Det är samma jävla tjafs på SH som vanligt.
Så fort det blir snack om POLITIK så börjar det igen....
Vänsterfalangerna vill att "allt" ska vara i princip gratis och dom rika ska betala för att dom (vänsterfalangerna) inte har råd.
Dom rika (högerfalangerna) tycker att dom "fattiga" vänsterfalangerna ska antingen välja hoj efter deras ekonomi lr att dom (börjar
) jobba mer för att ha råd...
Så som jag ser det så är vi varken FATTIGA lr RIKA, vi är bara vanliga svenssons här på SH.
En del av oss kanske pluggar och ändå har råd att köra hoj, andra har familj, en del av oss är singlar och jobbar 16 timmar per dygn men fortfarande så är det INTE synd om oss.
Har man inte råd så för man göra PRIORITERINGAR i livet.
För mig själv så hade jag inte "rätt" utbildning när jag gick ut ur gymnasiet, så det var bara 2 val för mig.
Fixa utbildning lr bli INGET...
Fixa utbildning för mig var att få CE behörighet + ADR tank
Kostade 75 000:-
Jag ville samtidigt (19 år gammal) ha bil och hoj.
Bil för mig blev en gammal hög och hoj hade jag inte råd med förän jag blev 25 år
Det var omöjligt att ha hoj när jag var 20 år då pengar gick till annat.
(finns många på SH idag som kör hoj... och dessutom klagar)
Idag är jag 34 och jag äger en massa hojar och bilar, jag jobbar normalt ca 60 timmar i veckan.
Jag har inte köpt ngr andra kläder till mig själv än hojkläder dom senaste 5-6 åren.
Jag jobbar extra mkt på vintern för att ha råd med min hobby.
Jag gör faktiskt inte av med pengar på ngt annat än just till min hobby och mat o hyra...
DET är en prioritering JAG väljer, att priset på försäkring går upp (betalar 39 670:- för min R1000 -06) finns det många orsaker till.
Enligt mig är ju unga och oerfarna mc förare en stor bidragande orsak (speciellt dom som köper nyare sporthojar) och alla såkallade STÖLDER
av hojar.
Att myndigheterna ser allvarligt på just sporthojar är ju att dom representerar bara 10% av alla mc i sverige, men dom är 90% av allt problem (kör fort, vårdslös körning etc,etc...)
Vi (sporthojspiloter) är INTE populära i vanligt folks ögon, VARFÖR tror vi att vi skulle få det bättre??
Varför ska vi ha låg försäkring för???
Varför skulle polisen vara mindre "intresserade" av oss????
Så här är det, och det finns inget i den närmsta framtiden som ser ut att det ska bli bättre.
Det är dax för oss alla att inse det och anpassa oss istället för att bara gnälla.
Och ni som klagar på alliansen: det skulle blivit värre med MP och V
Alliansen vill ju iaf att det inte ska vara ngt bidragsberoende i detta land som S,V och MP vill ha... OCH DET ÄR BRA!!!
.../Yoshi