Det är ju inte fråga om tillfredställa någon datanördssjäl... Komponenterna har en viss förmåga att utföra saker, det som dock påverkar hur snabbt nått är program koden. Tänk om dessa program du använder på din gamla mbp skulle finnas till dom effektivare komponenterna så skulle man kunna utföra arbetet ännu snabbare. Detta är ju inte möjligt eftersom apple vill ha kontroll över det mesta och på så sätt tjänar dom också mera stålar. Det har jag fått lite emot.
Jag satte i mer ramminne, då blev den snabbare. Annars har Jag inte märkt att den är seg på även på de tyngsta programmen Jag kör. Kanske för att den slipper köra norton och vista och piss samtidigt.
Annars är det just för att Apple håller sin kontroll som de funkar so mde gör. Är man principiellt mot det är det bara att köra på HP´n, vad är problemet?
Var det en upplysning eller insinuerar du att Jag påstått det?Är inte datorerna "identiska" så kan dom inte lösa samma problem lika snabbt, det har inte nått med priset att göra. Gör du så som du säger så är det självklart att den dyrare kommer att vara snabbare då det är högst sannolikt att den kommer att ha lite effektivare komponenter.(förutsatt samma os)
Vad är det för skit du menar att följer med HP:n? eller är det bara windows och alla program som följer med? Det får man ju sen avgöra själv om man orkar köpa den datorn som är billigare och börja installera hackintosh på den eller inte. Själv anser jag att man är dum om man köper en dator för 20000kr som man får för 3600kr. Som sagt alla får avgöra detta själv.
Har du hittat många MBP för 3600?
Skiten jag snackar om är: Virus/spyware i multum, instabiliteten, att det tar lång tid att starta skiten, att en massa skitprogram körs per automatik, att nätkabeln kommer bli glapp om du flyttar datorn i bland, osv.
Man skulle kunna säga att prestandan i dagens datorer är lite överflödig om datorn jobbar på rätt sätt, där av inte lika viktig hos mac. Kom ihåg att de flesta tyngsta jobben görs på mac sårom hollywoodfilmredigering och multipla ljudinspelningar i Protools, mm (förvisso med Protools hårdvara).
Räcker inte den prestandan i en PC så är det inte där felet är. Du får flytta fokus lite tror Jag.
Skulle du köra snabbare på bana om du hade 3.000 hästar?