Mat tips för ungkarl?

blizzer

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Ort
södertälje
Hoj
Super Ténéré
finns fan inget tråkigare att laga mat till sig själv :( då blir det bara billys eller makaroner ju
 

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Panderade ostskinkschnitzel med ala rIs :)

Köp schnitzel typ kött.

Vik den i mitten, lägg i ost, panera ( doppa den i massa mjöl). Krydda med va du gillar.
Lägg dem i stekpannan och fräs dem med olja.
Koka upp nån god sås du gillar, typ chilisås eller brunsås, häll nu över såsen till stekpannan där schnitzlarna är, typ på låg värme.

Fixa riset, koka ris med hackad paprika i (GUD SÅ GOTT, ser livligt ut med).

Ät nu, MUMS!
 

MikkE

Guest
1. Koka lite potatis.
2. Mixa sedan ner potatisen till en sörja, tillsätt röd mjölk.
3. Hacka ner en del purjolök, mixa mer.
4. Tillsätt salt och peppar.
5. Klart! Potatis och purjolökssoppa :tummenupp
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Chili con carne.

Stek köttfärs, lök, paprika, släng i en burk vitabönor, tomatpure och krydda med chili och vitlök. Servera med vitt bröd.

Gott (och du förblir ungkarl)
 

Modify

Kroppskonstutövare
Gick med
19 Sep 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
N/A
Bolognese á la Ch

200g nötfärs
½ köttbuljongtärning
½-1 dl vatten
Krossade tomater med bassilika
Vitlök
Chilisås
Salt
Svartpeppar

Bryn färsen och smula ner buljongtärningen och på med vattnet och låt puttra en stund.

På med krossade tomater och chilisås efter smak.

Krydda med salt, peppar och vitlök.

Färdigt!
 

Jonathan

Guest
Nursey skrev:
2295070 Flingor (olika slag) och mjölk :yoparty

Har längtat efter ett eget kök sedan jag var liten och älskar att laga mat. Nu har jag ett kök och har NOLL lust att laga mat till mig själv :4skrika

Gäster är vad jag behöver..någon som kommer på middag? :hihi

Jag har en mild gissning på köbildning inom en mycket snar framtid :gnissla
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
prulle skrev:
2291138

Så jag undrar om ni har tips på recept som är billiga och enkla?

Häll snabbmakaroner direkt i vasken.. Spola varmvatten tills de blir lagomt mjuka.. Krydda med ketchup å ät med händerna..

Billigt, enkelt å ingen disk!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nursey skrev:
2295070 Flingor (olika slag) och mjölk :yoparty

Har längtat efter ett eget kök sedan jag var liten och älskar att laga mat. Nu har jag ett kök och har NOLL lust att laga mat till mig själv :4skrika

Gäster är vad jag behöver..någon som kommer på middag? :hihi

Det är lite långt att åka, annars skulle jag gärna äta middag hos dig någon gång.
Du får skicka upp din bror på studier igen, så kan du få laga mat i mitt kök när du hälsar på honom :hihi
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Mitra skrev:
2291925Men här i skåne så kallar vi det plättor oavsätt storlek :)

Det måste va ni där nere i sydskåne som säger så. Här i Nordvästra Skåne heter det plättar och pannkakor, vad som är vad beror på diameter och tjocklek såklart... :tungan
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
GuW skrev:
2296503 Det är lite långt att åka, annars skulle jag gärna äta middag hos dig någon gång.
Du får skicka upp din bror på studier igen, så kan du få laga mat i mitt kök när du hälsar på honom :hihi

Men GuW.. jag trodde att MC snubbar tog alla tillfällen att åka ut en sväng..att svängen sedan skulle bli ca 60 mil är ju petitesser :rolleyes:
Jag sätter mjölken på kylning och luftar Special K..när kommer du? :hihi
 

Herman Hedning

skit så länge hängslena håller....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
i skogen vid en sjö...
Hoj
Kryper runt på alla fyra, Kawa brute force 750....
Blodpudding i brödrosten, smakar fan men mättar bra...

Köp potatissallad, släng i salami & lök, perfekt mat
att äta när det är varmt....
 

Tyldenhong

Ska du veta
Gick med
10 May 2006
Ort
Malmö
Hoj
2006 Suzuki SV650s
Den här e fan bra: ta två hönökakor (en kaka är som en halvmåne, två är då gissningsvis som en helmåne)... på dessa brer man på tomatsås och sen egentligen va man själv tycker om, målet är att det skall bli en hemmagjord pizza. Förslagsvis skinka,championer, riven ost och lite goa örter (oregano/basilika), ringla litta olivolja över och in i ugnen tills botten (helmånen) blivit lite halvt krispig o svagt gyllenbrun samt osten har smält. Gott, billigt, kan va nyttigt samt går faktiskt fort att göra. :tummenupp
 

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Gävle
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Köp ravioli på burk! Det är skitgott och går fort att värma!

Är jag nyttig efter träning brukar jag mixa ihop en massa tonfisk med sallad och blanda ner nån nyttig cremè
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
MadManAxel skrev:
2295011 Håller verkligen med!
Men en ännu bättre sås är att ta creme fraiche och blanda med senap och tomat ketchup (heinz helst). tror den kallas thousand island dressing, men är ej helt säker. Go är den iaf, dessutom funkar den som dipp :D
DEt ska jag fan köra nu tack för tipsen nu ska jag nog överleva ska vi se.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Fan vilken bra tråd! Jag ogillar att laga mat och därför har vi delat upp det så att sambon lagar mat och jag diskar. Helt underbart skönt.
Nu ska han iväg och jobba 2 ½ månad i Uddevalla (med sexpaus hemma endast på helgerna) och jag måste således sköta maten själv.
Perfekt med en recept-tråd. Denna ska jag följa så att jag slipper äta filmjölk, kräm och mackor hela dagarna när han åker iväg.
 

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
makaroner i vasken med varmvatten? Till och med jag tycker att verkar skitäckligt :zpy, och då har jag ätit en hel del ofräsha grejer under ofräsha omständigheter...

Ett mindre äckligt alternativ är att koka upp vatten i en kastrull och sen hälla över det i en djup tallrik och sen tillsätta makaronerna. Eftersom kastrullen endast innehöll kokande vatten behöver den enbart ställas på tork, och förutsatt att tallriken ändå måste användas behöver du bara diska den (ta en odiskad platt tallrik och håll för nästan hela öppningen på den djupa tallriken för att bli kvitt vattnet).

Om mina föräldrar skulle komma hem å finna mej ätandes snabbmakaroner ur diskhorn med händerna skulle jag ALDRIG mer lämnas ensam :fakta
 

Paradoxy

Guest
Tyldenhong skrev:
2298574 Den här e fan bra: ta två hönökakor (en kaka är som en halvmåne, två är då gissningsvis som en helmåne)... på dessa brer man på tomatsås och sen egentligen va man själv tycker om, målet är att det skall bli en hemmagjord pizza. Förslagsvis skinka,championer, riven ost och lite goa örter (oregano/basilika), ringla litta olivolja över och in i ugnen tills botten (helmånen) blivit lite halvt krispig o svagt gyllenbrun samt osten har smält. Gott, billigt, kan va nyttigt samt går faktiskt fort att göra. :tummenupp


Det är underbart, fast jag river inte osten. Jag hyvlar den och lägger några lager över alla ingredienser (ananas, musslor och skinka oftast). Lättare att äta eftersom osten håller fast allt :tungan
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
prulle skrev:
2305662 Hur kokar man ris? :rodnar

Läs på påsen :fakta




Men vi har ju glömt att tipsa honom om Tacos !!!

Bara att steka köttfärs krydda "själv" eller tillsätt tacokrydda från påse. Hacka sallad, tomat, gurka eller vad man gillar. Severa med taco skal eller nacho chips eller wraps bröd. Glöm inte salsan ;)

Eller Ungstekt falukorv

Bara att skiva falun nästan hela vägen ner fyll med krossad tomat och ost salt och peppar in i ugnen ca 15 min i 175 grader
servera potatis, ris, pasta eller pommes till.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top