Tror gamla cb560r har 95 hk. Snyggare dessutom.
View attachment 477093
Framlampan kan gott gå i graven.2022 är tråkigt nog sista året som Suzuki SV650 kommer med den underbara v-twin motorn som man använt sedan 1999. 2023 blir det parallelltwin i stället på närmare 800 kubik.
Synd att det ska vara twin istället för i4. Jag hade en 2008. Gick riktigt bra över 8-9k rpm. Innan dess var den rätt slö.Enligt Wikipedia:
CB600F Hornet
1998-2002 - 94 hästar
2003-2006 - 95 hästar
2007-2013 - 102 hästar
CB650F
2013-2016 - 82 hästar
2017-2018 - 89 hästar
2019-2022 - 94 hästar
Och sen den nya CB750 Hornet med 90 hästar..... Är det bara jag eller går saker inte åt rätt håll?
Ok att vridet är lite högre med 75 Nm på den nya mot 63 Nm på första årsmodellen.
Gissar att det blir enklare och billigare att klara avgaskraven med lägre varv och större slagvolym. Och med lägre varv kan man använda större kolvar och färre cylindrar.Synd att det ska vara twin istället för i4. Jag hade en 2008. Gick riktigt bra över 8-9k rpm. Innan dess var den rätt slö.
Och sen den nya CB750 Hornet med 90 hästar..... Är det bara jag eller går saker inte åt rätt håll?
Ok att vridet är lite högre med 75 Nm på den nya mot 63 Nm på första årsmodellen.
Ja, fast det är väl ingen ersättare för 100 kubikaren kan man tänka.Ser ut som cb1000 från 2008?
Inte ful eller så, men lite trist utvecklingstakt i formspråket får man väl ändå säga.
Ser lovande ut tycker jag. Undrar om quickshifter kommer att finna tillgängligt.
Skitbra. Tack. ??"A range of accessories, including a quickshifter, soft luggage, engine protectors and cosmetic enhancements are ready to go"
Honda EU har lagt upp ganska mycket med. Stort galleri för den som villMycket info om Hornet här.
2023 Honda CB 750 Hornet
Motorcycle Specifications Overviews and Road Testswww.motorcyclespecs.co.za
Släpptes inte Hawk 11 i Japan nyligen?Åjo! Nu tycker jag i o f s att en ny Hornet 750 är good news de luxe, men Honda kommer med viss säkerhet visa upp en nästan produktionsklar TransAlp. Kanske antyda om en ny retrosport, Hawk 75, alltså en mindre variant av den Hawk 11 vi blev blåsta på tidigare?
Fanns väl inga bra hojar på 80-taletSå ja - det är lite tidigt att släcka ned och dö redan. Om man nu inte tillhör den notoriskt gnällande neggo-minoriteten, med framtiden bakom sig, som ogillar allt nytt, motsätter sig alla förändringar och tycker allt var bättre på 80-talet, OAVSETT.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|