Haha, gillar denna tråden
Har inte gjort så många tabbar men här kommer ett par...
1. Min första bil en Saab 9000 började blåryka som fan och gå allmänt dåligt, som alltid när något går dåligt så brukar iaf jag gasasomfanochhoppasattdetgåröver
När jag kom hem så sa farsan har du kollat vattnet? Ehh nä... Självklart snustorrt och topplockspackningen var givetvis helt slut. När vi bytt packning, planat topp och satt ihop allt så går fanskapet på tre cylindrar wtf? Ner med allt igen och upptäcker att kugghjulet på den ena kamaxeln bara snurrar utan att dra med sig axeln
Hade så klart pajjat den när man ska va duktig inför farsan... Bara att köpa ny packning, bultar och kamaxel. Dyrt för en 18-åring!
2. Samma bil skulle givetvis sänkas efter de nyinköpta 17" fälgarna ( läs någorlunda hippt för 5 år sen ) Sänkningssatts på, men nä det räckte ju inte typ 30mm mesigt! Åkte till en polare några mil bort, upp med bilen i lyften och fram med idiot varvaren, kapade tre varv av fjädrarna fram och 1,5 bak, ner med bilen och fan va låg den blev, kanon! Men eeehh den ser ju kobent ut, hjulinställning vad är det? Givetvis var detta på en Lördag och på Måndagen såg däcksnubben måttligt road ut av vår bonnasänkning
3. Första crossen en 80cc KTM hade rostigt avgassystem, fram med svart burkspray och måla bara ( jag var bara 11år då ) Skapligt förvånad när hela avgassystemet brann efter en stunds körande
4. Dragit ur drivaxeln på bilen vid sänkning, rinner lite olja då va!
5. Dragit helt jeffla värdelösa låsbultar runda vid fälgbyte, ett helvete att få bort!
6. Min Cagiva 125:a vägrade starta, låst bakhjul vid försök att rulla igång ok den har skurit tänkte jag
Total motorrennovering men hallå den har ju inte skurit ju? Bytte allt iaf, men den startade inte efter lite aktivt tänkande innehållande en del ramsor
så kom vi på att det var startkransen som var slut till startmotorn... Några kugg var borta så den stod bara och slog mellan dem och kom ej igång... Bytte den och tänkte att nu måste ju fan skapet starta men eehh nä! Började leta elfel och efter två timmar hittar vi den berömda dödarknappen som står i fel läge
Man hade gjort en del iaf tydligen