrar i träd, sparkar på bollar, slänger kulor eller vad fan ungar nu håller på med. Kontentan är att skillnaderna är försumbara vid de här åren men som alla någorlunda väl utvecklade jur, barn, humanoider är de på jakt efter bekräftelse. Vem klättrar högst, är snällast, har mest prylar, mm.

Fast Forward: Nu har Kurt och Åsa blivit 13.
Kurt har en mÅnTiNbAjK vilken han projicerar sin energi på och genom vilken han håvar in sin bekräftelse på genom att cykla på ett hjul och klibba NoFear-dekaler.

Åsa har vid det här laget dock utvecklat hallontuttar och nu krävs inte längre någon extern kapacitet för att erhålla bekräftelse utan hon märker redan hur killarna i 9:an får spasmer av hennes blotta närvaro. DÄR och DÅ blir hennes uppenbarelse motsvarigheten till Kurts mÅnTiNbAjK, epatraktor och senare Seat Ibiza med kjolpaket.

PÅ samma sätt som han gnuggar autosol och köper kråmpipor på biltema börjar hon dekorera sig själv som en ren investering i livet.

Självklart så tar det henne mycket hårdare att inte bli accepterad än om någon skulle fälla en oäven kommentar om Kurts epa. Ingen har ju sagt något om honom. Epan är som en brandvägg mot hån och glåpord medan Åsa träffas rakt in i själen...

Fast Forward ytterligare och båda är nu 27.
Kurt som var töntig för att han körde epa har nu ett avdelningschefjobb på Scania medan Åsa har oroat sig över sin egen kropp i 15 år och nu kommer dessutom nya 18-åringar ut på marknaden med än mer uppnosiga bröst.
Åsa lägger då ner och vänder ögonen mot något annat spår här i livet, 15 år bakom Kurt...

Last edited:

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Z1000SX -18
Jag kanske är en väldigt naiv person men jag förstår inte varför folk ska hålla på och komplicera saker så himla mycket. Vi är alla människor och vi kan banne mig behandla varandra som det. Blir en människa misshandlad, ja då är det någon som gör fel och ska anmälas för misshandel. Är en person känslomässigt fäst vid den som misshandlar, ja då kanske nära och kära ska försöka hjälpa den personen genom att kanske inse att den personen kanske är dålig att umgås med eller hjälpa den som misshandlar att sluta med det. Fortsätter personen att umgås med en person som misshandlar den, well då kommer den personen må dåligt men det är möjligen lättare sagt än gjort att ta sig ur situationen. Men det är fan inte den misshandlades fel att den blir misshandlad för att den är omkring en person. Sen kanske den som misshandlar är mentalt sjuk och då är ju lösningen att den får träffa sjukvården som hjälper.

Behandla varandra som likar, det är inte svårare än så. Det må vara lättare sagt än gjort för man bygger fördomar och så vidare men det är något man får kämpa mot helt enkelt. Gillar man inte en person så håll er borta från dom men förtryck dom inte på grund av fördomar eller förutfattade meningar. Simply don't be a hater.

Det ska inte vara så himla svårt. :krama

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Jag kanske är en väldigt naiv person men jag förstår inte varför folk ska hålla på och komplicera saker så himla mycket. Vi är alla människor och vi kan banne mig behandla varandra som det. Blir en människa misshandlad, ja då är det någon som gör fel och ska anmälas för misshandel. Är en person känslomässigt fäst vid den som misshandlar, ja då kanske nära och kära ska försöka hjälpa den personen genom att kanske inse att den personen kanske är dålig att umgås med eller hjälpa den som misshandlar att sluta med det. Fortsätter personen att umgås med en person som misshandlar den, well då kommer den personen må dåligt men det är möjligen lättare sagt än gjort att ta sig ur situationen. Men det är fan inte den misshandlades fel att den blir misshandlad för att den är omkring en person. Sen kanske den som misshandlar är mentalt sjuk och då är ju lösningen att den får träffa sjukvården som hjälper.

