MotoGP - Silly season 2014.

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Om Aleix Espargaro slutar som bästa CRT och vill lämna teamet så har Aspar skrivit en klausul att han måste köpa sig ur teamet för 600.000 euro.

Ja men det är väl egentligen inga stora summor i dessa sammanhangen? Man skulle väl kunna tänka sig att ett eventuellt större team får stå för fiolerna?

Den Robin Hood-metoden tycker jag att fler CRT-stall borde använda då den i princip inte borde straffa föraren.
600 000 euro borde vara en rejäl tårtbit av ett CRT-teams årsbudget?

Väldigt hypotetsiskt där, jag vet..
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Ja men det är väl egentligen inga stora summor i dessa sammanhangen? Man skulle väl kunna tänka sig att ett eventuellt större team får stå för fiolerna?

Den Robin Hood-metoden tycker jag att fler CRT-stall borde använda då den i princip inte borde straffa föraren.
600 000 euro borde vara en rejäl tårtbit av ett CRT-teams årsbudget?

Väldigt hypotetsiskt där, jag vet..

Aleix manager som fått lösa det och han sa det var inte det lättaste. Hur han löste det vet jag inte. Förmodligen får man betala även till det nya teamet för att köra där.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Caterham F1 Team kommer köra Moto2 nästa år. Chassie från Suter.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Nu hör egentligen inte detta hit, men Stoner slutar köra V8 Supercars
http://www.dailytelegraph.com.au/sp...y-end-his-career/story-fni2fug5-1226718612192
He has complained about his media and sponsor commitments and wants to have an entire season off before deciding whether or not he will resume his two-wheel career or have another crack in a V8.

Förjäkligt när företag som investerar miljoner i hans tjänster har mage att be honom om något annat än att rejsa. Det är nog bättre att han pensionerar sig snart så vi slipper gnället.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
P€RRA;5889249 skrev:
He has complained about his media and sponsor commitments and wants to have an entire season off before deciding whether or not he will resume his two-wheel career or have another crack in a V8.

Förjäkligt när företag som investerar miljoner i hans tjänster har mage att be honom om något annat än att rejsa. Det är nog bättre att han pensionerar sig snart så vi slipper gnället.

Hoppas han resumar sin two wheel career!
Repsol honda har ju haft tre motorcyklar förr =)
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
P€RRA;5889249 skrev:
He has complained about his media and sponsor commitments and wants to have an entire season off before deciding whether or not he will resume his two-wheel career or have another crack in a V8.

Förjäkligt när företag som investerar miljoner i hans tjänster har mage att be honom om något annat än att rejsa. Det är nog bättre att han pensionerar sig snart så vi slipper gnället.
Det intressantaste med ovanstående citat(?) är förstås "whether or not he will resume his two-wheel career". Det var ju helt uteslutet för bara några månader sen?
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Det intressantaste med ovanstående citat(?) är förstås "whether or not he will resume his two-wheel career". Det var ju helt uteslutet för bara några månader sen?
Det där tror jag är journalistens egen tolkning. Inget har förändrats i MotoGP och att Honda skulle vara intresserade av att ta tillbaka Stoner när de har Marquez och låta Stoner slippa allt det "jobbiga" vore osannolikt.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Källhänvisning på Radares våta dröm?
För övrigt en skittråkig dröm.

Visst, man hade ju inte behövt fundera på vilket team som abonnerat på pallplatserna, men å andra sidan hade det ju varit häftigt att se tre av de största talangerna just nu på likvärdigt material. Trots allt har de ju sinsemellan ganska olika körstil.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
P€RRA;5889420 skrev:
Sagt den 11/1 2013, dvs innan Marquez gjorde entré på banan och visade sig vara den bäste nykomlingen någonsin.

Tror Honda saknar Stoner ungefär lika mycket som filmentusiasten saknar VHS.

Har svårt att tro att Honda skulle var ointresserade av en av de största talangerna det senaste årtiondet, surpuppa eller ej. Ju fler personer som är möjliga titelaspiranter, desto bättre, eller? Så hade iaf jag resonerat om jag varit ansvarig för HRC. Om inte annat på en fabriksstödd satellithoj.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top