MC utan skyddskläder?

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Idag fegade jag och skippade badbrallorna och tog allvädersstället. Handskar tog jag också på mig.

jag vet jag är en mes...:rodnar
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Idag fegade jag och skippade badbrallorna och tog allvädersstället. Handskar tog jag också på mig.

jag vet jag är en mes...:rodnar

Ja ska allti va värst...jag är så feg idag att ja inte ens tog hojen !

Slå den om du kan !:rock
 

_biker

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
08
Hoj
Gixxer
Har redan 2 (om man inte räknar in min flickvän då..).Du har rätt..numer kör jag i gympadojor iställe för flipflops och så har jag mina pikeér PÅ även när det är varmt och det ska demas lite ! :D

View attachment 371782
Du ser, då åker väl reflexvästen på härnäst!

Grym hoj på bilden förresten, synd att den inte går att få med ABS! :D
 

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Ort
På landet
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Mja, en snubbe med burn-marks a la asfalt efter en tur till kiosken eller var fan har var på väg är ju lika sexigt som en vuxen man på en Puch Dakota...
 

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750
Mja, en snubbe med burn-marks a la asfalt efter en tur till kiosken eller var fan har var på väg är ju lika sexigt som en vuxen man på en Puch Dakota...

Coolt, äntligen en kvinna som vågar uttala sig om sexigheten i MC-skador. Det är ju precis det vi män funderat på! Jag går på pokalen direkt - hur sexigt är det med en vuxen man som frontar med en bil på väg till kiosken och ligger stendöd? Snackar vi lika sexigt som en vuxen man på en Honda MB-5 då?

Förresten... var finns hela listan?!? :fakta
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Coolt, äntligen en kvinna som vågar uttala sig om sexigheten i MC-skador. Det är ju precis det vi män funderat på! Jag går på pokalen direkt - hur sexigt är det med en vuxen man som frontar med en bil på väg till kiosken och ligger stendöd? Snackar vi lika sexigt som en vuxen man på en Honda MB-5 då?

Förresten... var finns hela listan?!? :fakta

Beror väl på om han hade skinnställ på sig. Då är det sexigt att fronta med en bil.

När jag har skinnstället på mig så kör jag betydligt fortare än när jag inte har det. Så i mitt fall tror jag det är säkrare att köra utan.
 

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSX 550e
Som jag sagt i tidigare inlägg har jag ju börjat köra igen efter ett antal års uppehåll. I början åkte ALLTID stället på, men nog sjutton händer det efter ett tag att det blir en tur till kiosken i jeans och kortarmat. Är det inte så att vi alla VET att det är farligt men att man helt enkelt gör sitt val?
Men ärligt ska jag nog säja att bilderna här ovan, ger åtminstone MIG en tankeställare. Kan nog vara värt besväret att kränga på sig för att undvika det. Ser ut att göra rätt ont!
/Magnus
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Visby2.JPG

Tjör ijäl mig DiReckT :D Tyvärr är det så att det finns få nöjen som är så najs som att köra knarr lättklädd en supervarm sommardag. Ibland är det värt att ta risken !

Fast handskar får man inte glömma asg ;), vem fan vill ha svettiga händer ?

Visst är det så att man kör mycket, mycket försiktigare när man inte är påbyltad. Pungt.

Upp till var och en tycker jag at the end of the day !
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Nu har jag inte läst hela tråden, men varför skulle en MC ha skyddskläder? :7peta

Nakenhojar har det inte per definition ..så det är inte alla MC som ska ha det.
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Det börjar bli kallt att åka i shorts...:(
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Shorts & Reflexväst is da shit.
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Vänta bara tills du får barn, då blir du en trygghetsnarkoman du med! :banana
Not me.... :fakta
Eller fresten...har ju blivit både ryggskydd och riktiga
mcstövlar i stället för schletna Lundhagskängor. :rolleyes:
Men det beror nog mer på att nu har man ju råd.

Plus att ryggskyddet inte ens var uppfunnet dåförtin.
Fanns bara en smal ficka i ryggen på skinnjackan.
Där kunde man sticka in en ryggskena.
Någon som vet hur den såg ut? :va
Regel_45-45.JPG

Bajk med kläder:
Leather-Bike.jpg
:crash
lika sexigt som en vuxen man på en Puch Dakota...
Beror väl på vad det är för man?
Och om har har 70cc-cylle? :tuttar

:hej

/e
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top