PD skrev:Gött Moos
Men du skrev inget om hur första provkörningen var du har väl provkört ........ du måste ha provkört ...........finns inte en chans att du inte provkört
säg att du provkört
lahi skrev:Hehehe Nja, jag har ju inte provkört än... tyvärr... den sitter fortfarande fastspänd i bänken. Men det kommer snart!!! Senaste bänkningen ägde rum runt kl 2 inatt så det var lite för sent för en tur då... Ska bara fixa kopplingen, skruva i ett snäpp mindre munstycken och bänka på liiiiiite högre tryck och sen är det dags att provköra! Skruva ska jag göra på söndag så om kopplingen håller så blir det förhoppningsvis en tur då. Om jag inte blir klar alltför sent... annars blir det på måndag, men jag har ju jäkligt svår att hålla mig
lahi skrev:Hehehe Nja, jag har ju inte provkört än... tyvärr... den sitter fortfarande fastspänd i bänken. Men det kommer snart!!! Senaste bänkningen ägde rum runt kl 2 inatt så det var lite för sent för en tur då... Ska bara fixa kopplingen, skruva i ett snäpp mindre munstycken och bänka på liiiiiite högre tryck och sen är det dags att provköra! Skruva ska jag göra på söndag så om kopplingen håller så blir det förhoppningsvis en tur då. Om jag inte blir klar alltför sent... annars blir det på måndag, men jag har ju jäkligt svår att hålla mig
Jepp! Kan ju knappt vänta tills jag kan komma ut och köra en sväng! Men jag kör säkert och vurpar... ska försöka undvika det iaf!andersson turbo skrev:HEHEH visst är lyckan fullständig
Snyggt,kul att allt funka så pass bra på en gång för dig.Brukar kunna bli mycket mekande i början annars.lahi skrev:Såja, nu är hojen färdigbänkad! Allt är injusterat och klart! Det blev 265,8 hk / 233 Nm (DIN) på hjulet vid 1,1 bar vilket motsvarar 257,7 hk / 227 Nm i SAE. Ska man jämföra med t.ex. mc-xpress bänk så kolla på DIN-hästarna, dvs. 265,8. Motsvarar ju ca 300 kusar på veven Har inte hunnit provköra än men rapport kommer så fort jag har hunnit med det! Blev ganska bra med pulver för att vara mitt första turbobygge, tycker jag.
Recept: 1052 kubik, original kolvar, Mc-xpress 2 mm cylinderspacer, prostreetportad topp (sedan sugmotortiden), original kammar tajmade till 105 / 105 lobecenter, turbotätade Mikuni cv34r, Malpassi bränsletrycksregulator, Wahlbro-pump, Mitsubishi TD04-16T med 7:ans avgashus, GIK-intercooler, Dyna2000 tändsystem med retardfunktion inkopplad.
Se bild nedan! Brett effektband tycker jag. Över 230 hästar från 7000 till 10500
lahi skrev:Såja, nu är hojen färdigbänkad! Allt är injusterat och klart! Det blev 265,8 hk / 233 Nm (DIN) på hjulet vid 1,1 bar vilket motsvarar 257,7 hk / 227 Nm i SAE. Ska man jämföra med t.ex. mc-xpress bänk så kolla på DIN-hästarna, dvs. 265,8. Motsvarar ju ca 300 kusar på veven Har inte hunnit provköra än men rapport kommer så fort jag har hunnit med det! Blev ganska bra med pulver för att vara mitt första turbobygge, tycker jag.
Recept: 1052 kubik, original kolvar, Mc-xpress 2 mm cylinderspacer, prostreetportad topp (sedan sugmotortiden), original kammar tajmade till 105 / 105 lobecenter, turbotätade Mikuni cv34r, Malpassi bränsletrycksregulator, Wahlbro-pump, Mitsubishi TD04-16T med 7:ans avgashus, GIK-intercooler, Dyna2000 tändsystem med retardfunktion inkopplad.
