PD skrev:Gött Moos![]()
![]()
Men du skrev inget om hur första provkörningen vardu har väl provkört
........ du måste ha provkört
...........finns inte en chans att du inte provkört
![]()
säg att du provkört![]()
lahi skrev:HeheheNja, jag har ju inte provkört än... tyvärr... den sitter fortfarande fastspänd i bänken. Men det kommer snart!!! Senaste bänkningen ägde rum runt kl 2 inatt så det var lite för sent för en tur då... Ska bara fixa kopplingen, skruva i ett snäpp mindre munstycken och bänka på liiiiiite högre tryck och sen är det dags att provköra! Skruva ska jag göra på söndag så om kopplingen håller så blir det förhoppningsvis en tur då. Om jag inte blir klar alltför sent... annars blir det på måndag, men jag har ju jäkligt svår att hålla mig
![]()
lahi skrev:HeheheNja, jag har ju inte provkört än... tyvärr... den sitter fortfarande fastspänd i bänken. Men det kommer snart!!! Senaste bänkningen ägde rum runt kl 2 inatt så det var lite för sent för en tur då... Ska bara fixa kopplingen, skruva i ett snäpp mindre munstycken och bänka på liiiiiite högre tryck och sen är det dags att provköra! Skruva ska jag göra på söndag så om kopplingen håller så blir det förhoppningsvis en tur då. Om jag inte blir klar alltför sent... annars blir det på måndag, men jag har ju jäkligt svår att hålla mig
![]()
Jepp! Kan ju knappt vänta tills jag kan komma ut och köra en sväng! Men jag kör säkert och vurpar... ska försöka undvika det iaf!andersson turbo skrev:HEHEH visst är lyckan fullständig![]()
![]()
![]()
![]()
Snyggt,kul att allt funka så pass bra på en gång för dig.Brukar kunna bli mycket mekande i början annars.lahi skrev:Såja, nu är hojen färdigbänkad! Allt är injusterat och klart!Det blev 265,8 hk / 233 Nm (DIN) på hjulet vid 1,1 bar vilket motsvarar 257,7 hk / 227 Nm i SAE. Ska man jämföra med t.ex. mc-xpress bänk så kolla på DIN-hästarna, dvs. 265,8. Motsvarar ju ca 300 kusar på veven
![]()
Har inte hunnit provköra än men rapport kommer så fort jag har hunnit med det! Blev ganska bra med pulver för att vara mitt första turbobygge, tycker jag.
Recept: 1052 kubik, original kolvar, Mc-xpress 2 mm cylinderspacer, prostreetportad topp (sedan sugmotortiden), original kammar tajmade till 105 / 105 lobecenter, turbotätade Mikuni cv34r, Malpassi bränsletrycksregulator, Wahlbro-pump, Mitsubishi TD04-16T med 7:ans avgashus, GIK-intercooler, Dyna2000 tändsystem med retardfunktion inkopplad.
Se bild nedan! Brett effektband tycker jag. Över 230 hästar från 7000 till 10500![]()
lahi skrev:Såja, nu är hojen färdigbänkad! Allt är injusterat och klart!Det blev 265,8 hk / 233 Nm (DIN) på hjulet vid 1,1 bar vilket motsvarar 257,7 hk / 227 Nm i SAE. Ska man jämföra med t.ex. mc-xpress bänk så kolla på DIN-hästarna, dvs. 265,8. Motsvarar ju ca 300 kusar på veven
![]()
Har inte hunnit provköra än men rapport kommer så fort jag har hunnit med det! Blev ganska bra med pulver för att vara mitt första turbobygge, tycker jag.
Recept: 1052 kubik, original kolvar, Mc-xpress 2 mm cylinderspacer, prostreetportad topp (sedan sugmotortiden), original kammar tajmade till 105 / 105 lobecenter, turbotätade Mikuni cv34r, Malpassi bränsletrycksregulator, Wahlbro-pump, Mitsubishi TD04-16T med 7:ans avgashus, GIK-intercooler, Dyna2000 tändsystem med retardfunktion inkopplad.
