Hmm, vilket vi kan kvitta mot säkrare fordon...
Alltså, nollvisionen höll vad den lovade, att göra NOLL nytta
Jag är den sista att förespråka statlig kontroll av alla det slag, men i vårat fall så handlar väldigt mycket om försäkringspremier. Jag menar hojen är snorbillig att köpa, den drar ingen soppa och den går fort...
Sen har vi alla kluriga jävlar som får sin hoj stulen på hösten strax efter avställning, alla som klotar på sina älskade bandagar men kanske råkar anmäla en singelolycka på närmsta riksväg dagen efter, eller dem som byter sin 70cc moppe mot en literpjäs tre dagar efter färgen har torkat på hans nyinskaffade körskolekörkort 21år gammal och klotar första veckan/säsongen...
Nu kommer jag få ett helt gäng besserwissrar efter mig, men det skiter jag i. Här kommer f-bolagsfakta...
10% av försäkringsbolagens intäkter täcker ALLA deras utgifter. Varför skall då min hoj kosta +50.000kr hel/hel, den skulle kunna kosta 5000kr hel/hel och jag hade lätt betalat 10.000kr hel/hel, en nettomarginal på 100% är jävligt bra vilket företag vi än snackar om.
Vi borde göra en gemensam aktion mot f-bolagen, jag ställer upp.
Ni som inte orkar/skall passa barnen/inte har tid/med mera. TIG och betala. För, seriöst... Det finns en jävla massa gnällspikar i det här forumet.
Puss på er och God Hjul