Mac/Apple-tråden

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
I kväll sMeLlEr det! kl 19.00 :popcorn

Last edited:

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Ganska sweet keynote!

Har redan problem med safari 4 dock. Vill ha tillbaka tabbarna som det var i betaversionen. Har försökt att ändra på safari.plist filen med PlistEdit Pro men jag lyckas ändå inte få tillbaka tabbarna på "rätt" plats.
Någon som har en bra idé?

MikkE

Guest
Har nördföljt MacWorlds liveblogg under kvällen från WWDC 2009.
http://www.apple.com/se/iphone/
Ser ut som vanligt men har en del gött under trasorna..
Ja, mer nörd vart du nu iaf =)
Är ju helt sjukt hur fan de får plats med alla dessa funktioner. Ser ruggigt bra ut från Apples sida och sämre kommer det ju inte att bli heller framöver. Videoredigering till och med, jisses. Kompass haha!
:Bugar

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Och nu med TomTom till iPhone så blir luren verkligen vad den skall vara.
Måste ta och klura ut hur jag skall mounta den på hojen bara.

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Jag har gått och suktat efter en 13" MB hur länge som helst, men bristen på Firewire har hållit mig tillbaka.

Nu skulle jag kunna suga gubbkuk i en park för en 13" MBP med FW800! :kär

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Mmm... det dom nu kallar MBP13 är grym.
Frugan skulle nog göra samma sak för en Macbook Air... hon är riktigt tänd på den, synd att vi redan har en macbook och vi skall köpa iMac nästa gång vi köper dator.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ja, mer nörd vart du nu iaf =)
Är ju helt sjukt hur fan de får plats med alla dessa funktioner. Ser ruggigt bra ut från Apples sida och sämre kommer det ju inte att bli heller framöver. Videoredigering till och med, jisses. Kompass haha!
:Bugar

Jo det verkar ha tagit kameran på allvar i alla fall. De har inte tidigare hotat med många megapikslar men har ändå haft bättre foton är i alla fall Nokias 5 mpx-kamera. Nu har de jobbat med ljusåtergivningen i bilden och skön funktion där med att man kan peka på skärmen vilken del av fotot den ska fokusera på :).

Och nu med TomTom till iPhone så blir luren verkligen vad den skall vara.
Måste ta och klura ut hur jag skall mounta den på hojen bara.

Jo, smutt move. TomTom skulle ju leverera något kitt så man kan ha den i bilen..

Last edited:

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Kan man åka med en iPhone i innerfickan på stället? Det är mest storleken som gjort att jag inte skaffat en tidigare..

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Det som är lite dåligt är ju att inga delar blir DIY till nya 13" och 15" MBP. Vill man stoppa i mera RAM eller HDD får det bli en tur till en dyr och seg AASP. I 17" MBP kan/får man fortfarande byta RAM och HDD själv.

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Kan man åka med en iPhone i innerfickan på stället? Det är mest storleken som gjort att jag inte skaffat en tidigare..

Jag gick och drog mig länge av samma skäl, men nu när jag har en tänker jag aldrig på den där den ligger i jeansfickan. Den är så mjuk och platt och fin så den känns mycket mindre än t.ex. HTCs touch pro som är en jävla tegelsten i fickan.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Jag gick och drog mig länge av samma skäl, men nu när jag har en tänker jag aldrig på den där den ligger i jeansfickan. Den är så mjuk och platt och fin så den känns mycket mindre än t.ex. HTCs touch pro som är en jävla tegelsten i fickan.

Jo det kan jag förstå, men just nu har jag en SE w880 som är 9 mm tjock och pytteliten på alla sätt som iPhone inte är. Är väldigt kluven faktiskt.

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Jo det kan jag förstå, men just nu har jag en SE w880 som är 9 mm tjock och pytteliten på alla sätt som iPhone inte är. Är väldigt kluven faktiskt.

Förrut tänkte jag om alla som sa "IPhonen är den bästa lur jag haft" att de var jävla töntar. Nu säger jag "IPhonen är den bästa lur jag haft".

Jag hoppas att detta skingrar alla tvivel! :)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
"gamla" iPhone 3G för 99 us dollar... undra om den kommer säljas utan abonnemang!?
(troligen inte, men fatta vilka marknadsandelar det skulle ge dom, däremot mindre licenspengar osv. från operatörerna, men va fan, få en nisse "hookad" på iPhone och han fastnar med stor säkerhet i Apple-träsket hehe)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Hmmm, någon mer än mig som kör på Safari 4 och ofta endast får fram en reklambanner när man går in på SH? :näsblod

MikkE

Guest
hände med firefox för ett tag sen, om det är endast sunbike loggan du menar?
Hände mig också med Firefox ibland.
För övrigt så har jag bytt från Firefix till Safari och känner av en stor skillnad med hastigheten när man går in på sidor. Safari is da thing för mig nu!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati