MotoGP - Silly season 2014.

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
NGM/Forward racing kommer köra med ett "M1-paket" beståendes av typ allt utom kåpor och elektronik.
http://www.motogp.com/en/news/2013/cuzari+on+forward+2014

Personligen tycker jag att det verkar kunna bli ett lite mer intressant startfält nästa år med ett antal "Production Honda" och "M1 paket" på gridden.

Av de namn som nämndes undrar jag om inte Nicky eller möjligen Rea skulle vara hetast för Forward? Fast Rea kanske hellre sitter på en Honda?
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Undrar om Forward fimpar Colin till förmån för några nya fräscha ansikten
Såhär kan man på ett taktfullt sätt tala om att Edwards kommer bli fimpad eftersom sponsorerna har tröttnat på honom.

”I’m speaking with Nicky Hayden, Aleix Espargaro and Jonathan Rea, so with a lot of very good riders. I’m not saying I don’t have good riders. I have very good riders, but of course I have to choose the best solution for me and my supporters…my sponsors that support me in this project.”

http://www.motogp.com/en/news/2013/cuzari+on+forward+2014
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
P€RRA;5872534 skrev:
Colin är ju populär bland fansen, har en lång historia med Yamaha i MotoGP och presterar väl inte sämre än någon annan i samma "klass" så jag tror han får stanna minst 1 år till.
Kommentatorerna hintade ju att Edwards kunde finansiera Yamaha-paketet bara han fick hänga med MotoGP paddocken ett år till.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Såhär kan man på ett taktfullt sätt tala om att Edwards kommer bli fimpad eftersom sponsorerna har tröttnat på honom.

”I’m speaking with Nicky Hayden, Aleix Espargaro and Jonathan Rea, so with a lot of very good riders. I’m not saying I don’t have good riders. I have very good riders, but of course I have to choose the best solution for me and my supporters…my sponsors that support me in this project.”

http://www.motogp.com/en/news/2013/cuzari+on+forward+2014

Det var den kommentaren jag tänkte på ..
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Aleix Espargaro har ny manager. Albert Valera som "råkar" vara Jorge Lorenzos manager också. Kan bli intressant att se om det påverkar valet av team något eller kommer han stanna hos Aspar?
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Aleix Espargaro har ny manager. Albert Valera som "råkar" vara Jorge Lorenzos manager också. Kan bli intressant att se om det påverkar valet av team något eller kommer han stanna hos Aspar?

Nån som hört några trovärdiga rykten om vad Martinez planerar ha för cyklar nästa år? Aprilia som MSMA känns väl inte så troligt, eller?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Såhär kan man på ett taktfullt sätt tala om att Edwards kommer bli fimpad eftersom sponsorerna har tröttnat på honom.

”I’m speaking with Nicky Hayden, Aleix Espargaro and Jonathan Rea, so with a lot of very good riders. I’m not saying I don’t have good riders. I have very good riders, but of course I have to choose the best solution for me and my supporters…my sponsors that support me in this project.”

http://www.motogp.com/en/news/2013/cuzari+on+forward+2014

Även Marco Melandri ska ha kontaktat NGM och i min värld borde både Corti och Edwards ligga risigt till om Hayden, Melandri, Rea och Espargaro dä är intresserade av att köra.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Även Marco Melandri ska ha kontaktat NGM och i min värld borde både Corti och Edwards ligga risigt till om Hayden, Melandri, Rea och Espargaro dä är intresserade av att köra.
Det handlar väl om hur mycket pengar respektive förare kan ta med sig in i form av sponsorer?
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Ha ha! Gillar sättet att benämna den ena av bröderna så att han hamnar i samma sällskap som romerska naturfilosofer, svenska riksföreståndare och engelska kungar.

:rofl :tummenupp
 

Bifogat

  • Plinyelder.jpg
    Plinyelder.jpg
    10.7 KB · Visningar: 593
  • 210px-Sverker-I-Trad.JPG
    210px-Sverker-I-Trad.JPG
    17.2 KB · Visningar: 89
  • 250px-Marco_Porcio_Caton_Major.jpg
    250px-Marco_Porcio_Caton_Major.jpg
    22.9 KB · Visningar: 84
  • Aleix+Espargaro+MotoGP+Japan+Race+yaLssD-7mWdl.jpg
    Aleix+Espargaro+MotoGP+Japan+Race+yaLssD-7mWdl.jpg
    71.3 KB · Visningar: 85

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
En friskus som blir kul att se även om han inte kan utmana "the Aliens"

Förväntar mig en utläggning om politik och tv-marknader som anledningen till styrning i MotoGP av P€RRA med tanke på hans klena utdelning av två pallplaster på 59 GP-starter. :)
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Förväntar mig en utläggning om politik och tv-marknader som anledningen till styrning i MotoGP av P€RRA med tanke på hans klena utdelning av två pallplaster på 59 GP-starter. :)
Behövs inte, det står redan i länken:
There is no doubt that having Nakagami in MotoGP would please series organizer Dorna. There has been a dearth of Japanese talent in the series, and former 250cc world champion Hiroshi Aoyama has never regained the speed he lost after his crash at Silverstone in 2010, in which he fractured a vertebra. Nakagami is younger, and turning into a real crowd pleaser.

:D
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Förväntar mig en utläggning om politik och tv-marknader som anledningen till styrning i MotoGP av P€RRA med tanke på hans klena utdelning av två pallplaster på 59 GP-starter. :)

Att jämföra Smith med Nakagami, är som att jämföra färg som torkar och brinnande pentylstubin. ;)
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Förväntar mig en utläggning om politik och tv-marknader som anledningen till styrning i MotoGP av P€RRA med tanke på hans klena utdelning av två pallplaster på 59 GP-starter. :)
Att han är japan är knappast någon nackdel, som artikeln också är inne på, men efter att ha sett Nakagami "in action" ett antal gånger i år hade jag valt honom alla dagar i veckan före tex Smith även om han varit eskimå, same eller uzbekistanier.

Sleven beskriver det bra! :)

EDIT: En liten bokstav blev stor men nu är ordningen återställd.
 
Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
P€RRA;5875605 skrev:
Att han är Japan är knappast någon nackdel, som artikeln också är inne på, men efter att ha sett Nakagami "in action" ett antal gånger i år hade jag valt honom alla dagar i veckan före tex Smith även om han varit eskimå, same eller uzbekistanier.

Sleven beskriver det bra! :)

Finns det någon människa på vår planet, levande eller nyligen avliden, som du inte skulle välja istället för Smith?
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top