Ingen erfarenhet av det själv, men Gimp ska väl vara en nära kopia av Photoshop vad gäller funktioner m.m. fast gratis
http://www.gimp.org/macintosh/
(hemsidan gav en ju dock vibbar av att det slutade utvecklas omkring mitten av 90-talet...)
Tack men jag har PS-CS4 samt Pixelmator som är likt PS fast enklare men båda är bildredigeringsprogram och bökiga att göra enklare blaj i. Söker ett ritprogram.
Menar du typ en motsvarighet till paint?
Tryck ner ctrl+klicka, spara som eller ännu enklare, klicka på bilden och håll nere och dra den till skrivbordet.
Filmat med dv i 16:9, ska ner på en dvd. Helst i avi eller mpeg-4 men utan att den komprimeras ihop. Som projektet ser ut i imovie, SÅ ska det vara.
ahhh, det löste sig tack vare surfande på idel nördsidor. Nya imovie suger jallafall :finalcut
Ja, det är fantastiskt bra att den äntligen får funktioner som andra telefoner haft i ett antal år.Mindre att klaga på för PC-pöbeln och mer att gilla för Apple-fantasterna.
http://apple.slashdot.org/article.pl?sid=09/03/17/1837252&from=rss
iPhone får massor av nyheter i kommande uppdateringen, bland annat MMS och cut'n'paste som brukar klagas på tidigare.
Jag tycker det är fantastiskt hur Apple supportar sina telefonägare. En nästan två år gammal modell får fortfarande riktiga uppdateringar med nya features. Ericsson har inte ens buggfixar efter sex månader.
Ja, det är fantastiskt bra att den äntligen får funktioner som andra telefoner haft i ett antal år.
Apple skrev:Du använder det du har.
En av de smartaste sakerna med Mac mini. Du använder bildskärmen, tangentbordet och musen du redan har. Anslut. Slå på. Voilà: en ny Mac i ett nafs.
Läs mer
Apple hade ju andra idéer om hur man skulle använda telefonen och med tanke på hur de säljer så verkar ju folk gilla vad de får. Uppdateringarna innehåller naturligtvis mycket mer, jag tog bara upp det sådana som du brukar klaga på. Hur ska du kunna leva nu när du inte klaga på detta? Kan du inte hjälpa någon PC-ägare med virus i stället för att vara i den här tråden?
Som Stenmark sade, det går int' att förklara för di som inte förstår...
En mac är nog en "pc"
Som sagt gillar mac os riktigt mycke men dom snålar in rejält på hårdvara... Man får betydligt bättre datorer för samma pengar, tror inte jag köper en mac till om dom inte sätter i av den bästa hårdvaran, priset är så pass saftigt. Däremot kommer jag att köpa den "bästa" laptoppen som man får in mac os på och använda den
En mac är nog en "pc"
Som sagt gillar mac os riktigt mycke men dom snålar in rejält på hårdvara... Man får betydligt bättre datorer för samma pengar, tror inte jag köper en mac till om dom inte sätter i av den bästa hårdvaran, priset är så pass saftigt. Däremot kommer jag att köpa den "bästa" laptoppen som man får in mac os på och använda den
Syns ju att du varit med i ungefär fem minuter. Först ska du påpeka att PC minsann betyder Personal Computer, tack för det. Sedan ska du klaga på pris kontra hårdvara nu när det äntligen i och med Intel cpu:erna är jämförbart. Innan bytet av arkitektur (och Max OS X för den delen) var Apple på väg att dö men nu när de är bättre än någonsin så klagar alla på att det skiljer några procent i pris.
Men det är ju klart... för alla med PC som kör Windows måste jaga prestanda då systemet ser till att förbruka allt som finns och liiiite till.
Kör samma program under OSX så kommer skillnaden fram att det inte är hårddvaran som gör det.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|