...
Tycker att det är konstigt att det tillåts skrivas så mycket skit i denna tråden ...
Det hade ju iofs inte blivit mycket till tråd om man inte tillåtit TS inlägg.
...
Tycker att det är konstigt att det tillåts skrivas så mycket skit i denna tråden ...
Eftersom det inte framgår exakt på hemsidan var produkten är gjord av eller hur den i detalj fungerar hade jag hoppats att vi kunde "brainstorma" lite kring funktionerna i teorin.
Har du en länk till Statoils påstående?
All respekt för din ödmjukhet inför en ny produkt men som jag skrev tidigare så blir 99% av alla bränslemolekyler förbrända och därmed kan förbränningen inte förbättras med 40%.
Det finns andra delar hos en motor där verkningsgraden kan förbättras men 40% förbättrad förbränning är en utopi.
Tycker att det är konstigt att det tillåts skrivas så mycket skit i denna tråden då detta bör innebära banning enligt teknikforumreglerna. Har man inget vettigt att komma med kan man åtminstone vara lite ödmjuk innan man totalsågar. // mina 2cent
I vilket teknikforum?
När Sandin skrev inlägget så låg tråden i teknikforumet.
Oooops ! Från en störtlöjlig tillsats till att man var störtlöjlig själv som inte trodde på den.
Jag är inne på precis ditt spår och är minst sagt skeptisk till produkten. Har arbetet en del som kemilärare så jag vet precis vad du menar. Det jag tyckte var intressant var själva idén med katalytisk effekt för att optimera insugsluften inför förbränningen. Eftersom det inte framgår exakt på hemsidan var produkten är gjord av eller hur den i detalj fungerar hade jag hoppats att vi kunde "brainstorma" lite kring funktionerna i teorin.
Tycker att det är konstigt att det tillåts skrivas så mycket skit i denna tråden då detta bör innebära banning enligt teknikforumreglerna. Har man inget vettigt att komma med kan man åtminstone vara lite ödmjuk innan man totalsågar. // mina 2cent
Bränsletillsatser brukar vara lacknafta.Nja men det går ju ändå inte jämföra riktig kemi med detta infantila påståendet om denna pryl, som helt passiv inte gör nånting annat än bromsar inluften = prestandasänkning, till i ditt fall en aktiv kemisk tillsats i diesel som på ett eller annat sätt modifierar molekylstrukturen.
Vilken var tillsatsen?
Fotogen gissar jag.
Bränsletillsatser brukar vara lacknafta.
Funkar.
Särskilt motorer som stått länge brukar må bra av lacknafta (rengör) och tvåtaktsolja (smörjer) i bränslesystemet.
I dieselmotorer byter man ut tvåtaktsoljan mot vanlig motorolja.
Den rengör bra också.
Tycker att det är konstigt att det tillåts skrivas så mycket skit i denna tråden då detta bör innebära banning enligt teknikforumreglerna. Har man inget vettigt att komma med kan man åtminstone vara lite ödmjuk innan man totalsågar. // mina 2cent
Jag är inne på precis ditt spår och är minst sagt skeptisk till produkten. Har arbetet en del som kemilärare så jag vet precis vad du menar. Det jag tyckte var intressant var själva idén med katalytisk effekt för att optimera insugsluften inför förbränningen. Eftersom det inte framgår exakt på hemsidan var produkten är gjord av eller hur den i detalj fungerar hade jag hoppats att vi kunde "brainstorma" lite kring funktionerna i teorin.
Tycker att det är konstigt att det tillåts skrivas så mycket skit i denna tråden då detta bör innebära banning enligt teknikforumreglerna. Har man inget vettigt att komma med kan man åtminstone vara lite ödmjuk innan man totalsågar. // mina 2cent
På vilket sätt har den/de som står bakom produkten på något sätt visat att de är värd att ta på allvar?
Vilken, katalytiskt supportad, kemisk optimering,, av insugningsluften, skulle rent teoretiskt kunna ske, menar du?
Tycker du att alla försök att lura människor bör bemötas utan att man säger vad det är, dvs bedrägeri, utan som du säger, ödmjukt?
Ber om ursäkt.Ja! Såklart - jag blandar ihop saker... vi talade ju förit om just vad det var i "bränsletillsatser" och där sa vi väl att det till 90% (minst) var just lacknafta. Vad resten var var lite oklart.
Kanske toulen?
Tror jag blandade ihop det hela med vad vi kallade lysfotogen (den ofärgade) osv. samt Kristallolja och Dilutin.
White Spirit... är det lacknafta förresten?
Nja men det går ju ändå inte jämföra riktig kemi med detta infantila påståendet om denna pryl, som helt passiv inte gör nånting annat än bromsar inluften = prestandasänkning, till i ditt fall en aktiv kemisk tillsats i diesel som på ett eller annat sätt modifierar molekylstrukturen.
Vilken var tillsatsen?
Fotogen gissar jag.
Ber om ursäkt.
Såg nu att mitt inlägg ser ganska näsvist ut.
Inte meningen.
Ville bara skriva hur jag brukar göra och anser fungerar.
Fotogen skulle möjligen kunna göra en turbodieselmotor mer lättstartad eftersom fotogen kompressionständer lättare.
Tror dock inte att det hjälper, ety fotogen fäller ut parafin när det blir kallt.
En mer lättstartad motor när det är varmt, tror jag inte det är så stor efterfrågan på.
"White spirit" tror jag är cellulosaförtunning.
Dom annonserar på varenda mack sedan en tid tillbaka. Så jag länkar dig till en IRL mack.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |