lindhamre
Återfallsförbrytare.
Tyvärr har SMC blivit en präktig samling av självutnämnda gubbar och tanter som ska vinna VM i politisk korrekthet. Partitidningen MC Folket känns lika sofistikerad som ett nummer av flamman.
Möjligt att jag missar poängen och att det finns besvikna ex-medlemmar är vi bägge medvetna om. Sedan ser vi lite annorlunda på behovet av att tvätta byk offentligt där jag anser att vi redan fått bekräftat att SMC tagit till sig av kritiken och att en annan definition kommer att gälla om SMC:s påskrift är önskvärd på framtida strategier. Vi får väl se hur kansliet bedömer frågan när de läser tråden, jag har själv inte järnkoll på när strategin ska uppdateras (men hoppas på att det sker förr hellre än senare, kanske redan när årets statistik finns framme?).
Men någon dementi av hela extremt beteende-begreppet är ju inte aktuellt, däremot en nyansering att en 30 km/h-överträdelse inte innebär att man tillhör denna grupp utan beaktande av omständigheter? Upprepade förseelser mot Lag om straff för vissa trafikbrott var väl den modifierade skrivningen?
Jaja, med risk för att sparka in öppna dörrar avslutningsvis tror jag tvärtemot Dig att det är både ock - i den bemärkelsen att vi får acceptera att samhället lagar och förordningar även gäller sporthojsförare och att hastighetsöverträdelser förvisso är en sak mellan individ och myndighet men aldrig kommer att ge oss applåder från övriga mc-kollektivet.
Att driva det som en antingen-eller-fråga tror jag vore förödande både för trovärdighet och den gemenskap som faktiskt finns bland oss hojåkare...
Tyvärr har SMC blivit en präktig samling av självutnämnda gubbar och tanter som ska vinna VM i politisk korrekthet. Partitidningen MC Folket känns lika sofistikerad som ett nummer av flamman.
Och vad var det nu för fel på Flamman, pöjkLåter som ett citat taget direkt från SMC stadgar §1:6
Och vad var det nu för fel på Flamman, pöjk
Till och med Markus må väl medge att den tidskriften hade lite fjong i sina åsikter!
Njae, tycker Du att höstens skriverier tyder på politisk korrekthet har Du nog läst för mycket i MotoGP-trådar och glömt bort att kolla Trafikverk, juristhjälp etc Men Du kanske tänkte på något annat?
Njae, knappast utdrag ur stadgarna, så förnuftiga kan de väl knappast vara? Lukas 23:34 kanske vore mer relevant i detta sammanhang?
Jaja, det blir säkert bra till slut
Mmm, det må väl i o f s ha varit innan tidningen blev radikal, slog följe med APK och utmålade Hr Werner som kapitalistlakej?Jo flamman ja som vart en del av ens vardag när dess redaktion med böjda huvuden utdelade heders omnämnanden angående den folklige alkholist kommunisten Larsa Werner som "en av de stora".
SMC boken 50 år statuerar för mig ett liknande exempel på mig hur SMC resonerar, en grå vardagsrealsim innehållande hyllningar till "de stora" obefläckade ledarna som berättar om deras heroiska kamp mot diverse makthavare...
Ja, vissa medlemmar brinner för kortegekörning medan andra har synpunkter för/emot luft och buller. Tack och lov finns även de bra frågorna med. Om sporthojskollektivet nu representerar 1/6 av medlemmarna kanske det är rimligt att vissa trådar även handlar om andra frågor? Ser Du till helheten, och då särskilt School-delen, så tror jag faktiskt att det ser lite bättre ut än vad Du skriver? Men som sagt - fler SH-relaterade frågor på svmc.se skulle inte skämma alls, det är upp till oss självaTrådarna på SMC forumet känns väl som ett politiskt intresseorganisation där frågor om vilket avstånd man ska ha vid kortege körning och om man är idiot om man kör med annat än orginal avgassystem eller ej http://forum.svmc.se/showthread.php?8804-Hur-allmänheten-kan-uppleva-det Ibland får man till bra frågor som verkligen handlar om saker som är av värde tex som trafikverkets förmåga att skylla ifrån sig varför man bygger dolda halkbanor på E4.
Som tidigare sagts - jag har hört medlemmar som älskar boken, andra som mer delar Din åsikt.
Jag vet inte, bra fråga! Men tror Du inte att många hade velat ha den då den är så pass omfattande? Å andra sidan finns ju viewers där delar av innehållet hade kunnat läggas upp, för medlemmar att kolla i innan beställning...Hur mkt hade SMC sparat på att skicka ut boken till enbart de som ville ha den?
Hade gått väldigt enkelt via SMC:s sajt som redan har ett system för anmälningar.
Jag vet inte, bra fråga! Men tror Du inte att många hade velat ha den då den är så pass omfattande?
Mmm, det må väl i o f s ha varit innan tidningen blev radikal, slog följe med APK och utmålade Hr Werner som kapitalistlakej?
