MotoGP - Silly season 2014.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Abraham/Cardion kör RC213V nästa år, köpemodellen.

Hoppas nästan Redding ska köra Ducce :-/
Ser hellre Rea, Hayden eller Spies på Gresinis nyinköpta RC.
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Nicky dissar Pramac ryktet :tummenupp

“I've not talked to Pramac but I have been talking about the Production Honda, nothing too advanced though. For the Production bike we don't know how competitive they'll be with extra fuel and engines. The rules are changing in WSBK too. I want to be on the best package to run the closest to the front.”
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Vet inte om det tagits upp tidigare, men en "M1 light" NGM/Forward verkar vara ett alternativ som diskuteras för Hayden, utöver köpe-Hondan hos LCR:

http://www.motomatters.com/analysis/2013/08/18/2013_indianpolis_motogp_saturday_round_u.html

Hayden is still in talks with the NGM Forward team for one of the non-MSMA Yamaha M1 machines which Forward will be leasing next year, but Honda are also keen to retain his services. American Honda is in talks with HRC about placing Hayden alongside Stefan Bradl in the LCR Honda team, riding one of Honda's production racers.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
NGM/Forward racing kommer köra med ett "M1-paket" beståendes av typ allt utom kåpor och elektronik.
http://www.motogp.com/en/news/2013/cuzari+on+forward+2014

Det där paketet lär ju ha blivit ett antal gånger mer attraktivt när det innehåller chassi och inte bara en motor. Man undrar ju om inte Honda är lätt bittra över det när de kunde ha gjort samma sak med sin prototyp och leasat ut den med marginell utvecklingskostnad istället för att utveckla sin produktionsracer. Det hade ju i stort sett varit samma hoj som Bradl och Bautista kör med minus elektroniken?

Vet någon om Dornas standard-ECU klarar pneumatiska ventiler?

Ska bli intressant hur M1 light står sig mot Hondas produktionsracer.
 
Last edited:

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Ort
Gotland
Hoj
Ducati 916
Det där paketet lär ju ha blivit ett antal gånger mer attraktivt när det innehåller chassi och inte bara en motor. Man undrar ju om inte Honda är lätt bittra över det när de kunde ha gjort samma sak med sin prototyp och leasat ut den med marginell utvecklingskostnad istället för att utveckla sin produktionsracer. Det hade ju i stort sett varit samma hoj som Bradl och Bautista kör med minus elektroniken?

Vet någon om Dornas standard-ECU klarar pneumatiska ventiler?

Ska bli intressant hur M1 light står sig mot Hondas produktionsracer.

Ursäkta OT, men hur påverkas ventilernas styrning av elektroniken?
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Ursäkta OT, men hur påverkas ventilernas styrning av elektroniken?

Nu när jag tänker efter har du rätt, jag gjorde en tankevurpa och blandade ihop pneumatiska "fjädrar" och pneumatiskt styrd öppning av ventilerna. Pneumatiska fjädrar bör inte behöva någon elektronik i någon större utsträckning.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top