Behandla varandra som likar, det är inte svårare än så. Det må vara lättare sagt än gjort för man bygger fördomar och så vidare men det är något man får kämpa mot helt enkelt. Gillar man inte en person så håll er borta från dom men förtryck dom inte på grund av fördomar eller förutfattade meningar. Simply don't be a hater.

Det ska inte vara så himla svårt. :krama

http://www.youtube.com/watch?v=M9BNoNFKCBI

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Det är ju värdelöst när man attackerar.. Då ska de ju istället attackträna! :dummer

Anfall är bästa försvar!
Så frågan är om inte självförsvarsträning egentligen är självanfallsträning?

Det förklarar också s k självskadebeteende. Personer som tränat självförsvar och sen helt enkelt anfaller sig själv?

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Trams.
Löpträning är bättre än självförsvar.

Att löpa är alltid det bästa alternativet om man kan, men ofta krävs det ett slag och sen löpa. Beroende på hur situationen ser ut. Mycket man lär sig i självförsvarskurser handlar inte bara om slag, sparkar och grep. Man lär sig kroppsspråk och verbal hantering av situationer också. Är man lugn så avskräcker man de flesta.

Sen är det nog ofta så att brudar som går hem ensamma efter en fest inte direkt har jättebra löparskor på sig.

Nu är vi OT igen; en slutsats av vad som skrivits i båda trådarna är att ingen säger att det är kvinnors fel att de blir antastade m.m, det är bara en missuppfattning; det som däremot sägs är att kvinnor måste bli bättre på att säga ifrån ordentligt så att idioterna blir exponerade.

Last edited:

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Sen är det nog ofta så att brudar som går hem ensamma efter en fest inte direkt har jättebra löparskor på sig.

Nu är vi OT igen; en slutsats av vad som skrivits i båda trådarna är att ingen säger att det är kvinnors fel att de blir antastade m.m, det är bara en missuppfattning; det som däremot sägs är att kvinnor måste bli bättre på att säga ifrån ordentligt så att idioterna blir exponerade.

Och lära sig springa snabbt i klackskor. :)

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Att löpa är alltid det bästa alternativet om man kan, men ofta krävs det ett slag och sen löpa. Beroende på hur situationen ser ut. Mycket man lär sig i självförsvarskurser handlar inte bara om slag, sparkar och grep. Man lär sig kroppsspråk och verbal hantering av situationer också. Är man lugn så avskräcker man de flesta.

Mitt problem med killar som slåss är att jag varit ute på krogen lika mycket som övriga och så klart även stött på "gloru påmej eller"?! men jag har aldrig slagits. Tror det ofta krävs tvenne likasinnade apmänniskor för att det ska blossa till.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Mitt problem med killar som slåss är att jag varit ute på krogen lika mycket som övriga och så klart även stött på "gloru påmej eller"?! men jag har aldrig slagits. Tror det ofta krävs tvenne likasinnade apmänniskor för att det ska blossa till.

Tror nog han mer avser den sorten om vill leka gömma korven, träffat på några sådana?

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R

Inte alltid, men de flesta kan nog gå ett helt liv utan att behöva slåss bara man är lugn. Jag har försvarat mig ungefär 7 gånger, med två gånger som varit riktig "fight". Första gången var när en gammal fin mobbare från grundskolan såg mig på en fest (när vi var 17) och lurade ett invandrargäng att jag var nazist. Fick några hurringar, och ett antal sparkar. Lyckades slå och springa den gången. Den andra gången vart jag påhoppad av två fula skinnheads på Powermeet, båda ett huvud kortare än mig, de hoppade på mig bakifrån. Där var det ren fight, sen kom polisen, som såg hela händelsen, :rofl. Gick till rätten och de åkte dit.

Så ja, det går att vara "icke-ap" människa och bli angripen. Men sen så handlar det om hur bra man är på att snappa upp situationer och gå därifrån innan det hettar till. Det är också en egenskap, något som jag aldrig lyckats med för att jag är för orädd. :D

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO