Moderaternas trafikförsäkringspolitk

Freedom

Guest
Lägg ner denna tråd, den spårade ur för länge sen. Partipolitk hör inte hemma på SH. En partipolitisk enfråga spårade ur och utnyttjas till att smutskasta samtliga politiska färger hör inte hemma på Sporthoj.com.
 

-Daniel-

V-Twin så klart!
Gick med
19 Jul 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Honda VTR1000 F
Bidragssamhället vi lever i idag är förkastligt.
Det måste bli ekonomiskt fördelaktigt att arbeta.
Med nästan hösta skatterna i europa men samtidigt nästan sämst välfärd och högst arbetslöshet så kan man ju inte på allvar tycka att den regering vi har idag gör ett bra jobb!?

Så att rösta annat än borgerligt är knappast aktuellt.

Om vi låter (s) sitta kvar i regering med (mp) kommer snart all den industri vi fortfarande har kvar att försvinna till länder med lägre energikostnad. Det är dags att vi får vår regeringen att förstå att vi behöver kärnkraft för att kunna behålla dagens industrier, för att inte tala om att bibehålla dagens levnadsstandard!
 

redbird

knäskrap, vad är det?
Gick med
9 Mar 2003
Ort
norrtälje
Hoj
röd blackbird xxx
så detta stämmer inte för vissa, men det är väl sanning?

Chockhöjning

Den moderatledda högeralliansen vill chockhöja avgiften
för din trafikförsäkring. Från den 1 januari 2007 höjs avgiften för din trafikförsäkring, om borgarna vinner valet. För bilar blir höjningen över 100 procent och för motorcyklar 150-200 procent.



Så här slår höjningen för dig som bor i Norrtälje kommun:

· Eva är 54 år och bor i villa i Norrtälje. Hon kör Volvo V70 av 2004 års modell. Eva betalar idag 1499 kronor i trafikförsäkringspremie. Vinner den borgerliga högeralliansen valet höjs Evas premie till 3 253 kronor.

· Eric är 39 år och bor i lägenhet i Norrtälje. Han kör en Honda cbr 1100. Idag betalar Eric 4408 kronor. Vinner den borgerliga högeralliansen valet ökar Erics kostnad till 12 122 kronor.

· Ulrika är 31 år och bor i villa utanför Rimbo. Hon kör enduro av märket Husaberg FE 400. Idag betalar Ulrika 2311 kronor i trafikförsäkringspremie. Vinner den borgerliga högeralliansen valet ökar Ulrikas kostnad till 6 355 kr.

· Anders är en 25-årig kille som bor i lägenhet i Hallstavik. Han har en SAAB av 1995 års modell. Om den borgerliga högeralliansen vinner valet ökar Anders kostnad från 3 173 kronor till 6 885 kronor.

*************************************************


Sen har vi arbetsgivaravgiften som skall sänkas för 18-25 åringar men :

Det är vår lön det handlar om - fast vi har gemensamt valt att inte få den i vår ficka så att vi kan teckna våra egna försäkringar eller hoppas på att vi ska klara oss utan. Vi har valt att arbetsgivaren istället ska betala in en del av löneutrymmet till en gemensam försäkringslösning och så ska det vara i ett solidariskt samhälle.

Nu vill borgarna (och uppenbarligen även vissa socialdemokrater) sänka arbetsgivaravgifterna för att "anställa fler". Vi från fackligheten tycker inte att det är rätt väg att gå.

Sjukförsäkring 8,8 Efterlevandepension 1,7 Din ålderspension 10,2 Föräldraförsäkring 2,2
Arbetsskadeförsäkring 1,4 Allmän löneavgift 2,7
Arbetsmarknad, exempelvis a-kassa 5,8 (RFV:s siffror)


så vilka procentsatser kommer att naggas i kanten
(Vem vill anställa en 26 åring?)




*************************************************


men det är det enklaste man kan göra är att kasta skit på varandra och inte säga vad man står för själv.

men det sägs att det går bra för sverige
behåll kollektivavtal med en sund arbetsrätt.

???SÅ VARFÖR ÄNDRA PÅ NÅGOT SOM RULLAR PÅ???
 

Freedom

Guest
redbird skrev:
2419742 Chockhöjning

Den moderatledda högeralliansen vill chockhöja avgiften
för din trafikförsäkring. Från den 1 januari 2007 höjs avgiften för din trafikförsäkring, om borgarna vinner valet. För bilar blir höjningen över 100 procent och för motorcyklar 150-200 procent.



Så här slår höjningen för dig som bor i Norrtälje kommun:

· Eva är 54 år och bor i villa i Norrtälje. Hon kör Volvo V70 av 2004 års modell. Eva betalar idag 1499 kronor i trafikförsäkringspremie. Vinner den borgerliga högeralliansen valet höjs Evas premie till 3 253 kronor.

· Eric är 39 år och bor i lägenhet i Norrtälje. Han kör en Honda cbr 1100. Idag betalar Eric 4408 kronor. Vinner den borgerliga högeralliansen valet ökar Erics kostnad till 12 122 kronor.

· Ulrika är 31 år och bor i villa utanför Rimbo. Hon kör enduro av märket Husaberg FE 400. Idag betalar Ulrika 2311 kronor i trafikförsäkringspremie. Vinner den borgerliga högeralliansen valet ökar Ulrikas kostnad till 6 355 kr.

· Anders är en 25-årig kille som bor i lägenhet i Hallstavik. Han har en SAAB av 1995 års modell. Om den borgerliga högeralliansen vinner valet ökar Anders kostnad från 3 173 kronor till 6 885 kronor.

*************************************************


Sen har vi arbetsgivaravgiften som skall sänkas för 18-25 åringar men :

Det är vår lön det handlar om - fast vi har gemensamt valt att inte få den i vår ficka så att vi kan teckna våra egna försäkringar eller hoppas på att vi ska klara oss utan. Vi har valt att arbetsgivaren istället ska betala in en del av löneutrymmet till en gemensam försäkringslösning och så ska det vara i ett solidariskt samhälle.

Nu vill borgarna (och uppenbarligen även vissa socialdemokrater) sänka arbetsgivaravgifterna för att "anställa fler". Vi från fackligheten tycker inte att det är rätt väg att gå.

Sjukförsäkring 8,8 Efterlevandepension 1,7 Din ålderspension 10,2 Föräldraförsäkring 2,2
Arbetsskadeförsäkring 1,4 Allmän löneavgift 2,7
Arbetsmarknad, exempelvis a-kassa 5,8 (RFV:s siffror)


så vilka procentsatser kommer att naggas i kanten
(Vem vill anställa en 26 åring?)




*************************************************


men det är det enklaste man kan göra är att kasta skit på varandra och inte säga vad man står för själv.

men det sägs att det går bra för sverige
behåll kollektivavtal med en sund arbetsrätt.

???SÅ VARFÖR ÄNDRA PÅ NÅGOT SOM RULLAR PÅ???
Du diskuterar nåt som inte har ett skit med detta forum att göra, lägg ner och flytta dina politiska åsikter till ett forum där det passar bättre.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Freedom skrev:
2419766 Du diskuterar nåt som inte har ett skit med detta forum att göra, lägg ner och flytta dina politiska åsikter till ett forum där det passar bättre.