Som tidigare sagts - jag har hört medlemmar som älskar boken, andra som mer delar Din åsikt. Kontentan är att bland 60 000 medlemmar finns olika åsikter, personligen uppskattar jag den samlade historik, skriven med de insyltades språk, som boken representerar.
Ja, vissa medlemmar brinner för kortegekörning medan andra har synpunkter för/emot luft och buller. Tack och lov finns även de bra frågorna med. Om sporthojskollektivet nu representerar 1/6 av medlemmarna kanske det är rimligt att vissa trådar även handlar om andra frågor? Ser Du till helheten, och då särskilt School-delen, så tror jag faktiskt att det ser lite bättre ut än vad Du skriver? Men som sagt - fler SH-relaterade frågor på svmc.se skulle inte skämma alls, det är upp till oss själva
Därför tror jag inte alla frågor i hela SMC någonsin kommer att handla om en hojtyps hjärtefrågor, men räcker det inte rätt långt att de vi anser viktiga, t ex de sistnämnda, finns, tillsammans med en hel del annat bra arbete?
Nej självklart inte kommer det handla om en hojtyps hjärtefrågor eller en typ av körning officiellt. Inofficiellt är det en stelbent odemokratisk organisation fast dom hävdar motsatsen.
Tex
Röstningsförfarandet av ordförandeposter handlar om beslut av personer som styrelsen tagit fram, det står att det är enhälliga och röstningen är öppen och ett fåtal deltar eller vågar offentligt yttra något annat.
Dvs detta är tecken på en djup odemokratiskt organisation som gjort för korrupta beslut
Tex
Röstningsförfarandet av ordförandeposter handlar om beslut av personer som styrelsen tagit fram, det står att det är enhälliga och röstningen är öppen och ett fåtal deltar eller vågar offentligt yttra något annat.
Dvs detta är tecken på en djup odemokratiskt organisation som gjort för korrupta beslut
Trådarna på SMC forumet känns väl som ett politiskt intresseorganisation där frågor om vilket avstånd man ska ha vid kortege körning och om man är idiot om man kör med annat än orginal avgassystem eller ej http://forum.svmc.se/showthread.php?8804-Hur-allmänheten-kan-uppleva-det Ibland får man till bra frågor som verkligen handlar om saker som är av värdetex som trafikverkets förmåga att skylla ifrån sig varför man bygger dolda halkbanor på E4.
Hur menar du nu?
Det normala förfarandet är att en valberedning (inte styrelsen) tar fram ett förslag på styrelse som det sen röstas om på ett årsmöte. Har man en avvikande åsikt mot valberedningen kan man uttrycka den på mötet. Väljer man att inte göra det eller inte vågar så är det ens eget beslut.
Samtliga medlemmar har rösträtt, om man väljer att inte uttnyttjade den är också ens eget beslut.
Hur du kan se det förfarandet som odemokratiskt förstår jag inte, utveckla gärna
...och det skiljer sig från andra klubbar, intresseföreningar, ideella/kommersiella sammanslutningar på vilket sätt?
Är du sur för att det inte finns en garanterad supporterskara eller väljarbas som letar upp och lyfter fram din avvikande ståndpunkt när du sitter och misstycker på din kammare?
Vad är din definition av demokrati?
Jag tycker du är ute och seglar lite grann där. SMCs forum är en forumplats där man inte ens behöver vara medlem för att regga sig på och skriva inlägg. Därav följer att inläggen på intet sätt behöver representera SMC eller SMCs åsikter - det är ett forum, goddamnit - och därtill väldigt sparsamt modererat.
Det jag reagerar på är din konklusion av tråden du länkar till; "Hur allmänheten kan uppleva det"
En Mattias af Malmborg (tydligen jurist på LO-TCO Rättskydd) har i någon icke angiven tidning ondgjort sig över MC-relaterat buller och författat en rätt vettig, balanserad och speciellt för oss motorcyklister tänkvärd insändare. Har du läst själva insändaren...?
Någon snappar upp insändaren, klipper in den och gör en tråd kring hur allmänheten uppfattar oss.
Forumet diskuterar kring buller och hur allmänhetens syn på oss påverkas av buller. Where's the drama?
Jag tror att det är nyttigt att diskutera sådana saker, hur motorcylismen uppfattas i dagens samhälle och om det verkligen är alldeles självklart att vi skall få bullra som vi själva känner för, på andras bekostnad?
Jag tycker det är bra att SMC tillhandahåller en plats för sådana diskussioner - men det är inte det som är SMC.
Muller, buller eller original? I vilken riktning tror just du - "Lindhamre", att motorcyklars ljudemissioner påverkar synen på motorcyklism, nu och för framtiden?
Är du intresserad av debatten är SMCs forum en utmärkt plats att framföra din åsikt på.
Skiter du i vilket så behöver du inte heller bry dig om att kommentera forumet - men att kanske ha en åsikt men inte våga torgföra den är rätt blekt, faktiskt.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|