Skalman skrev:
2425375 /snip/
Kommer du ihåg Titanic 1912? Tror du att, efter kraschen med isberget, en annan kapten fått skutan på rätt köl och alla passagerarna överlevde och levde lyckliga i alla sina da'r? Likheten är slående.
Det var ett bra exempel - Rederiets prestige och intresse sattes före passagerarnas säkerhet, av en kapten som var fullt medveten om faran...
MagnusK skrev:
2425741 Vilka skattesänkningar är det på tal om som ger en skattesänkning på ca 1000:-/ månad?
Alla pratar om dem men det är svårt att få siffror på
Som jag har förstått det så är det något slags avdrag - "jobb-avdrag". Det är alltså bara de som jobbar som kan utnyttja avdraget.
SirWankalot skrev:
2425755 /snip/
För övrigt har ju Sverige rätt bra fart nu, grym ekonomi, fast jobben inte kommer. Sabbar Alliansen detta liknande 1990-talet, ja då vet vi att dom har en kass politik och är inkompetenta.
Själv ska jag rösta på dom för att få reda på hur det ligger till.
Problemet för de borgeliga är, och var, att de inte har regeringsvana medarbetare - det är ju inte EN person, som är regeringen...
Företagen går bra men de har inte behov av mer arbetare utan expansionen har skett i andra områden där de med rätt utbildning skär guld med kniv. Se på Ericsson som gör sig av med anställda över 35år samtidigt som de nyanställer yngre.
TrueBlue skrev:
2425479 Som sagt, premiehöjningen blir i snitt 246 kr/mån.
/snip/
etc etc..
mvh, Calle
Önsketänkande, förnekelse och välkända politiska förenklingar, i en salig röra.
Nu är det inte moderaterna som driver försäkringsbolagen, och de är inte opartiska i sin bedömning!
Opinionssiffrorna visar på en stor övervikt för Högersidan så det är bara att stålsätta sig inför den nya trafikförsäkringen.
Jag hoppas verkligen att jag slipper köra "vavarejasa" om nåt år....