Den enda som inte platsar i den här tråden just nu är du. Kom in i matchen nu när diskussionen faktiskt hålls på en vettig nivå eller strunta i att läsa/skriva i tråden. Tack! :)
 

Freedom

Guest
Lugn skrev:
2419840 Den enda som inte platsar i den här tråden just nu är du. Kom in i matchen nu när diskussionen faktiskt hålls på en vettig nivå eller strunta i att läsa/skriva i tråden. Tack! :)
Platsar i tråden? du sitter inte ens på den här sidan av atlanten så jag undrar vem som platsar här? Jag står fast att tråden spårat ur och att vissa försöker utnyttja tråden för att föra fram politisk propaganda som inte har ett skit med hojåkning att göra.
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
vx skrev:
2419379 Var har du fått de ifrån att jag är fackpamp?
Sista inlägget från mej, gillar inte att tjata med bortskämda småpojkar som dej.

Du har själv stolt berättat hur aktiv du är inom det fackliga arbetet.

Av alla dina inlägg har jag inte sett ett enda konstruktivt argument, det enda du tjatar om (precis som Göran Persson o co) är hur illa ställt det blir om högern vinner. Oftast spetsat med någon form av personangrepp, idiotförklarande, eller nedvärderingar av personer med andra åsikter. Att du därefter inte klarar av att föra en debatt på en nivå där du själv lagt ribban säger en hel del om dig.

Någon bortskäms småpojke är jag inte, det är bara ett sätt för dig att, återigen, försöka nedvärdera och smutskasta personer som inte delar din åsikt, utan att egentligen veta vad du talar om. Jag är 35 år gammal, jobbar heltid så att jag kan idka mina hobbies och betala av på mina studieskulder. Men jag förstår att det sticker i ögonen på dig att som 50-åring att det faktiskt finns en hel del människor som har egna åsikter, och som inte indoktrinerats av din generation till att tro att Såssarna är det enda sättet man kan rösta på. Du är inte ensam i din generation till att idka dylika försök till hjärntvätt av oliktänkande. Jag har stött på det förr.
 

Freedom

Guest
Skalman skrev:
2419924 Du har själv stolt berättat hur aktiv du är inom det fackliga arbetet.

Av alla dina inlägg har jag inte sett ett enda konstruktivt argument, det enda du tjatar om (precis som Göran Persson o co) är hur illa ställt det blir om högern vinner. Oftast spetsat med någon form av personangrepp, idiotförklarande, eller nedvärderingar av personer med andra åsikter. Att du därefter inte klarar av att föra en debatt på en nivå där du själv lagt ribban säger en hel del om dig.

Någon bortskäms småpojke är jag inte, det är bara ett sätt för dig att, återigen, försöka nedvärdera och smutskasta personer som inte delar din åsikt, utan att egentligen veta vad du talar om. Jag är 35 år gammal, jobbar heltid så att jag kan idka mina hobbies och betala av på mina studieskulder. Men jag förstår att det sticker i ögonen på dig att som 50-åring att det faktiskt finns en hel del människor som har egna åsikter, och som inte indoktrinerats av din generation till att tro att Såssarna är det enda sättet man kan rösta på. Du är inte ensam i din generation till att idka dylika försök till hjärntvätt av oliktänkande. Jag har stött på det förr.
:klappar
 

Freedom

Guest
Skalman skrev:
2420020 Well...vad förväntar du dig av en tråd med rubriken "moderaternas trafikförsäkringsförslag?"
Kan vi inte alla försöka att SH blir nåt som är fritt från partipolitik? Visst vissa frågor påverkar vår hobby men när trådarna spårar ur och vissa utnyttjar det för att framföra sina politiska tankar som inte har ett dugg med detta forum att göra så blir det så jäkla fel. Låt SH vara nåt som handlar om hojåknig och inte ett politiskt forum.
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Freedom skrev:
2420074 Kan vi inte alla försöka att SH blir nåt som är fritt från partipolitik? Visst vissa frågor påverkar vår hobby men när trådarna spårar ur och vissa utnyttjar det för att framföra sina politiska tankar som inte har ett dugg med detta forum att göra så blir det så jäkla fel. Låt SH vara nåt som handlar om hojåknig och inte ett politiskt forum.

Det mesta i denna tråden handlar faktiskt om rubriken, dvs vad som händer med våra försäkringar efter valet. Eftersom utfallet är direkr beroende av hur rösterna fördelas är det rätt omöjligt att förbise den politiska faktorn. Faktum kvarstår dock - tråden är mc-relaterad, även om man kanske kan tycka att den kunde hamnat forumet för försäkringafrågor (finns det ett sånt?). Men du vet också om att du inte behöver klicka på tråden eller hur?
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Freedom skrev:
2419766 Du diskuterar nåt som inte har ett skit med detta forum att göra, lägg ner och flytta dina politiska åsikter till ett forum där det passar bättre.
Läs ovan "Regler vid inlägg" -> Citera INTE långa texter.
Jag tycker du kunde skippat detta inlägg överhuvudtaget.
Lugn skrev:
2419840 Den enda som inte platsar i den här tråden just nu är du. Kom in i matchen nu när diskussionen faktiskt hålls på en vettig nivå eller strunta i att läsa/skriva i tråden. Tack! :)
Faktist...
Freedom skrev:
Ett långt citat bara för att spamma tråden med detta???
Freedom skrev:
2420074
Skalman skrev:
2420020 Well...vad förväntar du dig av en tråd med rubriken "moderaternas trafikförsäkringsförslag?"
Kan vi inte alla försöka att SH blir nåt som är fritt från partipolitik? Visst vissa frågor påverkar vår hobby men när trådarna spårar ur och vissa utnyttjar det för att framföra sina politiska tankar som inte har ett dugg med detta forum att göra så blir det så jäkla fel. Låt SH vara nåt som handlar om hojåknig och inte ett politiskt forum.
Om du tycker att du ska bestämma vad som ska skrivas i tråden så tycker jag att du får skaffa ett eget forum...
Ni två kan väl pm:a sinsemellan så slipper vi andra läsa er konversation?
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Freedom skrev:
2420074 Kan vi inte alla försöka att SH blir nåt som är fritt från partipolitik? Visst vissa frågor påverkar vår hobby men när trådarna spårar ur och vissa utnyttjar det för att framföra sina politiska tankar som inte har ett dugg med detta forum att göra så blir det så jäkla fel. Låt SH vara nåt som handlar om hojåknig och inte ett politiskt forum.


Du hatar tråden men ändå är det som är mest aktiv? Sluta bara läs! Jag tycker tråden är otroligt intressant! Älskar när folk disskuterar politik! :D Kul med människor som besitter otroligt mycket information och bra argument åt båda hållen. Vill man inte avslöja sin ställning så behöver man inte!?

Hittade en ganska intressant film btw: http://bubblare.se/partiet_tackar_dig_for_dina_insatser/

Humor!! Jag la märke till det här under sändningen. Kul att nån mer va uppmärksam och till och med klippte ihop en liten film! :tummenupp
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
redbird skrev:
2419742 Chockhöjning
/snip/
· Eric är 39 år och bor i lägenhet i Norrtälje. Han kör en Honda cbr 1100. Idag betalar Eric 4408 kronor. Vinner den borgerliga högeralliansen valet ökar Erics kostnad till 12 122 kronor.
Var kommer de här siffrorna ifrån?
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
UltraMarine skrev:
2420147 Ni två kan väl pm:a sinsemellan så slipper vi andra läsa er konversation?

Helt ärligt är jag inte intresserad av en konversation om detta, men undviker sällan att svara på tilltal eller provokationer. Borde kanske sluta med det, dock.
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
Freedom skrev:
2420074 Kan vi inte alla försöka att SH blir nåt som är fritt från partipolitik? Visst vissa frågor påverkar vår hobby men när trådarna spårar ur och vissa utnyttjar det för att framföra sina politiska tankar som inte har ett dugg med detta forum att göra så blir det så jäkla fel. Låt SH vara nåt som handlar om hojåknig och inte ett politiskt forum.

Håller med dig delvis! För många tappar tråden och kör igång sin propaganda-maskin. Precis som med hojarna så kraschar allt för många...

Men i helheten tycker jag det ändå har kommit fram en del intressanta saker:

-Vissa låter mc intresset styra så hårt att det ensamt kan avgöra hur de röstar.
-En del här verkar rätt så bittra över att betala för andras krascher medan de finns de med oskulden kvar som gärna betalar för andras smällar.
-De yngre här verkar vara mer mot förslaget än de äldre.

osv osv fritt tolkat och värt ung så mycket som det kan bli via ett forum..

(Som en parenten kan jag väl säga att enligt mig så blir de flesta trådar utan små urspårningar hit och dit ganska tråkiga.)
 
Last edited:

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
TukTuk skrev:
2420224 /snip/
-Vissa låter mc intresset styra så hårt att det ensamt kan avgöra hur de röstar.
/snip/
Eller så finns de dom som låter politisk indoktrinering och lojalitet mot sitt parti förstöra det som verkligen är livskvalitét, det som gör att man står ut med sitt skitjobb! Varför är du på sporthoj.com egentligen?

Med tanke på hur lite som skiljer reellt mellan sossar och moderater så tänker iallafall jag låta hjärtat bestämma.

Varför värdesätter jag motorcyklar?
- Banåkning är något av det roligaste som finns!
- Det mest romantiska man kan göra är att åka motorcykel med en mysig tjej , och matsäck i packväskan!
- Tjejer i skinnställ är något av det vackraste den här världen kan uppbringa!

Jag minns många roliga, trevliga turer och många människor jag mött tack vare motorcykeln.
Jag gillar att meka motorcyklar som är vackra som konstverk!
och inte minst - för att motorcykeln är suverän att ha på första träffen och med den kan man inte misslyckas :)

Det är mycket vi riskerar att förlora!
Hela branschen kan hotas! - den är ju inte precis extrem-lönsam i dagsläget...
 

IronMike

Guest
Bara att rösta på det partiet som man ser har minst fel...

Försäkringspremier/trafikskatt, etc, tar jag med en nypa salt..skulle det kosta för mkt så kör jag oförsäkrat, tacka vet jag trafikförsäkringsföreningen i såfall, dom borde få punga ut lite mer cash än vad dom drar in..annars så har vi ju banåkning, dels känner jag att det går för fort på gatan - bana ist. kostar mer änj det smakar att köra gata..och vill jag dra ut och slanga jordbrorakan, dra bulten, så gör jag det utan reggad hoj i fortsättningen.

Vad som för mig är mer viktigt, eller väsentligt är att få bort bidragsfuskare. Få ner skatter, montera kameror överallt för att förebygga / få bevismaterial (spara på resurser), tillåta buggning å massa annat som sparar pengar, men genererar med effektivitet. sjukvård.... etc.

sen kanske ett tak för vad man egentligen behöver, en granne siter på 680 miljoner, men på macken så tankar han xxx kronor och siktar på 24 öre, kommer han över 24 öre - så att det blir en avrundning uppåt så lackar han *suck* medan en annan granne har skadad höft, tvingas flytta pga av sina lån...kan han inte skänka 2 av sina 680 miljoner, bidra lite till välfärden lokalt. man behöver inte få äga mer än säg 50 miljoner - kanske kommunistiskt tänkande, men det saknas motivering till att äga snuskigt med pengar. vem behöver verkligen den där miljarden, klarar man sig inte på 50 miljoner :argpådato

men men, ju mer pengar, desto snålare är man... tråkigt att så mkt pengar aldrig kommer till nytta.

lika mkt som bidragsfusk är fusk, så borde "leva på räntan" vara samma sak. visst, förstår hur det fungerar... men moraliskt sett.

äsch ..sålänge jag är frisk, får åka hoj sommartid, så skiter jag i resten.
 
