Spelar det ingen roll att blanda olika fabrikat? Har hört att det inte e bra.
Jo, det blir en kemisk reaktion och däcken smälter.
Spelar det ingen roll att blanda olika fabrikat? Har hört att det inte e bra.
Jo, det blir en kemisk reaktion och däcken smälter.
Den som säger det snackar gojja. Däck kan inte prata med varandra. Om du väljer däck av samma typ fram och bak (sport, touring etc) så kommer det gå alldeles utmärkt.
Däckens individuella kvaliteer kommer vara avgörande för resultatet, inte vilken logga som står på dom.
Kör själv Michelin PP 2ct fram och Pirelli DCIII bak och det funkar grymt bra.
jag har kört vanliga power och dom duger inte till bankörning..finns inget grepp när dom kommer upp i en viss temp..bakhjulssläpp o highsiders är ett faktum...polarn kör 2ct o dom var nog lika kass dom, så nu får man väl gå på däck med lite betta i
Funkar stabilt för inspirerad vägkörning dock, håller länge, inne på 1000 mil på bakdäcket och det finns nog lika många mil kvar på dem fortfarande.
2000 mil på ett bakdäck?! Har du 30 hästar i hojen eller?
2000 mil på ett bakdäck?! Har du 30 hästar i hojen eller?
Allt detta snack om dessa Pilot Power/Road däck!!
Om man nu måste åka på dessa däck (finns bättre däck i dag an PP/PP2ct) så rekomenderar jag följande:
Gata med många mil, bra funktion i regn men med hyffsade kurvtagningar (räcker till dom flesta gatåkarna) så gäller ROAD 2'an som marknadens bästa TOURING däck med hyffsade sport egenskaper!!
Gata/inspirerad körning med hyffsade mil (ca 400-500mil) fast med bra regn funktion så gäller PP 2ct som klar kandidat!!
Bandagar med OK prestanda även för snabba varv så gäller PP som det enda allternativet av dessa däck!!
VARNING!!
PP 2ct skall INTE användas på bandagar med avancerad körning då dessa är på tok för mjuka på sidorna med sin 2ct blandning med mängder av omkullkörningar på sitt samvete (9 av 13 omkullkörningar en bandags helg med just 2ct talar sitt tydliga språk) då dom släpper helt utan förvarning & utan chans att rädda sig i från en omkullkörning!!
Som sagt - tekniken har gått framåt i stormsteg sen dessa PP/PP 2ct kom till varför man kanske borde se sig om lite mer i bland andra märken i stället för att konstant ha ett smalt tunnelseende!!
/Fürstenhoff.
Spelar ingen roll om det är ett Pilot Road 2ct du kör på - 2000mil är SJUKT bra, och än bättre om du kör en v-twin!!
Bara att grattulera dig!!
/Fürstenhoff.
Någon som har några erfarenheter av Dunlop qualifier rr? Har prövat dem och vet inte riktigt vad man ska säga, de ska tydligen greppa bra redan från start, i kallt tillstånd. Efter 3 smygarvarv på A-torp borde de inte släppa drastiskt fram. Lite läbbigt med tanke på att jag kört med mer nedlägg på gata tidigare(förmodligen med varmare däck). Kan det vara så att greppet är skitkasst innan det når en viss tempratur? Jag vill inte snacka skit om däcken men något vidare grepp i kallt tillstånd kände iaf inte jag, mest antifriktion! Vet inte om man kan lita på däcken igen?!
Låter man bli att köra så mkt rakt fram så går det
Sen är inte Gotland Ring som andra banor enligt min erfarenhet. Den banan kräver hårdare däck och lite högre tryck än andra banor. Mina Rennsport RS1 (soft) tog slut direkt där. Sladdade bak i första körpasset och fram började släppa dag 2 för att vara helslut dag 3 (se bilden) och nej, det är inget fel på fjädringsinställningen. Har bara kört där 2004-2005 så jag vet inte om beläggningen är annorlunda idag men jag och många andra upplevde däcksslitaget som väldigt högt där då.Polarn och jag var på Gotland Ring för 1 vecka sen, ...
Andra killar som var där envisades med att släppa ur tryck ur däcken till 1,9 fram & 2,0 bak, detta tillsammans med att dom gick ur kurvorna på 2ans växel med full gas gjorde att dom hade taskigt grepp och körde slut sina däck totalt....
Polarn och jag var på Gotland Ring för 1 vecka sen, han körde på 2 sprillans Qualifier RR köpta hos Fursten.Han körde med en 929 med 160 pållar på drivaxeln, nedlägg i kurvorna så att fegisranden försvann tom på
framhjulet.Det gick i mina ögon fort.
Han hade inga som helst problem med greppet.
Kan säga att det blir fan så mycket lättare att köra om man ligger rätt i banan, man behöver ju inte bromsa så mycket om man har ett jämnt flyt.
Mjo...säkert jättebra grepp i rätt tempratur. Vad som överraskade mig var att de hade dåligt grepp i kallt tillstånd. Ändå tycker jag att jag körde cruising-tempo tills det hände. Har lärt mig att det är ganska värdelöst att ligga i kolonn-körning dom första varven(blir ju ingen temp i däcken av det direkt). Självklart vet jag att spårvalet är A och O på bana men vi pratar uppvärmningstempo här, och de släppte! Vad som kan skyllas på den mänskliga faktorn är att jag borde tagit det lugnare i den långsammaste kurvan på banan. Allt blir ju mer påtagligt i låg fart, dvs lättare att få släpp. Jag är iaf besviken på däcken, jag tycker inte de gjorde vad de skulle. Däckvärmare är nog inte så dumt, åtminstonde då det är lite kallare.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |