MotoGP - Silly season 2014.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Spies, Hayden och Melandri ryktas till Forward Racing.

Hayden ryktas även till LCR med "köpe-Honda".
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Uppdatera gärna listan med information om vilka team som använder dessa två.

Utöver det som redan står så har jag inte hittat något rykte vettigt nog att skriva. Nån som hört nå mer? Mer om Yamaha-konceptet går att läsa bland annat här, http://motomatters.com/analysis/2013/07/20/yamaha_s_crt_replacement_a_full_bike_wit.html

GO&FUN Honda Gresini
Alvaro Bautista
Scott Redding hetaste namnet för "köpe-Hondan", Fausto har även nämnt Spies.

NGM Mobile Forward Racing kommer köra med en "förenklad M1'a", vilka förare?
Colin Edwards, inget kontrakt officiellt för 2014.
Claudio Corti, inget kontrakt officiellt för 2014.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Hittar inget "färskt" själv så undrar om det skrivits något mer om det smaskiga Bradl - HRC ryktet?

"Bradl was rumored to have been summoned to meet senior HRC staff after the race at Laguna, without LCR Honda staff present"
 
Last edited:

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Smith är väl med för att få Engelsmän att titta på TVn och köpa.. Yamma?
En Hayden för UK.

Mycket märkligt i så fall, även om britter och jänkare traditionellt brukar kunna bli populära och vara bra för marknadsföringen också utanför sina hemländer.

Man hade redan en britt i Crutchlow på Yamman. Redding placerade sig betydligt bättre än Smith i Moto2 och skulle varit ett naturligare val. WSBK förarna brukar också vara rätt populära på dom brittiska öarna och därifrån kunde man plockat Sykes eller Rea som är hyfsat kompetenta.
Förstår det ännu mindre med tanke på Smiths brist på karisma, han är knappast killen som får någon att gå och köpa en Yamaha (eller ens en burk Monster)
 

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Mycket märkligt i så fall, även om britter och jänkare traditionellt brukar kunna bli populära och vara bra för marknadsföringen också utanför sina hemländer.

Man hade redan en britt i Crutchlow på Yamman. Redding placerade sig betydligt bättre än Smith i Moto2 och skulle varit ett naturligare val. WSBK förarna brukar också vara rätt populära på dom brittiska öarna och därifrån kunde man plockat Sykes eller Rea som är hyfsat kompetenta.
Förstår det ännu mindre med tanke på Smiths brist på karisma, han är knappast killen som får någon att gå och köpa en Yamaha (eller ens en burk Monster)

Sant. Där sprack mitt resonemang.
Har själv undrat lite vad lille Smith gör i högsta klassen. Duktig "säljare"/manager kanske räcker. Eller familjen har täta kontakter? :va
Hur det än är så gagnar det nog inte gp, eller engelska fansen ändå. Jag tar tillbaka mitt tidigare inlägg.. :brinnerup
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
P€RRA;5869400 skrev:
Nej, det hade ju varit en begriplig förklaring.
Här ser man hur maskineriet snurrar. I samma sekund som något går att identifiera som ”begripligt” kodas det in som ”definitiv sanning”. Fan vad praktiskt!
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Anågende Smith i Tech3 skulle jag tro eftersom det rör sig om ett privatteam att han har med sig en väldigt stor säck pengar som Poncharal antagligen gärna tar in i teamet.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Anågende Smith i Tech3 skulle jag tro eftersom det rör sig om ett privatteam att han har med sig en väldigt stor säck pengar som Poncharal antagligen gärna tar in i teamet.
Ja, det är väl den enda logiska förklaringen. Att Poncharal skulle se något speciellt i Smith känns som nonsens.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Hur mkt än gode Poncharal hyllar sitt 3 års kontrakt med Smith kommer aldrig den killen (Smith) vinna ett MGP race! Sedan är nog MGP en dagligen kamp om överlevnad för bl.a Poncharal m.fl så visst förstår jag honom då de binder upp en kille som Smith vilken nog måste haft med sig tidernas tyngsta kassakista in i Tech3!

Herve Poncharal Tech3 Team Manager:

"It gives me enormous pleasure to confirm that Tech 3 has signed a three-year agreement with Bradley Smith. Without doubt, we have managed to secure the services of one of the brightest young talents in the world and I am thrilled that Bradley has put his trust in Tech 3 to help him accomplish his dream of racing in MotoGP.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Herve Poncharal Tech3 Team Manager:
"It gives me enormous pleasure to confirm that Tech 3 has signed a three-year agreement with Bradley Smith. Without doubt, we have managed to secure the services of one of the brightest young talents in the world and I am thrilled that Bradley has put his trust in Tech 3 to help him accomplish his dream of racing in MotoGP.
Det är ju precis den typen av uttalande som drar ett löjets skimmer över det hela :3freak
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top