Last edited:

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
IronMike skrev:
2420425 Bara att rösta på det partiet som man ser har minst fel...

Försäkringspremier/trafikskatt, etc, tar jag med en nypa salt..skulle det kosta för mkt så kör jag oförsäkrat, tacka vet jag trafikförsäkringsföreningen i såfall, dom borde få punga ut lite mer cash än vad dom drar in..annars så har vi ju banåkning, dels känner jag att det går för fort på gatan - bana ist. kostar mer änj det smakar att köra gata..och vill jag dra ut och slanga jordbrorakan, dra bulten, så gör jag det utan reggad hoj i fortsättningen.

Vad som för mig är mer viktigt, eller väsentligt är att få bort bidragsfuskare. Få ner skatter, montera kameror överallt för att förebygga / få bevismaterial (spara på resurser), tillåta buggning å massa annat som sparar pengar, men genererar med effektivitet. sjukvård.... etc.

sen kanske ett tak för vad man egentligen behöver, en granne siter på 680 miljoner, men på macken så tankar han xxx kronor och siktar på 24 öre, kommer han över 24 öre - så att det blir en avrundning uppåt så lackar han *suck* medan en annan granne har skadad höft, tvingas flytta pga av sina lån...kan han inte skänka 2 av sina 680 miljoner, bidra lite till välfärden lokalt. man behöver inte få äga mer än säg 50 miljoner - kanske kommunistiskt tänkande, men det saknas motivering till att äga snuskigt med pengar. vem behöver verkligen den där miljarden, klarar man sig inte på 50 miljoner :argpådato

men men, ju mer pengar, desto snålare är man... tråkigt att så mkt pengar aldrig kommer till nytta.

lika mkt som bidragsfusk är fusk, så borde "leva på räntan" vara samma sak. visst, förstår hur det fungerar... men moraliskt sett.

äsch ..sålänge jag är frisk, får åka hoj sommartid, så skiter jag i resten.
IronMike - Du borde väl kalla dig för "Parasiten" egentligen - eller var det här bara BS?
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1645012&postcount=17
IronMike skrev:
1645012 Kör utan förs :yoparty

Det ska jag göra från och med nästa år..utan plåt å förs, de gångerna man e ute å lajjar. Hoj för mig blir allt mindre transportforfon gentemot leksak ..tänker införslaffa ett bus/projekt, å dra ut å lajja med nattetid.

Försäkringsbolagen har tjänat sitt, likaså svenska staten, har nolltaxerat i två år å lever utanför men ändå innanför :tummenupp

Tänker bara tjäna mina egna pengar, skatt går bara till skit, när jag är gammal, så bygger jag mig en turbo-hoj å kör varje dag som att den vore det sista.

IF - infantil förening
FI - feministiskt initiativ
:huvet :fatta! :7peta
Hur fan kan du snacka om att sätta dit bidragsfuskare???

Så när du kraschar oförsäkrad och nolltaxerad då är det bra att vi andra betalar skatt och försäkring så du kan få vård eller? ...För kraschar, det vet vi att du gör...

När du kör oförsäkrat så är det vi som kör försäkrat som står för din försäkring! Trafikförsäkringsföreningen får pengar från sina ägare, dvs försäkringsbolagen!

Såna som du får mej att vilja rösta på moderaterna - Du får mej att vilja ha privata sjukförsäkringar och privata sjukhus så såna som du inte kan skörda det du inte har sått.
"Infantil förening"? Var det din förening du talade om då eller?
 

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
SWK skrev:
2420151
Hittade en ganska intressant film btw: http://bubblare.se/partiet_tackar_dig_for_dina_insatser/

Humor!! Jag la märke till det här under sändningen. Kul att nån mer va uppmärksam och till och med klippte ihop en liten film! :tummenupp


Jävla vad hon var inställd på att smutskassta högeralliansen. Hon var ju bestämd från början att dom skulle ner i skiten. Hon kanske var mutad rent av...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top