Jaså, det är jag som står för förolämpningarna och du som står för fakta…? Ja, då är det väl fel på dataloggningen på en massa sport- och MotoGP-hojar (vi lämnar IOM-hojarna därhän eftersom du påstår att du aldrig nämnt dem).
Det verkar dessutom vara fler än jag som har problem med läsförståelsen, så din lärdom bör kanske bli att kilometerlånga inlägg fulla av ordbajs inte är den mest framkomliga vägen om man vill göra ett statement…?
Men skit samma, rubrikens tre ord ger fler antydningar än de tusentals andra orden. Du är ute efter att separera körskicklighet från något slags magiskt sjätte sinne för trafik. Något som egentligen bara är ren risk- och konsekvensanalys i mer eller mindre grad.
En mycket farlig väg att gå eftersom risk- och konsekvensanalysen är en väsentlig del av körskickligheten. Hoppa inte in i villfarelsen att den inte behövs vid bankörning bara för att grusfållan är stor och för att det är långt till staketet. Och hoppa inte heller in i villfarelsen att den är något slags option som kan väljas till eller från beroende på tycke och smak. Praktexemplet är din hjälte från Luleå.
Att kunna slanga med moppefuckona på stormarknadens parkering betyder inte att man är skicklig. Att överleva halva sommaren där man utsätter lokalbefolkningen för terror med vårdslösa omkörningar och idiotiska filbyten betyder inte heller att man är skicklig. Skickligheten - eller avsaknaden av sådan - bevisas i ett enda slag under den där natten på Bergnäsbron. Väljer man att slanga på fel sida av vägen, på en bro, i skumma ljusförhållanden, på stans absolut mest trafikerade väg, då behöver man liksom inte säga mer. Då är risk- och konsekvenssnalysen lika med noll och då är man rimligtvis inte en skicklig förare.
Man skulle nog kunna ha lite respekt för killen om han bara skulle kunna bete sig som en man. ”Den som ger sig in i leken får leken tåla”. Stå för sitt misstag, ta sitt straff och ursäkta sig inför de människor han faktiskt har lyckats skada. Men när han inte ens vill erkänna brott eftersom han inte ”minns” och när han dessutom drar upp något jävla dravel om att ”det kan inte vara jag på den hojen”, trots att det finns mängder med vittnen och videobevis, trots att det var han själv som blev inskottad i ambulansen och sedan låg på sjukhus i veckor, då försvinner all respekt. Då luktar det kränkt ansvarsbefriad millennial lång väg. En sådan som borde kastas i från samma Bergnäsbro.
Sorry, men till skillnad från de professionella trollens 24/7 bevakning så har vissa av oss ett jobb att sköta…
Det var du som introducerade dig i tråden med att kalla folk för ärthjärnor och säga att de kör som kärringar, svar ja. Jag har definitivt nämnt IOM efter att det togs upp av andra i tråden, något annat påstår jag inte. Jag tror inte att det är något fel på dataloggningen hos Moto GP/Sport hojar, jag förstår dock inte varför du antar att jag skulle tro det?
Du är absolut inte ensam i att ha problem med läsförståelsen, stämmer helt riktigt, IQ-nivåerna sjunker trots allt i samhället
För kännedom behöver du inte läsa ett inlägg du tycker är för långt. Du behöver heller inte svara i en tråd bara för att påpeka den åsikten, vill man läsa, läs, vill man inte, strunta i det, det är helt ok
Du verkar väldigt investerad i Luleå incidenten, så jag åtar mig att försöka förklara vilket syfte den har i sammanhanget. Hade det spelat någon roll om Marquez hade suttit på hojen eller Hamilton i bilen det ögonblick någon av dem inblandade parterna upptäckte faran?
”Att kunna slanga med moppefuckona på stormarknadens parkering betyder inte att man är skicklig. Att överleva halva sommaren där man utsätter lokalbefolkningen för terror med vårdslösa omkörningar och idiotiska filbyten betyder inte heller att man är skicklig. Skickligheten - eller avsaknaden av sådan - bevisas i ett enda slag under den där natten på Bergnäsbron. Väljer man att slanga på fel sida av vägen, på en bro, i skumma ljusförhållanden, på stans absolut mest trafikerade väg, då behöver man liksom inte säga mer. Då är risk- och konsekvenssnalysen lika med noll och då är man rimligtvis inte en skicklig förare.”
Om man i ovan stycke lägger till ordet ”trafik” i samband med att du använder dig av ordet ”skicklighet”, då har du börjat röra dig på trådens spelplan. Du verkar vara besatt av att bunta ihop alla möjliga begrepp på ett eller annat sätt, på grund av detta blir det i princip omöjligt att debattera trådens syfte med dig
Du får gärna nämna den trafikmässiga planeringen man behöver på bana, utöver hur du ska köra om förarna framför, som oftast kör i ungefär samma hastighet. Nu sitter jag verkligen och håller tummarna för att du inte nämner bromspunkter, apex, trail braking, linje val, gasreglering, kroppspositionering…
Att du vill kasta folk från broar förvånar mig inte ett dugg, men jag hoppas att du inte nyss kallade mig för professionell?
