Min laptop är en 12,1" widescreen och det är inte roligt när man ska leka med bilder. Då skulle jag ha 15" om det gäller laptop.Ingen avancerad använding, mail, surf, skriva text och viss bildredigering.
Inget som inte na MacBook klarar med andra ord. Men Pron är ju fet, har en via jobbet just nu..
Har en lös 19" widescreenskärm så det funkar om man behöver fippla med bilder.Min laptop är en 12,1" widescreen och det är inte roligt när man ska leka med bilder. Då skulle jag ha 15" om det gäller laptop.
Jag lutar nog åt det, eller en iMac men den är ju ganska stor och inte så portabel..Då hade jag köpt en macbook och lagt resterande pengar på andra leksaker.
Jag lutar nog åt det, eller en iMac men den är ju ganska stor och inte så portabel..
Fasen va skumt, men problemet ligger ju helt klart på det nya modemet, Apple har aldrig gjort något fel
Står i startgroparna för att beställa en mac mini, men grejen är den att jag vill kunna använda den för lite foto redigering också.
Kommer mini:ns prestanda att räcka för att köra det?
Någon som testat / vet?
Det beror ju lite på vad du har för prestandakrav, men ser du till spec-bladet borde det ju inte vara några större problem, så länge du ser till att ha i lite minne i burken (om du nu gör det själv eller beställer en modell med mer minne i från början - varav det senare alternativet kostar as, men å andra sidan inte ger dig garantiproblem).
Min nuvarande laptop har en generation äldre processor, 2/3 av minnesbusshastigheten, och ett äldre grafikchip, och har inga problem med exempelvis Photoshop (jag kör den på 3GB minne, så jag får inte ens utnyttjat fulla minneshastigheten)
Tack för svaret, känns som det kostar om man ska få något som är lite framtidssäkert också.
Det är någonting jag beundrar med Mac efter att ha sett filmklipp på diverse program, OSX Leopard, funktioner med få musklick verkar ju göra datoranvändningen så enkel och rolig. Har inte fått chansen än att verkligen få sitta några dagar och bara leka runt i en än. Skärmarna tycker jag också är en klass för sig, kanonskarpa. Utseendet är klart en klass för sig.När man släppt kontrollbehovet och inser systemets överlägsna enkelhet så mår man fint.
Fy fan, den var sur. Blir det nu köp för mig så blir det en ny och i en Apple-storeBlev ingen "ny" MacBook Pro (från nov 2007) för min del för bara 10.000 kr (plus 2500 i försäkring).
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|