Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Svampiga bromsar kanske inte heller gör så mycket om man åker boxer.
Kan vara så att BMW liksom de flesta japaner kör med högre kvalitet i bromsslangarna...Svampiga bromsar kanske inte heller gör så mycket om man åker boxer.
28App, app, app! Gör man detta på en SportHoj är det också kul men då...
------------TjÖRmANijelSeJDiReCkT------------
För övrigt ska bromsslangarna bytas vart fjärde år på mina Daytona enligt Triumph.
Det har jag inte gjort... Men banhojen ska få nya från Hel innan den rullar på bana.
Värdeminskningen är noll så min halvförsäkring är i praktiken hel med 20 - 25 000 i självrisk!
Stötdämparlagringen är nållagrad och ska smörjas vart 3dje år eller var 3 000:e mil. Det har jag gjort oftare så nållagren har varit med i 25 000 mil. Men stötdämparen var en Showa underhållsfri så den byttes redan efter 6 000 mil. Ersättaren är inte underhållsfri men så behöver jag inte byta efter 6 000 mil heller. Jag kan bara tala av egen erfarenhet och vad Triumph tycker man ska göra på min SportHoj. Styrlager vart annat år eller 2 000 mil t.ex
Motorn kostar olja, filter, tändstift och shims men kostnaden är mindre känslomässigt än en dyr stereoanläggning.
Miljömässigt kostar det att tillverka en ny motorcykel med utsläpp innan den kommer ut på vägen men hur många mil det är till brytpunkten har jag ingen aning om.
Det jag vet är driftkostnaden och där är värdeminskningen noll medans en ny, oavsett motortyp, garanterat är mer än noll.
Milkostnaden? Den är mer än bara elkostnaden...
Hur många mil måste jag åka på något jag inte gillar tills jag når brytpunkten?
Jettebra med 0 - 100 på jettesnabbt men kostar det inte däck om man använder det?
.
Sedan att ljudet, i mitt tycke, är magnifikt och kan justeras med högerhanden är något jag har svårt att ersätta.
Yamaha har generellt byte av bromsslangar vart 4:e år, av någon anledning.Kan vara så att BMW liksom de flesta japaner kör med högre kvalitet i bromsslangarna...
Skall man tävla byter man säkert årligen ändå.
Som en gammal skiva som hakat upp sig på en ganska dålig del av låten.
Sett till bensinpris - mer prioriterat än i Sverige. Danmark, Norge och Finland är dyrare än Sverige. Åka färja, en 25 liters dunk extra är det enda du kan ta med dig - så du lär bygga ut din befintliga bensintank för att få med dig mer än så.Någon som vet hur det står till med miljöivret i våra grannländer?
Tror det var denna tråd jag nämnde det i för ett tag sen så är det ju bygga in en extratank i bilen som gäller.Sett till bensinpris - mer prioriterat än i Sverige. Danmark, Norge och Finland är dyrare än Sverige. Åka färja, en 25 liters dunk extra är det enda du kan ta med dig - så du lär bygga ut din befintliga bensintank för att få med dig mer än så.
Att kraftigt höja bensinpriset är ju inte världens enklaste sak för då lär man samtidigt höja priset på alkylat och då drabbas näringar. Alkylat på bulk kostar 22 spänn litern.
Nä, det lär vara en gammal T595 med trasigt avgassystem ?Old Badgers nästa hoj är i alla fall ingen elhoj...
Det är nog knappast någon risk varken på bilsidan eller mc.Nä, det lär vara en gammal T595 med trasigt avgassystem ?
Det där kan nog bli Triumphs sista eller en av de sista bensinhojarna.
De går ju full electric framöver.
Det där kan nog bli Triumphs sista eller en av de sista bensinhojarna.
De går ju full electric framöver.
Själv siktar jag på att ställa denna på bakgården i villakvarteret och varmköra den varje söndagsmorgon vid 05 för att påminna om svunna tider.Om det slutas säljas bensin och att tillverka motorcyklar med förbränningsmotorer, så tänker jag köpa en liten ångmaskin på ebay och sitta på balkongen och titta på när den snurrar, och röka pipa hela dagarna.
Jösses! Vad höll de på med de första minuterna innan den började gå rent? Ultrachoke med varm tjära i tanken?Själv siktar jag på att ställa denna på bakgården i villakvarteret och varmköra den varje söndagsmorgon vid 05 för att påminna om svunna tider.
E10Jösses! Vad höll de på med de första minuterna innan den började gå rent? Ultrachoke med varm tjära i tanken?
Old Badgers nästa hoj är i alla fall ingen elhoj...
– Vi måste sätta ett stoppdatum för när man inte längre får sälja bilar som är beroende av fossila bränslen. En utredning har föreslagit 2030 men Miljöpartiet vill gärna att det går snabbare än så. Vi måste också ha ett stoppdatum för när den sista droppen fossilbränsle får säljas i Sverige. Där finns ett förslag om 2040 men vi vill tidigarelägga det, säger Per Bolund.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |