Mirakelmackapären som minskar förbrukningen 40%

Ozzi

Guest
Prylen ser mer ut som en kökspryl som fått ett nytt liv, ser ut som en variant av äppelklyftare som samtidigt skär ut kärnhuset.:tummenupp

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
måste bara köpa en sådan där manick.
med en redan mycket trevlig förbrukning på 0,43 liter milen så är en besparing på ca 40 procent inte specielt mycket jämfört med er som har bilar som tar ca 1 liter milen.

men attans så trevligt med att gå ner från 0,43 till ca 0,26 liter milen.

att inte biltillverkarna tänkt på detta själva är för mig obegripligt.

FRÅGA.... om jag sätter dit två stycken, tror ni att besparingen då blir 80%???

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
FRÅGA.... om jag sätter dit två stycken, tror ni att besparingen då blir 80%???

Man kan ha 3 stycken, men då måste man köra med taklocket öppet så att överkottet kan ta vägen någonstans.

Men det gäller bara vid paralellkoppling.

Serikopplar du så går du förtst från 1l/milen till 0.6l/m, sedan från 0.6->0.36 osv...

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Direkt saxat från sidan

"Vi försöker här samla allehanda länkar kring ämnet Z5, glöm inte att även läsa kommentarena till artiklarna, ingen kan hållas skyldig, osann, om ej motsatsen kan bevisa detta, hitintills har ingen bevisat att Z5 inte fungerar."

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Direkt saxat från sidan

"Vi försöker här samla allehanda länkar kring ämnet Z5, glöm inte att även läsa kommentarena till artiklarna, ingen kan hållas skyldig, osann, om ej motsatsen kan bevisa detta, hitintills har ingen bevisat att Z5 inte fungerar."
:D

Den dagen jag ser oberoende tester som bevisar att det funkar skulle jag orka med att ens fundera på om det funkar.

Tyvärr så luras många av denna typen av lurendrejeri, det är som nutiden charlataner som lovar hela världen.

Tycker synd om alla som sitter och verkligen beställer sådan här skit.

Många oseriösa svar nu... läs forumreglerna!!

Jäkligt intressant grej. Verkar fungera som en katalysator där den mha olika metaller omvandlar insugsluftens molekyler för en bättre förbränning. Kan dock inte hitta hur den fungerar i detalj. Varför sågar alla denna idé? Tycker isf att katalysatorn på avgassidan verkar lika mycket hokuspokus...

a) Därför att detta är lika troligt som Nigeria-brev?
b) därför att det inte fungerar?

Last edited:

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Direkt saxat från sidan

"Vi försöker här samla allehanda länkar kring ämnet Z5, glöm inte att även läsa kommentarena till artiklarna,

Då borde de alltså ha intresse att få länka till denna tråden då?
Vem tar på sig uppgiften att fixa dit länken? :banana

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Kunde inte låta bli att skicka ett mail till SVT "Plus" med en länk till http://www.z5nordic.se/ och en uppmaning att låta Plus testa underverket på ett motortestcenter med rullande landsväg.

Sätt en i din båt! Funkar den inte på avsedd plats kan du prova att flytta den till skorstenen. Då borde du iallafall kunna producera jättefräcka rök-gubbar i psykadeliska färger. :hihi

Funkar inte det heller har du 30dagars öppet köp! Pengarnatillbaksgarantifördetstårdetpåhemsidan! :fakta

Lycka till! :tummenupp

Wize

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Hoj
07 KTM
Det är ganska skrämmande att sånna här grejjer faktiskt går att sälja..

Och som vanligt är det de mest utsatta" som drabbas igen.. Efter att ha torskat ett par tusen på pyramidspel, tv-shop prylar och andra mirakel grejjer måååste de ju bara spara pengar för regeringen har juh blivit hårdare på att ge ut bidrag :rolleyes:

Så SHIT POMES! kan juh spara massor pengar på denna grej :Bugar

Rätt skrämmande när man ser/hör folk som inte tänker riktigt hela vägen och inte kan se att sånt här är bull.. och de är ändå rätt många..

Ända positiva är väl att det kan bli ett spännande riksdagsval :huvet

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Bluffpryl

Ett par kommentarer eftersom det trots allt verkar finnas vissa som tvivlar.

Lite bakgrund. den finns ingen bilmotor idag som utvecklas utan att förbrukning står högst upp på listan. Ett motorprojekt (litet sådant) börjar vid 100 Msek och ett större passerar lätt miljardklassen. Utöver förbrukning är givetvis prestanda och körbarhet viktiga aspekter, som delvis går emot förbrukningen. Dessutom ger dagens emissionskrav högre förbrukning (speciellt på dieselmotorer) och det kommer bli ännu värre med Euro6.

En dylik detalj i insuget skulle i teorin kunna antingen påverka luftflödet eller ha en kemisk (katalytisk) påverkan.

Oavsett vad man gärna vill tro i former av virvlar etc. så är det enda denna tingest kan skapa är ett ökat luftmotstånd. Eftersom en hel hög ingenjörer jobbat med att optimera flödet så lär detta knappast ge några fördelar. Mer vardagligt kallas detta strypning, skulle motorn vara optimerad för för strypning skulle förvissa förbrukningen gå ner, men också effekten. Jag kan på rak arm inte tänka mig någon originalmotor som skulle må bra av strypning.

När det gäller katalys så skulle ju "secret alloy" kunna vara Platina (det är det inte eftersom Platina är dyrt). Platina underlättar en kemisk reaktion men det enda detta skulle kunna leda till är detonation i insuget istället för i cylindern. Detonation i insuget vill man INTE ha, i bästa fall blir det dyrt, i värsta fall brinner bilen upp...

Blufföretag kommer det alltid att finnas, tyvärr är kundunderlaget ofta konstant då den siste idioten fortfarande inte är född.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag gillade påståendet att hans bil nu bara behövde 2700 rpm vid 100 km/h mot tidigare 3000. :D

Här försöker han ju förklara det... :näsblod
http://www.z5nordic.se/viewText.do?textID=1019

Citat
"Med anledning av mailstorm på hur jag för min Ford Mondeo 1997 kunnat få ned varvtalet utan annan utväxling, vill jag försöka mig på en förklaring."

:D Sen skriver han lite facktermer om effekt och moment och som på inget sätt stödjer hans slutliga förklaring: "lägre varvtal för samma kraft"

Sånt här borde ju kunna bedrägerianmälas.

Beviset mot honom är solklart för förbränningsverkningsgraden i en motor är typiskt i närheten av 99% så det finns liksom inte utrymme för att förbättra förbränningen med 40%.
På svenska betyder det att det är redan 99% av alla molekyler som förbränns och då kan man inte helt plötsligt förbränna 40% fler molekyler med hjälp av en mirakelplåt.

Last edited:

Wize

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Hoj
07 KTM
Dissa inte killen som säljer grejjerna! Han är juh ett geni.. :Bugar

Däremot idioterna som köper grejjerna :huvet

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
I bästa fall så är det ett äkta blufföretag som inte ens skickar produkten till köparna. Det är väl först då som de som vill bli lurade inser att det faktiskt blev just det. Dessutom slipper de installera en meningslös manick.

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/W11gX2WRifo&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/W11gX2WRifo&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Om de har nån skam i kroppen så skickar de inte en massa metallrör, även om folk har beställt. Då har de ju iallafall besparat idioterna jobbet att få dit skiten samt alla jobbtimmar av snålkörning för att bevisa att det funkar nog iaf.

Mer rakt att få folk att inse hur röv*** de är direkt när de betalat in, när inga grejer dyker upp.

Men jag gissar att rent juridiskt så klarar de sig undan lättare om de skickar med en kinderäggleksak så folk får svårare att stämma dem.

orangebusa

Sporthojsnörd
Gick med
2 Feb 2005
Hoj
suck...
Fnns det någon rättslig prövning där man kommit fram till att påståendet är så förbannat otroligt att köparen borde förstått att det var falskt?

Det käns som att den som går på detta är bortom allt hopp, vare sig det är försäkring mot rymdattacker, evighetsmaskiner eller tomter på mars.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år