lahi skrev:Är det så stor skillnad på dem?
andersbrink skrev:Räkna lite på arean trottelnålarna motsvarar vid små lyft. Faktor 3. Våldsam skillnad. Om du känner någon med en Bandit 1200 så har de samma nålar som CV34'orna ska ha, typ om någon varit 'duktig' och köpt ett Dynojet-kit och har originalnålarna till övers.
Ja, det kan jag ju prova... men då får den väl lite tryck ändå? Eller? Tänkte först plocka av plenumet så jag kör den som ren sugmotor och bara varva upp till runt 5000 varv och se om den håller på och bråkar då också, men det är kanske inte så bra? Kan turbon övervarva vid så låga motorvarv om den inte har något motstånd?andersson turbo skrev:Haka av wastgatestången å försök köra den "oladdat" å se hur den beter sig
lahi skrev:Jo, det har du ju rätt i... då kan det kanske vara det som är felet! Kan det bli så mycket soppa att den inte orkar varva mer då? Nja, jag vet ju en som har en Bandit och det är ju du, men jag tvivlar på att du har köpt en Dynojet-kit Jag ska höra med mp-racing imorgon om han har något i sina gömmor. Nya nålar är väl snordyra...
Men kan man inte göra som Heliac skrev d.v.s. gå ner i muvudmunstycke?
andersbrink skrev:Jag har ett Dynocrap-kit liggandes i min parts-bin-låda och där får de förbli. Mina gamla Bandit-nålar sitter i en CV34-brygga som ska på min SPSB-hoj.
Att minska ned på huvudmunstycket för att kompensera trottelnålarna - ingen bra idé alls. Härdsmälta i kolvarna.
heliac skrev:Du lär inte smälta några kolvar om du är försiktig, har du munstycken tycker jag att du skall prova att byta. Det är ju ändå det enklaste och det låter onekligen som den är fet. Skulle den inte svara på snålare munstycken är det dags att leta vidare. Folk påstår att man inte kan åka med Dynoshits grejer på turbobyggen, men jag har både dynojets nålar och munstycken. Nu menar jag inte att de e några mirakelgrejer men det var det jag hade att byta med. Däremot så blir allting asfett med dynojet, jag har 116 i huvudmunstycke. Tidigare hade jag problem med att den blev fet precis när trycket kom, lite bludder å svartrök å sedan gick den perfekt igen. Det försvann när jag stoppade i strypningar i slangarna från pitoröret.
lahi skrev:Nja, hrrm, ja, det blev inte så mycket till bänkkörning... Innan jag drog iväg hojen till bänken så kollande jag ju alla membran i fuggarna efter sprickor o. dyl., men jag hittade inget. När jag kom fram till mp-racing så ville han kolla på mina trottlar, och det visade sig att jag hade missat att kolla om de där membranen sitter helt fast i trotteln eller inte. Det gick tyvärr att snurra på membranen ganska lätt i 3 av 4 fuggar, så då kan man inte vara helt säker på att membranet kommer att hålla tätt. Luften kan gå in mellan sliden och membranet. Han hade haft stora problem med det på en turbo-kawa. SÅ jag har beställt nya trottlar! Var inte lönt att gasa något i bänk förrän det är fixat. Men resten av turbobygget blev nog godkänt av Mats på mp-racing, så jag kan ju hoppas på att det ska funka då
Det går inte att bara byta membran och skruva ihop det på dessa fuggarna så man måste köpa alltihop. Original kostar ju 1500 spänn/st men jag hittade pirat för 513:-/st och de skulle funka lika bra. Jag får dem förhoppningsvis på onsdag, så på torsdag ska jag skruva ihop det (tar en kvart) och då jävlar ska den upp i bänken! Det är ju snart vår, ja...
Jaså, vill du det? Det ska jag nog kunna ordna om jag får rätt på hojen, men det ska nog förhoppningsvis funka snart. Gissar på att Friabad ligger i Helsingborg, och i Helsingborg är jag ofta![- sNaIjK -] skrev:Väntar med spänning & håller tummarna. Vill ju höra lite turbo-boost till sommaren vid friabad
Ja, jag fattar inte varför de kostar så mycket.. det är ju bara en liten gummiflärp och en plattjärnsbit med ett hål för nålen. Tillverka själv kanske Eller inte... men det är hutlösa priser. Jepp, nästa helg kommer det nog en ny redovisning! Får se om det är lite glada nyheter då, eller om jag får byta mer... Men jag hoppas på det förstnämnda!PD skrev:Synd
Dom där membranen är ju svinaktigt dyra, till FZ750 kostar dom 1700kr/st hur rimliga är dom priserna en hundring styck vore mer normalt.
Då får man hålla sig tills redovisning nästa helg istället då
lahi skrev:Såja, nu har jag bänkat lite!!!!! 242,7 hk/ 210,1 Nm DIN (=235,7/204,0 SAE) på hjulet vid 1,0 bar!
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |