Jag skulle egentligen vilja se att det är större kvar från försäkringsbolaget att använda skyddsutrustning..
Idag om man ringer till försäkringsbolaget så förutsätter de att man använder skyddsutrustning(men definitionen på det är inte glasklar)
tex lånar du ut mcn och det händer något så blir självrisken dyrare.. samma om man inte har hjälm(glasfiber<bättre), handskar avsedda för Mckörning, skinnställ/gortexställ(hela kroppen dvs inte bara jacka) skor av model mckörning (gympadojor=NEJ), ryggskydd, styrdämpare?
Saknas något av detta så är det högre självrisk.
Dessutom skulle det vara trevligt om man blir belönad om man kör bana:
Har man haft körkort i 1 år och varit på smcbankörning så blir premien lite bättre.. Pga man förhoppningsvis har lite bättre koll på hojen..
JAg skulle desutom vilja att VV tar in detta som en del i utbildningen
exempel: vad är motstyrning?
Vobbel vad är det/hur man klarar sig ur(försöker)
och gärna som avslutning en dag på banan där man för känna lite mer på hojen...
Idag om man ringer till försäkringsbolaget så förutsätter de att man använder skyddsutrustning(men definitionen på det är inte glasklar)
tex lånar du ut mcn och det händer något så blir självrisken dyrare.. samma om man inte har hjälm(glasfiber<bättre), handskar avsedda för Mckörning, skinnställ/gortexställ(hela kroppen dvs inte bara jacka) skor av model mckörning (gympadojor=NEJ), ryggskydd, styrdämpare?
Saknas något av detta så är det högre självrisk.
Dessutom skulle det vara trevligt om man blir belönad om man kör bana:
Har man haft körkort i 1 år och varit på smcbankörning så blir premien lite bättre.. Pga man förhoppningsvis har lite bättre koll på hojen..
JAg skulle desutom vilja att VV tar in detta som en del i utbildningen
exempel: vad är motstyrning?
Vobbel vad är det/hur man klarar sig ur(försöker)
och gärna som avslutning en dag på banan där man för känna lite mer på hojen...