Se bild nedan! Brett effektband tycker jag. Över 230 hästar från 7000 till 10500
lahi skrev:Såja, nu är hojen färdigbänkad! Allt är injusterat och klart! Det blev 265,8 hk / 233 Nm (DIN) på hjulet vid 1,1 bar vilket motsvarar 257,7 hk / 227 Nm i SAE. Ska man jämföra med t.ex. mc-xpress bänk så kolla på DIN-hästarna, dvs. 265,8. Motsvarar ju ca 300 kusar på veven Har inte hunnit provköra än men rapport kommer så fort jag har hunnit med det! Blev ganska bra med pulver för att vara mitt första turbobygge, tycker jag.
Recept: 1052 kubik, original kolvar, Mc-xpress 2 mm cylinderspacer, prostreetportad topp (sedan sugmotortiden), original kammar tajmade till 105 / 105 lobecenter, turbotätade Mikuni cv34r, Malpassi bränsletrycksregulator, Wahlbro-pump, Mitsubishi TD04-16T med 7:ans avgashus, GIK-intercooler, Dyna2000 tändsystem med retardfunktion inkopplad.
Se bild nedan! Brett effektband tycker jag. Över 230 hästar från 7000 till 10500
Tackartackar! Jepp, alla tips och råd har hjälpt mycket... Bromsbeläggen är nya!andersson turbo skrev:Jättegrattis rakt in på spelplan med ditt första bygge
men ett bra exempel på att det är bra att lyssna på råd å tips från dom som har gjort det förut ,å inte försöka uppfinna hjulet igen
Jag kan inte tänka mig att det skulle vara mindre kul på något sätt
att man får råd å tips men säkerligen jäkligt mycke billigare
Vad det gäller tändning så tål dom mer än vad man tror
och upp till ett bar ska du nog inte backa nån tändning alls
det ger en del effekt att ligga med mycke tändning 34 grader tål den däruppe
Lycka till och mycke nöje med din nya raket
Ps kolla att du har nya bromsbelägg dom går åt fort hehe
peter
PD skrev:Herreguud det är ju nästan så Jag har legat sömlös för ditt första åk
och så har du inte "Hunnit" provKÖRA hur klarar du
Själv klarar jag inte hålla mig om jag så bara har smörjat gasvajern för att se om den går bättre
Tackartackar! Jepp, det kommer! Ska ta några bilder i dagarna. Ska bara montera underkåpan också. Måste kapa ur den lite först för att få plats med luftfilter och avgasrör. Men bilder kommer så fort det är fixat!!!Jas-95 skrev:Grattis till ett lyckat bygge, coolers mannen Kan du inte posta upp några fler bilder på hojen nu när den är klar??
JB
Det är bara till att lyfta på hatten och gratulera till resultatet.Det har varit mycket lärorikt att sitta och läsa och lära under byggets gång. Ska själv igång med mitt turboprojekt på katanan nu så vi får väl se om det kan bli något körande i sommar.lahi skrev:Hehehe.. Anledningen till att jag inte provade innan var att när det blev dags att prova så var det väldigt sent.. kallt då ju.. och så hade jag inga kåpor på och alla sladdar hänger och dinglar överallt. Menmen, nu sitter kåporna där (alla utom underkåpan) och jag har kört ca 5 mil i eftermiddag! Sammanfattning av mina körupplevelser: Fyyyyy fasen vad den går!!! Helsike! Bra tryck kan man ju säga... vid full gas på 4:an i strax över 200 får jag tanken i huvudet.. då får man ju slå av för att inte slå runt. Den lyfter ju inte hjulet lugnt heller. Har inte provat fullt i 5:an men den ska nog wheela då också Känns ju som den KTM 500 tvåtaktscross jag körde innan, fast i tre gånger så hög hastighet. Tyckte att den gick som sören med sugmotor och 144 hästar på hjulet, men nu med 266 hästar på hjulet så accelererar den ju lika hårt i 250 som den gjorde i 120 med sugmotorn.. Hmmm.. jaja, skitskoj vad det iaf!!! Blir nog mååååånga mil i sommar känns det som!
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |