Plåtniklas
Liten, rädd och ensam™
Nej, skärp er ff.. Börja plugga, jobba hårdare eller be mamma om mer pengar.. och sluta gnäll!!!
Kunde inte sagt det bättre själv.
-"Want some cheese with that whine?"
Nej, skärp er ff.. Börja plugga, jobba hårdare eller be mamma om mer pengar.. och sluta gnäll!!!
Ställer bara en fråga: Hur många Ferrari-bilar är inblandade i olyckor varje år i Sverige?
SuperDuke..
Hund skrev:Nej, skärp er ff.. Börja plugga, jobba hårdare eller be mamma om mer pengar.. och sluta gnäll!!!
Jag skriver upp mig på samma lista.Kunde inte sagt det bättre själv.
Som de flesta påpekat så man måste ju inte ha det senaste och värsta man kan hitta. Det finns äldre hojar före 00 med lagom effekt och som fortfarande kan ge en inspirerad färd.
Leta runt på lite äldre objekt och se först på ägandekostnader, istället för inköpskostnader.
Det kostade kompisen 3000/år att försäkra sin Ferrari 360. För att jämna ut försäkringskostnaderna mellan bil/mc så bör månadskostnaden ligga på runt 100 000/månad för Ferrarin. Detta var bara en jämförelse, så alla ni på sporthoj som äger fina bilar.
Coolt, en Ferrari 360 är alltså billigare att försäkra än en 15 år gammal Golf.
(eller "kompisen" kanske nöjer sig med trafikförsäkring?)
Jag skyller på de som klagar på att andra klagar......så skyller vi allt på moderaterna...*suck*
Men tankegångarna bland folk är att det alltid ska vara det SENASTE, annars får det vara, " åka omkring på nått gammalt skit?! Aldrig"
Men, det kostar typ ingenting i jämnförelse med nya hojjar i premie och man får fortfarande KÖRA HOJ, vilket som torde vara det väsentliga?
Ta tex min Gixxer 1100-87, den kostar ungefär 2000kr/år halv hos Trygg Hansa i Stockholm, bara tuta och köra, den gör lätt 230 på mätaren..
Ingen har hittills nämnt att jobbavdragen ger (ytterliggare) 0,01 % lägre i skatt från 1 januari. Märkligt! Vad ger det då? Jo, 200:- extra per månad (räknat på 20000/mån). Gånger 12 är det 2400:-. Men som vanligt skiter folk i vad de får extra, så fort man ska bekosta ett eget intresse skriker man sig blodig. Patetiskt!
Resonerar du så på krogen också. "Vilket gammalt skåp som helst går bra, bara jag får åka lite så är jag nöjd!"
Ne, alla har olika tycken o smaker. Jag gillar en typ därför är det det som gäller. Än så länge har jag råd så jag e nöjd. Skulle det bli billigare skulle jag iof inte säga emot
Du har inte riktigt fattat hur ett samhälle funkar va!? Om det ska "löna sig" att vara försäkrad, vem ska betala då? En försäkring är en... försäkring!
Att åka hoj är ingen mänsklig rättighet, att åka Gixxer1000 -06 är det definitivt inte. Heller inte att ögna en 40" LCD om kvällen, käka kalvfilé, dricka amarones, resa till Rom på semestern eller köpa Tigerkostymer..
Det är fan inte mitt, eller nån annan i samhällets fel att Kalle Karlsson inte har råd med värstingleksakerna.. Det är dessutom oftast de som gnäller om det här som bidrar till att det ser ut som det gör..
Det är en skrämmande del av Rettorna som kraschas första året, det är helt sjukt. Närmare 50 % om jag minns rätt, hade det varit 20 % hade det varit galet mkt!
En fundering.
Skulle f-bolagen tycka det var bra om alla klass 5-7 försäkringar bara sådär försvann över en natt?
Ganska mycket pengar i omsättning även om produktgruppen går minus. Försvinner de dyra sporthojarna kommer tex motard och glidare med all säkerhet gå upp. Pengarna måste fortfarande in.
Tänk igenom detta ett tag.....
(spoiler: produktgruppen går minus - Pengarna måste fortfarande in)
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|