Se bild nedan! Brett effektband tycker jag. Över 230 hästar från 7000 till 10500![]()
lahi skrev:Såja, nu är hojen färdigbänkad! Allt är injusterat och klart!Det blev 265,8 hk / 233 Nm (DIN) på hjulet vid 1,1 bar vilket motsvarar 257,7 hk / 227 Nm i SAE. Ska man jämföra med t.ex. mc-xpress bänk så kolla på DIN-hästarna, dvs. 265,8. Motsvarar ju ca 300 kusar på veven
![]()
Har inte hunnit provköra än men rapport kommer så fort jag har hunnit med det! Blev ganska bra med pulver för att vara mitt första turbobygge, tycker jag.
Recept: 1052 kubik, original kolvar, Mc-xpress 2 mm cylinderspacer, prostreetportad topp (sedan sugmotortiden), original kammar tajmade till 105 / 105 lobecenter, turbotätade Mikuni cv34r, Malpassi bränsletrycksregulator, Wahlbro-pump, Mitsubishi TD04-16T med 7:ans avgashus, GIK-intercooler, Dyna2000 tändsystem med retardfunktion inkopplad.
Se bild nedan! Brett effektband tycker jag. Över 230 hästar från 7000 till 10500![]()
Tackartackar!andersson turbo skrev:Jättegrattis rakt in på spelplan med ditt första bygge
men ett bra exempel på att det är bra att lyssna på råd å tips från dom som har gjort det förut ,å inte försöka uppfinna hjulet igen
Jag kan inte tänka mig att det skulle vara mindre kul på något sätt
att man får råd å tips men säkerligen jäkligt mycke billigare
Vad det gäller tändning så tål dom mer än vad man tror
och upp till ett bar ska du nog inte backa nån tändning alls
det ger en del effekt att ligga med mycke tändning 34 grader tål den däruppe
Lycka till och mycke nöje med din nya raket
Ps kolla att du har nya bromsbelägg dom går åt fort hehe
peter
PD skrev:Herreguud det är ju nästan så Jag har legat sömlös för ditt första åk![]()
och så har du inte "Hunnit" provKÖRAhur klarar du
![]()
![]()
![]()
Själv klarar jag inte hålla mig om jag så bara har smörjat gasvajern för att se om den går bättre![]()
Tackartackar!Jas-95 skrev:Grattis till ett lyckat bygge, coolers mannenKan du inte posta upp några fler bilder på hojen nu när den är klar??
JB
Det är bara till att lyfta på hatten och gratulera till resultatet.Det har varit mycket lärorikt att sitta och läsa och lära under byggets gång.lahi skrev:Hehehe.. Anledningen till att jag inte provade innan var att när det blev dags att prova så var det väldigt sent.. kallt då ju.. och så hade jag inga kåpor på och alla sladdar hänger och dinglar överallt. Menmen, nu sitter kåporna där (alla utom underkåpan) och jag har kört ca 5 mil i eftermiddag! Sammanfattning av mina körupplevelser: Fyyyyy fasen vad den går!!!Helsike! Bra tryck kan man ju säga... vid full gas på 4:an i strax över 200 får jag tanken i huvudet.. då får man ju slå av för att inte slå runt. Den lyfter ju inte hjulet lugnt heller. Har inte provat fullt i 5:an men den ska nog wheela då också
![]()
Känns ju som den KTM 500 tvåtaktscross jag körde innan, fast i tre gånger så hög hastighet. Tyckte att den gick som sören med sugmotor och 144 hästar på hjulet, men nu med 266 hästar på hjulet så accelererar den ju lika hårt i 250 som den gjorde i 120 med sugmotorn.. Hmmm.. jaja, skitskoj vad det iaf!!! Blir nog mååååånga mil i sommar känns det som!
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |