Fan nu fick jag ont i magen igen nää skämt osido jag har faktiskt ont i magen
Det var ju synd, för det fick mig att måste tycka synd om dig ju! OJ, vad synd jag tycker...om dig!
Fan nu fick jag ont i magen igen nää skämt osido jag har faktiskt ont i magen
Att använda MC skydd är som att använda kondom. Alla tjatar om det men inte många som använder det
Att använda MC skydd är som att använda kondom. Alla tjatar om det men inte många som använder det
Det kanske stämmer för den som köper en hoj enbart som en statussymbol och bara kör byavarvet lite då och då. Men kör man någorlunda aktivt så tror jag dem flesta faktiskt föredrar att använda skinnställ och stövlar än en Adidas hoodie och sneakers
Ja, så kan det också vara. Men sen om man kollar på dom flesta som stuntar så har dom inte så mycket skydd. Och det ser ju ganska så osmidigt och stelt ut med stövlar och helställ
Menar mer att om man ska ut och köra aktiv körning på kurviga vägar till exempel så tror jag dem flesta föredrar ställ framför tex shorts. Inte minst för klotningsrisken utan mer för att det blir så jävla dålig känsla att köra utan. Att sedan folk inte har det när man kör 8or på en parkeringsplats förstår jag fullt ut då det hade antagligen blivit väldigt varm och osmidigt. Sen glider man väl inte så jävla långt heller. Tar inte heller på mig full mundering dock om jag bara ska upp i stan och köpa en korv.
Aha ja jo såg den filmen med, håriga killar.. Antar att det är vad man är van vid, eller hur bra man är på att köra hahaDet har du rätt i, men "stunt" så syftade jag på galningarna som är med i "Ride of the Century" (stavning)
Dom ligger ju på bakhjulet efter motorvägen.
Men som sagt, ska man ut på långturer så tar man nog helst stället
körde åxå omkull med Dakotan 3-4 (på de glada åttItalet) ggr innan den gav upp , jeans å skinnpaj och nästan en sjuttifemma brännvin i blodet .... sen dess kör jag aldrig på fyllan längre
Samarin, Novalukol, Sjukvårdsupplysningen, 112 i nämnd ordning! ;-)
Vad folk har på sig när de kör hoj är, precis som många andra redan skrivit, upp till var och en. Vad de har på sig NÄR de kraschar är deras ensak. För så enkelt är det ju, det jag/du har på dig när du kör hoj är det du skall krascha i.
Jag har ett generellt intryck av att alla som är moralkärringar på det här forumet är de personer som kör hoj en solig sommar dag till en fik för att sedan låta den stå till nästa säsong, de har en ungefärlig snittålder på 45 och kör volvo v70. Sen är de sådana människor som har blivit gamla och förståndiga som de själva skulle uttrycka det; men jag ser det tvärtom, endast som om de tappat livsglädjen.
<snip>
De människor som har starka synpunkter på vilken idiot man är om man slangar, eller kör mer än 15 kilometer i timmen för fort är de människor som inte kan förstå att ur mitt perspektiv så kör jag hoj för att njuta av livet väl medveten
Alltså klär jag mig för krasch, och det av en mycket enkel anledning: min erfarenhet säger mig att rätt sorts klädsel vid MC-körning står i hyfsat linjärt förhållande till den tid det kommer att ta innan jag kan köra hoj igen.
Men, visst - visst är jag fördömande. Tyst, inom mig själv så ingen hör.
Men inte på det sätt du tror. Jag bara konstaterar att jag anser min tid på motorcykel är mer värd än tid tillbringad i konvalescens. Om jag anser att andras val av klädsel beror på bristande erfarenhet, ren och skär dumhet eller bara ointresse för att fortsätta köra hoj så länge som det är gerontologiskt möjligt pendlar från fall till fall - men för det mesta så bryr jag mig inte.
Jag kör.
är upp till oss alla, försäkringspremierna blir ju dyrare med allvarliga personskador.
Jag irriterar mig på människor utan förmåga till att själva tänka och analysera saker. Det är så sjukt efterblivet att se varje gång man sätter sig på en motorcykel som EXAKT LIKADAN MED LIKA STOR RISK ATT DÖÖ! Det spelar enligt er ingen roll om man kör en 125cc scooter genom ett mindre samhälle på väg till badsjön, mitt på dagen under lågtrafik och i makligt tempo, eller om man kör sporthoj på E6an i rusningstrafik. Riskerna man utsätter sig för som hojpilot är ingen jävla statisk kalkyl. Risken man utsätter sig för ändras otroligt jävla mycket från fall till fall! Vid vissa tillfällen är risken man utsätter sig för så liten att det för mig inte är försvarbart att dra på sig 10kg utrustning som man sedan ska kånka runt på nere vid badplatsen. Visst, det kan alltid komma ett kioskmongo och smälla av en från hojen, eller oljespill i en kurva. Men vad fan är chansen? Är ni så förbannat oroliga så ska ni nog inte ens köra moped. Eller cykla heller. Eller gå utanför dörren överhuvudtaget. Stör mig något oerhört på oförmåga att själv dra slutsatser och att kunna se på sin omvärld på annat vis än HAR MAN INTE SKINNSTÄLL VARJE GÅNG MAN TITTAR PÅ EN MOTORCYKEL SÅ DÖÖÖÖR MAN!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|