Mitt turbobygge

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Vill egentligen inte öka på din misär men visst är det något galet eftersom jag hade 259 på bakhjulet när det fortfarande bara var 1127 cc och en gammal Garrett T3 (1,3 Bar)! Kammarna var inte ändrade.
Mellan 6000-7000 rpm ökade den ganska exakt 100 hk! :rolleyes: Gissa om det hade lite lätt för att gå på bakhjulet ibland? :yoparty

Gammal garret T3 år väl inte dålig då det gäller att lämna hög effekt, finns ju dock lite andra brister :D

Hej äntligen scannat bänkpappret

Snygg kurva, var läser du laddet?

Last edited:

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
hej

Jag har originaltändningen kvar orörd likaså stiften
hur mycket är lagom att köra med i elektrodavstånd

tack för hjälpen hittils

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Hej Peter jag kommer hem på Tisdag, du kan få låna mina Dyna 3000 och prova med om du inte hinner lösa det innan.

Hej
Jag åker till japan den 3 sept kommer hem 22 så det får bli efter det och jag måste muta nån på yamaha-center för att testa men denna gången ska jag vara med o kolla inte för att det ska gå rikigt till utan hålla koll på laddtrycket för nu vet jag inte men det är inte under 1.3 men man hinner ju inte se varken mätare eller varvtal men man kanske vänjer sig ( hoppas inte det )

Vi hörs efter det ulf

Last edited:

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
hej

hej

Nu måste ni hjälpa mig hojjen går ju bra men man vill ju att den ska gå som alla andra med samma grejjer eller ha just vad motorn pallar innan jag är nöjd i år vad gör man
byter turbo till en större,monterar ett insprutningssystem typ haltech eller liknande,:va
Jag såg ett fint agg hos mr steen idag ett 19t .
är det,det som fattas min hoj eller

skicka mig ett dräpar recept någon

mvh peter

Last edited:

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Mindre avgasmottryck kan aldrig vara fel:D:D

Sedan kanske dubbel kolla så kammarna står rätt, silverryggen hade ju problem med att dom stod fel, och han fick ju inte mer effekt trots höjt laddtryck. Men när kammarna stod rätt så kom ju effekten:)

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
hej

Nu måste ni hjälpa mig hojjen går ju bra men man vill ju att den ska gå som alla andra med samma grejjer eller ha just vad motorn pallar innan jag är nöjd i år vad gör man
byter turbo till en större,monterar ett insprutningssystem typ haltech eller liknande,:va
Jag såg ett fint agg hos mr steen idag ett 19t .
är det,det som fattas min hoj eller

skicka mig ett dräpar recept någon

mvh peter

Inte såå långt till stockholm Eller???:yoparty

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jag ställde min kammar nu för ca 10min sen. Det står i mina papper att de ska ställas efter 1mm ventillyft men min vippindikator har bara 0.8mm i slag så jag har tidigare ställt kammarna efter ca 0.1mm lyft istället. Idag testade jag om det var skillnad på lobcenter vid 0.1mm lyft och 0.4mm. Det skiljde 6 grader!
Sen testade jag skillnaden vid 0.4mm och 0.8mm lyft och det skiljde bara 0.5grader.

Efter lite mer påläsning så stod det att man kunde få mätfel vid små lyft pga att kamprofilen var så flack i början av lyftet.

Så nu är det ställt vid 0.8mm lyft och det borde bli nästan rätt i alla fall.

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Kollat kammarna än?

ps du har pm

hej
nej jag har inte kollat kammarna, men kan det vara det som är problemet jag vet inte om jag ska köra med den så här resten av säsongen och bygga helt nytt till 2010.
Med samma grejjer som du med mer cc,större turbo,insprutning med tändning och laddtryckstyrning

p.s jag kan hämta din hoj nästa vecka på måndag om det passar dig:banana

vrod

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Hoj
Honda VFR -05, Frankenstein GSX-R 750WS Fighter/Café?? med TURBO under uppbyggnad........... å en Katana -82a.....
Du behöver nog inte vara rädd för att jag ska tycka den är slö på Tisdag, det räcker nog med effekt för att jag ska kissa på mig..... :yoparty

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Höströj hos handlarna!

En liten bild ifrån helgen, MVH Toyman

Bifogat

• IMG_5512 sh.jpg
    IMG_5512 sh.jpg
    143.9 KB · Visningar: 290

vrod

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Hoj
Honda VFR -05, Frankenstein GSX-R 750WS Fighter/Café?? med TURBO under uppbyggnad........... å en Katana -82a.....
Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...