Har läst hela tråden. Det tog tre kvällar. Fasen vad kul ni verkar ha! Nån skrev nånstans att på licenskursen så får man lära sig alla teknikaliteter som hur man bygger sig en båt och allt det där. Men någon annanstans så har jag läst att till licenskursen ska man medföra en racegodkänd hoj. Med båt och allt? Eller kan man komma dragande till licenskursen med vilken motoriserad tvåhjuling som helst?
Kul att du har orkat plöja igenom hela textmassan!
Det beror nog lite på vilka som anordnar licenskursen. Jag tog licensen med SMC i slutet av april 2014, de kräver inte banhoj, utan "vanlig" gathoj funkar för licenskursen (däremot kräver de att du har gått Steg 1-4 på storbana). Andra organisatörer kanske kräver en färdig banhoj, kolla med dem.
Fördelen med en ren banhoj redan från start är att du inte behöver oroa dig för att din gathoj skall...gå sönder. Dessutom känner man sig jädrigt rejsig och snabb när man krypkör på en banhoj.
Om du har frågor om hur hojen skall vara pimpad så är det bara att fråga här i tråden. Det fnns gott om kunskap och trevliga människor här.
Om du undrar så röstar jag för att du skall ta licens och köra Speedster Cup.