Mac/Apple-tråden

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
När du startar datorn: använder du mus, håll ner vänsterknappen. Har du ingen mus tryck på styrplattan eller knappen vid plattan
Vad gör detta? Det är tjejens dator så jag har den tyvärr inte hos mig just nu och kan testa.

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
PMa serienummer så kan jag kolla om du kan få en hårddisk på garantin.

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Har de bytt chipset eller något? Ingen dator från 2009 var med i listan, jag har en MBP13 och den är alltså inte berörd?

Vad jag kan se så verkar det bara som 2008 modellerna och en 2007 har haft problem. Så on du har problem är det inte relaterat till just den här buggen.

Last edited:

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Nej, jag har inget problem, var bara tvungen att kolla upp det eftersom du skrev "major f**kup".

Som tur var är det bara en liten del av alla datorer som fick problemet. För mig var det ju rätt hårt då min bärbara dator efter en uppdatering blev en stationär...:gnissla

Apple kallade också under några dagar det en "Resolution" att "Plug in AC-Power". Tycker man kunde kalla det en "Workaround" innan man fixar problemet via SW update..

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Sitter och knåpar lite med build 10a432. Mycket trevlig upplevelse må jag säga. Flyter på bra. :tummenupp

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
:fakta

Edit: Skämt åsido tycker jag mac är helt reko. Men eftersom jag spelar är det bara onödigt krångligt att köpa en mac.

Dessutom är det för lite "bang for the buck" i många fall imo.

Men vad är poängen med att "skoja" om Mac i en Mac-tråd? Tror du att många här tycker det är roligt? Det är väl inte svårt att gissa att detta är en tråd för de som är (positivt) intresserade av Mac?

Det är som att jag skulle hoppa in i en Gixxer-tråd och säga att de är fula och att Fireblade är bäst. Det är ju bara trist och dålig stil.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Folk som tar det så fruktansvärt seriöst är väl snarare problemet.

Vad han menar är väl att det snabbt leder till klassiska mac vs pc kacket där folk länkar till div skojsiga parodier på reklamer, mm vilket inte ger något då de ofta från båda sidor är rätt trista för att de är skapade av just nördar (bortsett från den där med mac-wheel, den var kul)

Man kan skapa en mac vs pc-tråd i stället. Samtliga andra trådar i forumsdelen är pc-trådar så varför känner alla sig kallade att hoppa in här och länka bilder på skit?

Personligen ser jag helst att få använder mac då det leder till att vi fortsättningsvis slipper virus och piss.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Vad han menar är väl att det snabbt leder till klassiska mac vs pc kacket där folk länkar till div skojsiga parodier på reklamer, mm vilket inte ger något då de ofta från båda sidor är rätt trista för att de är skapade av just nördar (bortsett från den där med mac-wheel, den var kul)

Man kan skapa en mac vs pc-tråd i stället. Samtliga andra trådar i forumsdelen är pc-trådar så varför känner alla sig kallade att hoppa in här och länka bilder på skit?

Personligen ser jag helst att få använder mac då det leder till att vi fortsättningsvis slipper virus och piss.

Ajo, du har poäng faktiskt

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Jag passar på att slänga in lite beröm till Applecare. Jag ringde dit i måndags och säger att min hårddisk kraschat och blir lovad en ny trots att garantin gått ut, eftersom datorn var i en serie som kan ha drabbats av defekt disk.

Ber att få byta den själv och igår knackade UPS på dörren och lämnar disken. Dessutom en större än den som satt i, men det var väl förmodligen ett misstag skulle jag tro. Tummen upp!

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Jag är förbannad! :mad: Apple är ett skitföretag som inte kan leverera tillräckligt många iphone 3gs i tid!!!1 Jävla helvete! Allt är skit.

:glömdet

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
Idag är jag något gladare. Scorade en 3GS igår mha lite tur och en massiv charmoffensiv mot tjejen i kassan på Phone House. :banana Prylnerden i mig gråter av glädje.

Sent from My iPhone.

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Någon mer som bokat Snow Leopard, bokade iaf igår plus beställde en extern HDD idag http://www.webhallen.com/prod.php?id=101735 Mac Edition :)

Någon mer än jag som har WiFi-problem med nya iPhone 3GS? Tycker det svajar sjukt mycket hemma och ibland står det helt still fast allt annat kopplat till routern fungerar klockrent? Fatta nada...

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
Någon mer än jag som har WiFi-problem med nya iPhone 3GS? Tycker det svajar sjukt mycket hemma och ibland står det helt still fast allt annat kopplat till routern fungerar klockrent? Fatta nada...

Har inte uplevt något sådant, min har varit rock solid sen jag fick den i lördags och kopplade upp den mot wlanet. Har en DIR-655.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Fick just en faktura på 99 kr från Apple för Snow Leopard. Har nog aldrig varit så glad för en faktura. :D

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati