Mac/Apple-tråden

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Uppdatering: Jag måste tydligen ""Unfortunately you will need to obtain software from Apple for the MAC OS to connect the phone to the MAC. Alternatively you can use a card reader on the computer to add the files to the MicroSD card."


Krångligt för att vara så lätt....



Håteesee Desire.

Aja, du är ju van vid att behöva klydda extra mycket med varje funktion :tummenupp

PS. Verkar vara HTC som klyddat med USB-debbug och inte Apple. Uppenbarligen ska denna telefon ha problem om man använder "billiga" kablar dessutom:Using your HTC Phone with a Mac
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
När jag första gången kopplade min HTC till linuxdatorn var jag beredd på att den bara skulle ladda, funkade klockrent, jag var bara tvungen att prova alla tre alternativen jag gavs, och vips hade jag syncat alla foton till mappen "bilder" på datorn.

Något som tydligen inte är allt för lätt om man kopplar en Äppletelefon till en Mac. :D
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Något som tydligen inte är allt för lätt om man kopplar en Äppletelefon till en Mac. :D

Nu blandar du ihop saker igen. De flesta som har problem har kombon Windows/iPhone, de saknar ett default fotoprogram att synka med och bör helt enkelt skaffa ett sådant och se vad det erbjuder.

Zeb anslöt en Android-lur till en Mac, jag har ingen aning om varför det inte fungerade men det känns inte som att problem rapporterade av honom är att ta på allvar heller, han är ju inte direkt balanserad i sin kritik. Själv har jag inte haft något problem med någon USB-enhet i min Mac och den har dessutom SD-läsare inbyggd, normalt får man en adapter för micro-SD så att de går att köra som normal SD, det skulle ju gå att prova till att börja med men det kräver ju att man vill lösa något, inte bara göra billiga poänger. Jag ligger ju inte direkt sömnlös över att Zeb fick ett problem med en Apple-produkt. Han har ju precis som du investerat hela sin image i att hata Apple.

Har man slutligen Mac/iPhone så synkas foton helt automagiskt mellan iPhoto och iPhonen, de sorteras på plats (mha GPS), ansiktsigenkänning, datum, m m. Mycket smidigt.
 

Merovingian

Guest
Något som tydligen inte är allt för lätt om man kopplar en Äppletelefon till en Mac. :D

Jag kan inte dra mig till minnes någonting du skrivit på länge som inte handlar om hur mycket du hatar Apple och älskar Android och Linux.
Säkerligen har du skrivit någonting, men det kanske börjar bli dags att reflektera över faktumet.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nu blandar du ihop saker igen. De flesta som har problem har kombon Windows/iPhone,

Har man slutligen Mac/iPhone så synkas foton helt automagiskt mellan iPhoto och iPhonen, de sorteras på plats (mha GPS), ansiktsigenkänning, datum, m m. Mycket smidigt.

Aha, jag uppfattade det som att det var problem att synca bilder mellan telefon och Mac i iPhone traden, att det är problem mellan iPhones och Win är jag inte förvånad över, dom saknar ju vilja att samarbeta...

Att Android och Linux funkar bra ihop är ju inte heller så konstigt, även om det förvånade mig som prövade Linux första gången på den gamla onda tiden då det knappt fanns stöd för annat än SB16 ljudkort och VGA grafik, jag förutsätter att jag förr eller senare ska stöta på problem.

Sen kan jag väl hålla med om att senaste tidens tjafs har lett till att jag gärna hugger på lätta poäng när det gäller problem med Mac/iPhone, speciellt då det gång på gång framhålls att det aldrig krånglar.
 
Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Nu blandar du ihop saker igen. De flesta som har problem har kombon Windows/iPhone, de saknar ett default fotoprogram att synka med och bör helt enkelt skaffa ett sådant och se vad det erbjuder.

Zeb anslöt en Android-lur till en Mac, jag har ingen aning om varför det inte fungerade men det känns inte som att problem rapporterade av honom är att ta på allvar heller, han är ju inte direkt balanserad i sin kritik. Själv har jag inte haft något problem med någon USB-enhet i min Mac och den har dessutom SD-läsare inbyggd, normalt får man en adapter för micro-SD så att de går att köra som normal SD, det skulle ju gå att prova till att börja med men det kräver ju att man vill lösa något, inte bara göra billiga poänger. Jag ligger ju inte direkt sömnlös över att Zeb fick ett problem med en Apple-produkt. Han har ju precis som du investerat hela sin image i att hata Apple.

Har man slutligen Mac/iPhone så synkas foton helt automagiskt mellan iPhoto och iPhonen, de sorteras på plats (mha GPS), ansiktsigenkänning, datum, m m. Mycket smidigt.

Jag börjar med att upprepa mitt mantra: Jag hatar inte Apple, använder det mer än gärna. Att alla användare alltid säger "att det bara funkar". Det hatar jag, för det är inte sant.

Eftersom jag övernattade och inte har tillgång till mina egna datorkomponeneter hade jag inte heller någon SD-converter från MicroSD till större, därför fick jag förlita mig på att det fungerade med alla USB-funktioner på Apple, världens funktionssäkraste dator. Jag hade fel. Jag gav skiva, 2 kablar, telefon och Mac till ägaren och bad henne lösa problemet, det gjorde inte hon heller.

Däremot var den trevlig att surfa på, som alltid. Multitouchtouchpaden är mycket användbar och skärmen är jättebra. Det kan man väl förvänta sig för 20 lök...

/ Ensomskall SynkaviaPCpåjobbetnu
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Sen kan jag väl hålla med om att senaste tidens tjafs har lett till att jag gärna hugger på lätta poäng när det gäller problem med Mac/iPhone, speciellt då det gång på gång framhålls att det aldrig krånglar.

Jag tycker det blivit något mindre tjafs då det skapats upp trådar med PC/Mac, Android/iPhone och Flash. Man väljer ju själv om man vill deltaga i dessa trådar eller inte. Men det är trevligt om de trådar som handlar om t ex PC *eller* Mac slipper innehålla alltför mycket om det andra.
 

falo

Hojen som klädhängare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hade en gammal FZ600, drömmer om en monster när barnen är lite större.
Hej

Kan någon här förklara för mig hur man tabbar sig mellan olika safari fönster. Mellan olika flikar klarar jag och mellan diverse program men inte mellan olika fönster av samma program.

Tacksam för svar, har provat alla tangentkominationer jag kan komma på...
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Hej

Kan någon här förklara för mig hur man tabbar sig mellan olika safari fönster. Mellan olika flikar klarar jag och mellan diverse program men inte mellan olika fönster av samma program.

Tacksam för svar, har provat alla tangentkominationer jag kan komma på...

Använd exposé. På min burk är det Ctrl+F3 som används för just den specifika funktionen, bara F3 så får du upp alla fönster för alla program. På multitouchplattan är det svep nedåt med fyra fingrar.
 
Last edited:

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
Hej

Kan någon här förklara för mig hur man tabbar sig mellan olika safari fönster. Mellan olika flikar klarar jag och mellan diverse program men inte mellan olika fönster av samma program.

Tacksam för svar, har provat alla tangentkominationer jag kan komma på...

Systeminställningar - Tangentbord - Tangentbord/textinmatning
Där finns "Flytta fokus till nästa fönster i programmet."

Hjälper dock inte om du vill flytta fokus mellan tabbar. För det ändamålet använder jag jitouch.
http://www.jitouch.com/index.php?page=jitouch
 

falo

Hojen som klädhängare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hade en gammal FZ600, drömmer om en monster när barnen är lite större.
Tack Biifer!!!

Det har bara tagit mig ett år att få reda på det, jag var helt säker på att jag provat precis varenda kombination känd för människan.
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
För att byta fönster i Safari.

CMD + <

Byta flikar

CMD + Shift + Piltangent åt respektive håll
 

falo

Hojen som klädhängare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hade en gammal FZ600, drömmer om en monster när barnen är lite större.
Byta flikar

CMD + Shift + Piltangent åt respektive håll

Eller ctrl + tab, känns enklare tycker jag, får passa på att briljera när jag för en gångs skull kan något mac-relaterat.
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Eller ctrl + tab, känns enklare tycker jag, får passa på att briljera när jag för en gångs skull kan något mac-relaterat.

Mm fast den går ju bara åt höger.
Med mitt alternativ kan du byta åt vänster håll med :tuttar


*Edit*
Fast din funkar iof med ctrl + shift + tab att bläddra åt vänster :va
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Skiljer det något mer än HD-storlek mellan de två dyrare varianterna av Macbook Air?

3,000:- för en större HDD känns lite i överkant, även om det är en flashdrive.
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Skiljer det något mer än HD-storlek mellan de två dyrare varianterna av Macbook Air?

3,000:- för en större HDD känns lite i överkant, även om det är en flashdrive.

Det verkar bara vara HDD som skiljer om du kollar den vanliga på apple.se

Jag har en dock med 2.13, 4gig ram och 256gig hdd :kär
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top