ozeo
Lcc= lögdö county choppers
- Gick med
- 12 Sep 2004
- Ort
- bergeforsen
- Hoj
- xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
kanske kan köpa ett litet 12 v bara för att de behövs o inte använda elstarten
Finns andra lösningar.
Vet inte hur det funkar, men någon sorts diod som jämnar ut spänningen. Kopplas i stället för batteriet.
Man behöver väl ingen ström om inte motorn är igång?
...och tungt.
Det slutar aldrig plåga mig att jag fraktar runt ett tungt blybatteri och startmotor på en hoj jag annars ägnat så mycket tid åt att lätta.
/J
Aldrig funderat på att banta lite?
Nu råkar jag emellertid veta att det inte är så lätt att springa igång en trimmad Harley så jag besparar dig alla övriga dumma påståenden.
Jag har åkt på 10.74 med 1377/101 Hp sportster, vad är ditt bästa?
Jag väger 58kg.(178)
Det kan du tro! Jag är rätt sladdrig nu, är 187 men väger 91 nu. Vill ner till 87 som före jul
Jag hann aldrig köra sportstern på strippen med 1200-snurran, det får bli ett nytt försök när jag kört in och bänkat nya motorn i sommar.
Du kunde ju få köra elimineringarna om det går bra! 58 pannor är ju olympiskt bra för min redan lätta hoj!
XR600 motorer är manliga annars.
Jag är mäkta imponerad av ditt bygge, om jag hade tid, stålar, grejer och plats så skulle det bli något hempul för mig också,men om kanske 15år kanske när tösen har växt upp och hittat någon finnig avelshingst. Men jag är ju ganska sugen på Russel Mitchell byggena. Mattsvart borstadstål och brutalt, men lycka till och krya på dig!
Mvh Pepe
Har en kompis som bygger med Husky 390cc.
Grymma motorer!
En sån cross hade jag för länge sedan, en 76a om jag inte minns fel..
Me too!
Hade två 390 i rad på 80-talet. Två WR var det. Ruskigt skön motor. Varvade som en HVA250 men hade vrid som en 430. Ännu en sån hoj man skulle behållt!
Nej!
Hade inte vrid som en 430.
Har en 420automat nu, och den är betydligt värre än 390.
Trots att min är portad för vassare effektkurva.
I stort set okörbar både i skogen och på väg...
Min var portad när jag köpte den.
Kanske därför jag tycker den levererar betydligt bättre än 390n och 360n (som jag haft innan).
Har även haft en 500, men den räknar jag inte.
Visade sig att det var en prototyp, fanns inte på pappret.
Gick inte så djävla bra heller.
Produktionshojarna gick säkert bättre.
Det är nog det som är skillnaden. Det är nog heller ingen slump att din hoj är portad. Jag tror mao att en portning kan göra underverk på en 430 jämfört med tex portning på tex en 500 el 390.
Men jag kan ha fel. Det var ju över 20 år sedan jag var inne i det där.
Blir sugen på att skaffa en gammal luftkyld HVA varje vinter! Bara man kan få tag på delar!
Innan jag skaffade min 390 så hade jag bara kört moppe med filad kolv så det var ett ganska stort steg
Sen när jag tröttnade på att den sällan funkade med sina brytare så köpte jag en Suzuki 500-84 istället, ett riktigt härligt luftkylt monster med fyra växlar
Mina tre HVA var nog nyare då ty de hade brytarlös tändning, men på motoplatsystemen som satt på 390 så åldrades spolarna och remanensen i rotorn, sedan vart gnistan klen.
Har du gjort ngt på hojen i helgen? Hur läker kroppen din? Går det åt rätt håll?
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |