Misstänkt hoj

Status
Ej öppen för fler svar.

Bass

Ny medlem
Gick med
9 May 2012
Ort
Uppsala
Hoj
Honda CBR1000RR 2017
Man ska ALDRIG underskatta folks inkompetens. Jag upphör aldrig att förvånas över hur jävla dumma i huvudet vissa är...

Kanske fördomsfullt men enligt mig inte ofta dessa Mohammed har en ärligt inhandlad cross stående i cykelkällaren.
Suck.. Jag känner flera Mohammed med hojjar som de jobbat hårt för att inhandla.
TS är efterbliven.com
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Suck.. Jag känner flera Mohammed med hojjar som de jobbat hårt för att inhandla.
TS är efterbliven.com

Ja, det är fullt med hederligt folk som har crosscyklar i cykelkällaren.
 

Rasina

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2013
Ort
Borås
Hoj
Det kommer snart
Vänta lite nu, OM NI BRYR ER SÅ JÄVLA MKT GÅ MÖT UPP HAN OM HAN STÅR SOM ÄGARE "OM NI VÅGAR SÅ KLART" ;) istället sitta bakom datorn /mob spela tuff o låtsas bryr sig o ha nåt o snacka om osv,

bara för han heter Mohammed o bor i helvetet betyder inte att han e skurk , vems fel e det att han inre bor där ni bor ? För han får inte bo där era kötthuve ;)
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Vänta lite nu, OM NI BRYR ER SÅ JÄVLA MKT GÅ MÖT UPP HAN OM HAN STÅR SOM ÄGARE "OM NI VÅGAR SÅ KLART" ;) istället sitta bakom datorn /mob spela tuff o låtsas bryr sig o ha nåt o snacka om osv,

bara för han heter Mohammed o bor i helvetet betyder inte att han e skurk , vems fel e det att han inre bor där ni bor ? För han får inte bo där era kötthuve ;)

Varför skulle ingen våga möta upp honom menar du? Utgår du ifrån att Mohammed är farlig? Varför är Mohammed farlig tycker du?
 

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Jag kan säga att Vättlefjäll ligger i Kortedala/Bergsjön i Angered utanför Göteborg.
Ett tips är ju annars att ställa närmare frågor om hojen i Gbg-forumet. Någon där vet nog vem ägaren är, om det nu inte skulle vara säljaren.
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Suck.. Jag känner flera Mohammed med hojjar som de jobbat hårt för att inhandla.
TS är efterbliven.com

Men LÄGG AV. Du vet ju inte vad du snackar om! Du bor i uppsala och har väl aldrig ens varit i göteborg. Om du hade bott här och haft kompisar uppe i Lövgärdet och därför varit där uppe varje vecka så hade du lyckats med att fatta grejen.

http://www.youtube.com/watch?v=dEnVif_MTMc

Nu ska jag förklara något för dig. Det här är Lövgärdet! Det är ett jävla pissghetto utan dess like! Om du som jag varje vecka hade sett människor köra omkring på uppenbart för dyra fordon, som de uppenbart inte kan handskas med eller har rätt utrustning för att köra, då hade du också haft vissa "fördomar" när du ser en skitfräsch KTM från Lövgärdet säljas på blocket utan någon info. Sen råkar det också vara så att andelen arbetslösa är SKYHÖG i detta område, vilket minskar chansen att någon som bor där har råd med en sådan hoj. Dessutom är invandrarna i ännu större arbetslöshet och ekonomisk utsatthet än svenskarna som bor där. Ovanpå detta så är även invandrarna (förmodligen till följd av arbetslösheten och utanförskapet, inte pga nån jävla SD-föreställning om deras inneboende extravaganta förmåga till att begå brott) överrepresenterade i brottstatistiken. I varannan jäkla cykelkällare där uppe kan man se stulna tvåhjulingar rullas in och ut. Förstår du nu lite bättre varför jag reagerade som jag gjorde?

Det är för övrigt precis lika "dumt" i så fall att tro att den är stulen bara för att bilden på hojen är tagen i ett naturreservat. Vadå tror du inte ärligt folk kör cross i naturreservat?? Hur kan du veta det?? Nä, de personer i tråden som påstår detta får minsann inget mothugg.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Annons suspekt: JA. Både pris, bilder och (brist på) text

Invandrartätt problemområde = större risk hojen är stulen: JA, definitvt

Telefon reggad på honom = mindre risk. Men visst finns idioter.

Killens namn antyder den är stulen = Nej. Å då menar jag inte att TS och fler i tråden verkar ha fel på hans namn, han heter inte Mohammed. Visst finns fler invandrare med problem med det faller under problemområde ovan.

Står en massa flotta bilar på adressen = säger inget, motorcykeln borde också varit reggad på den adressen.

Antagligen bara leasingbilar = knappast, då hade dom inte varit reggade på den adressen utan på leasingföretaget. I min värld så är invandrare mindre benägna att leasa och mer benägna att äga själv.

Slutsats: Hojen är antagligen stulen. Stegla killen för säkerhets skull. Men inte för att han är invandrare eller heter Mohammad.

Och för att svara på rubriken. Ja TS, dina misstankar är besannade. Det ÄR en hoj.

Edit: Two stroke man har rätt, det är inte alls billigt så det argumentet åker jag hade lite otur när jag tänkte. Är det en oreggad crosshoj så åker väl även argumentet att den borde vara reggad på adressen. Så stegla inte killen, ingen blir snäll av stryk och dessutom är det ganska sannolikt att han är oskyldig(*).

(*) röstar du på SD eller ännu längre ut på den kanten kan du lägga till ett "namnet till trots" här.
 
Last edited:

roffe.l

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2012
Ort
STÄUDD
Hoj
XR650L-94- BMW R 1200 GS 05, Kawasaki Ninja Zx-636r
Om man nu ska sälja stöldgods så skulle jag inte skylta med ett tel nr som finns på Eniro.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vänta lite nu, OM NI BRYR ER SÅ JÄVLA MKT GÅ MÖT UPP HAN OM HAN STÅR SOM ÄGARE "OM NI VÅGAR SÅ KLART" ;) istället sitta bakom datorn /mob spela tuff o låtsas bryr sig o ha nåt o snacka om osv,

bara för han heter Mohammed o bor i helvetet betyder inte att han e skurk , vems fel e det att han inre bor där ni bor ? För han får inte bo där era kötthuve ;)

Han står garanterat inte inskriven som ägare hos transportstyrelsen. Och ingen annan gör det heller av den enkla anledningen att det är en oregistrerad crossmotorcykel som du skriver om nu.
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Du borde bo i USA, skjut först fråga sen. :huvet


Men LÄGG AV. Du vet ju inte vad du snackar om! Du bor i uppsala och har väl aldrig ens varit i göteborg. Om du hade bott här och haft kompisar uppe i Lövgärdet och därför varit där uppe varje vecka så hade du lyckats med att fatta grejen.

http://www.youtube.com/watch?v=dEnVif_MTMc

Nu ska jag förklara något för dig. Det här är Lövgärdet! Det är ett jävla pissghetto utan dess like! Om du som jag varje vecka hade sett människor köra omkring på uppenbart för dyra fordon, som de uppenbart inte kan handskas med eller har rätt utrustning för att köra, då hade du också haft vissa "fördomar" när du ser en skitfräsch KTM från Lövgärdet säljas på blocket utan någon info. Sen råkar det också vara så att andelen arbetslösa är SKYHÖG i detta område, vilket minskar chansen att någon som bor där har råd med en sådan hoj. Dessutom är invandrarna i ännu större arbetslöshet och ekonomisk utsatthet än svenskarna som bor där. Ovanpå detta så är även invandrarna (förmodligen till följd av arbetslösheten och utanförskapet, inte pga nån jävla SD-föreställning om deras inneboende extravaganta förmåga till att begå brott) överrepresenterade i brottstatistiken. I varannan jäkla cykelkällare där uppe kan man se stulna tvåhjulingar rullas in och ut. Förstår du nu lite bättre varför jag reagerade som jag gjorde?

Det är för övrigt precis lika "dumt" i så fall att tro att den är stulen bara för att bilden på hojen är tagen i ett naturreservat. Vadå tror du inte ärligt folk kör cross i naturreservat?? Hur kan du veta det?? Nä, de personer i tråden som påstår detta får minsann inget mothugg.
 

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05
Står en massa flotta bilar på adressen = säger inget, motorcykeln borde också varit reggad på den adressen.

Antagligen bara leasingbilar = knappast, då hade dom inte varit reggade på den adressen utan på leasingföretaget. I min värld så är invandrare mindre benägna att leasa och mer benägna att äga själv.

Fel, grannens båda leasingbilar står på hans adress.

:lol om du anser att man äger en bil när man lånat hela summan, så.. vosst ;)
 

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
HD V-ROD Muscle
Årets mest sanna fördom antagligen.

Snälla, åk till valfritt ghetto i Sverige, ser du en stulen cross/MC, vem sitter på den? Jo en jävla falafelkrigare i 9/10 fall, i 1/10 fall så sitter det ett misslyckat jävla svenskt slödder på hojen som är lika långt ner i kastsystemet, precis som alla andra jävla nötter som begår brott på andras bekostnad, som inte jobbar(om inte skälig grund finns), lever på samhället, myglar pengar och har sig.

För övrigt, spana in annonsen, första bilden på ett joggingspår, eller precis innan spåret, andra bilden, i en gångtunnel.
Har ingen som helst beskrivning av crossen förutom modell och märket, även om det varit en hederlig Mohammed eller en hederlig Sven så hade det stått lite mer såsom timmar, senast service, årsm, skick etc.



Tyder inte på att de har pengar.
I Södertälje är väl 95% av alla Mercedes, BMWs, VWs och Audis av nyare årsmodell antingen på leasing eller lån på lååååååååååååång finans, inte betyder det att man har pengar för det.

Har en gammal klasskompis som köpte en ny Mercedes E200(eller fan det är) för 250.000, tog hela bilen som huslån och smällde den en månad senare, inte fan har han pengar bara för han tog lån på bilen.



Peace out hälsningar han den där realisten som faktiskt vet hur det ser ut, jämfört med större delen av alla efterblivna svennebananer som blundar för sanningen, när blattarna själva här i Södertälje vet hur jävla dåligt invandringen e skött, vilka som snor och åker runt på crossar, snor mat i affärerna, snor diesel ifrån lastbilar och maskiner, som begår brott, medans ni står böjda framåt med händerna för ögonen.

Vårda språket för helvete.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top