Peter1980
Team Ajvar
- Gick med
- 25 Jan 2009
- Hoj
- Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Vad duktig du är på att quota Poopy
Jo, det ligger mycket i det Du, Anna och PippiT skriver om de mekanismer och mönster som leder fram till eskalerande misshandel- och våldssituationer inom familje- och parrelationer. Det man som utomstående i första hand kan hoppas på är möjligen att fungera som katalysator för att hjälpa till att belysa problemet för de inblandade och att de själva mobiliserar viljestyrka för att bryta beteendemönstret.Du är själv inne på svaret via din fråga i texten ovan...
...De har blivit medberoende till förövaren. Det oerhört svårt att bryta mönster som destruktiva och förövarna är oerhört skickliga att dupera sin omgivning.
Underskatta inte... ...Det är precis så skickliga förövarna är. Utåt sett skulle de kunna vara det perfekta paret. Inom stängda dörrar - helvetet på jorden.
...Funderar än idag om jag skulle borde gjort något annorlunda. Saken är att mina kompisars föräldrar kom ner några dagar senare och vi gick ut och åt middag med det här äldre paret i 60-års åldern...
...Ett stort problem jag tror vi har i samhället överlag är att många dysfunktionella beteenden mer eller mindre blivit till en norm. Det är kanske därför man inte är särskilt medveten om dem. Man tar det med en klackspark att någon har ett missbruk utan att tänka på att det får konsekvenser för ett stort antal personer. I synnerhet den allra närmsta omgivningen. Sedan sprider det sig likt en cancer genom samhället. Det är ett högt pris vi får betala tillslut.
Kvotering vet jag ingen av mina kvinnliga ingenjörskollegor som förespråkar.
Tufft när ni säger samma sak...
Tufft när du quotar och förgyller med en helt meningslös kommentar! :bugar
Fast, han har ju rätt, du bekräftar ju bara vad hon skrev.
Ja nu höjde du nivån tillbaka till de VIKTIGA resonemangen igen...
Sorry, visste inte att ni lyckades komma fram till något över huvud taget...
Moderator!!
Det är enklast så ^_^
Åh, vi hade ett litet bet going på att du inte skulle hänga med, jag trodde du hade kapacitet... fan också nu får jag slanta...
Hälften av ett vad är bättre än att förlora vadet....
Kvotering kan låta godhjärtat, men blir ofta en ren katastrof just för att du inte får den som är bäst lämpad och kompetent nog för ett yrke.
Min i särklass sämsta chef genom tiderna var kvinna, och inkvoterad sådan. När jag jobbade åt ett Teliaägt företag (semistatligt m ao) för mer än 10 år sen. Det gick så långt att hmm, tror vi var 7 eller 8 pers, av ca 20 på gruppen helt enkelt sa upp sig, inkl jag själv, för att hon var så otroligt kass som chef där.
Sen ska tilläggas att även av mina bästa chefer också var kvinna, hon hade dock sökt jobbet precis som alla andra, och helt enkelt ansetts mest lämplig.
Det är iaf anledningen till att jag tycker att kvotering är så sinnessjukt dåligt. Lyft då hellre status och lön på kvinnodominerade yrken (och givetvis ge kvinnor lön efter prestation precis som män) istället för att kvotera in dem där de av olika anledningar inte passar.
Och det kan jag säga till dig även face to face kärringen
Jaa hjärtat?
Jaa hjärtat?
Jaa hjärtat?
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |