Scavenging
Friska fiskar simmar mot strömmen!
Är det bara jag som inser att trådstartaren skojar och ville ha igång en debatt??!!??
Och faktum är att det är ganska billigt med båge...
Är det bara jag som inser att trådstartaren skojar och ville ha igång en debatt??!!??
Självklart ville jian ha igång en debatt, varför startar man annars en tråd? Jag tror dessutom han förväntade sig att de flesta skulle hålla med honom om att det är skit att inte alla har råd att ha hoj. Detta sket sig dock. Jag tror definitivt inte han skojar.Är det bara jag som inser att trådstartaren skojar och ville ha igång en debatt??!!??
kör på bana då? ..hade jag haft lika nära till flertalet banor som du, så hade jag aldrig åkt gata. Och bana är det roligaste som finns,.
Visst, jag bodde då i Norge när jag hade den och tjänade pengar så jag klarade mig och hade över. Pengar var inte så stora problem då. Med pengar blir man ganska så bekväm och jag sket faktiskt i att ringa runt i timmar till diverse försäkringsbolag för att pressa priser. Försäkringen jag hade fixade jag på Bike i Trollhättan som de sedan skickade in och en avi skickades till mig från IF. Visst, var halva hojens värde som stod på avin men jag kände inte så mkt problem med det då jag räknat med mer.. faktiskt.Du förstår fortfarande inte.
Du betalade helförsäkring eftersom du hade råd med det...
Det betyder att, om du hade skippat den försäkringen hade du nästan kunnat köpa en likadan hoj som du har, varje år för försäkringspremien du betalar.
Du är en av dom som rättfärdigar försäkringsbolagens sjukt höga försäkringspremier, och därför kan dom fortsätta ta lika mycket betalt.
Alltså: Om ett företag försöker sälja plåt för 1000 kr/kg men ingen betalar 1000 kr för ett kilo plåt så måste företaget sänka priset för att överleva och få sälja, enkel matematik.
Du är en av dom som betalar det sjuka överpriset och som gör det dyrare för oss andra då försäkringsbolaget förväntar sig att det finns fler som är villig att betala så mycket.
Marknadspriser styrs alltid av tillgång och efterfrågan.
Jag har aldrig träffat en riktigt kvicktänkt kille som haft riktigt dålig ekonomi. Däremot har många av de killar jag träffat som varit farliga i trafiken varit de som haft det sämst ställt ekonomiskt. De tjejer jag känner som har dålig ekonomi kör inga fordon alls, de är heller inte de som alltid gör så genomtänkta saker här i livet.
"Stewie"
Om man vänder på orsak och verkan kan det kanske finnas en viss grund för uppfattningen. Personer med "bra koll" i livet (för att grovt sammanfatta ett antal egenskaper) kan nog generellt vara bättre fungerande i trafikmiljö än personer utan koll. Samma egenskaper kan nog (visst, många nog här... ) göra det lättare för en individ att skapa sig en tillvaro med god ekonomi. Kul vinkling.Ju rikare, ju bättre förare? Är det rätt uppfattat.
Du ska läsa det jag säger och inte tolka det jag inte säger.
"Stewie"
Du ska läsa det jag säger och inte tolka det jag inte säger.
"Stewie"
Du ska läsa det jag skriver och inte tolka det jag inte skriver.
Köpa en billigare hoj kanske många anser.. NEJ finns inte i mitt intresse att köra en äldre hoj då kan det lika väl vara.
Råd har jag men oavsett känns det inte motiverat! Varför skall jag betala flera tusen för att få köra hoj i detta land som har 2 soldagar / månad.
Med all respekt, det är pure and utter bullshit.men detta land har sett till att min hobby inte motiverade dessa höjda priser
Om man vänder på orsak och verkan kan det kanske finnas en viss grund för uppfattningen. Personer med "bra koll" (för att grovt sammanfatta ett antal egenskaper) kan nog generellt vara bättre fungerande i trafikmiljö än personer utan koll. Samma egenskaper kan nog (visst, många nog här... ) göra det lättare för en individ att skapa sig en tillvaro med god ekonomi. Kul vinkling.
(Egenskaper som skulle kunna innefattas i min definition ovan vore exempelvis snabbtänkt, uppmärksam, företagsam, fantasifull, omdömesgill, stabil m.m.)
PS. Har aldrig haft så kul som när jag åkte till Norge på Gpz 500s, sommaren 1993! Fotpinnar skrapade, munnen skrattade och solen sken över fjällsidorna...
Jag ser följande samband:
Högutbildade har mer kapital än lågutbildade.
Lågutbildade är överrepresenterade bland idiotåkningarna.
Slutsats = gör hojåkningen dyr. Smartare lösning: inför krav på att hojåkare ska vara akademiker (ej låtsasakademiker såsom lärare) istället för att göra hojåkningen dyr!
Och vem i H-vete tror du att du är som bedömmer att lärare är "låtsasakademiker"! Min enda slutsats till din ovanligt korkade kommentar är att du inte kan hävda dig på annat sätt än genom att kasta skit på folk.
Jag är helt med på ditt resonemang, men kan inte se att det strider mot mitt. Jag menade att de egenskaper som jag tog som exempel på "bra koll" kan innebära bättre förutsättningar både i trafiken och i privatekonomi. Men det finns förstås, precis som du påpekar, inget generellt hinder mot att uppnå god privatekonomi även utan "bra koll"...Saken är den att en kompis som jobbade med exklusiva sporbilar var av helt motsatt uppfattning.
Det tror jag kan ifrågasättas. Andelen "kapitalstarka" i min ganska stora bekantskapskrets är betydligt större bland snickare, elektriker och rörläggare än bland akademiker...Högutbildade har mer kapital än lågutbildade.
Intressant hypotes, men finns det något som helst stöd för den?Lågutbildade är överrepresenterade bland idiotåkningarna.
Intressant analys. analys var väl att ta i, empiri snarare med ett kanske inte helt tillförlitligt underlag.
Ju rikare, ju bättre förare? Är det rätt uppfattat. Tror du kan få vissa problem att styrka den tesen. Skulle vara kul att höra hur du definierar tex Mona Sahlin.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|