MotoGP - Silly season 2014.

kan inte vara kul att heta
Andrea Dovizioso.
kan inte vara roligt att heta Cal heller och se vad som komma skall..
http://www.twitlonger.com/show/n_1rp29dc


Vem ska man tro på?

Team boss Bernhard Gobmeier has promised that 2014 Ducati factory riders Dovizioso and newcomer Cal Crutchlow will ride all-new machines. New frames. New engines. New ideas to solve old problems, such as lack of front-end feel that plagued the manufacturer's machines even when they were winning races at the hands of Casey Stoner three years ago.

”We are working on a complete redesign of the motorcycle," Gobmeier said to German media. ”We investigate every angle, we study the data and all information that we have collected this year.”

Ducati will introduce an hybrid between its GP13 and 2014 machines at the post-Valencia test in November, Gobmeier said. That bike will be refined into the team's 2014 bike.

Gobmeier insisted neither machine - the interim or final bike - will return to the carbon-fiber chassis concept that uses the engine as a stressed member.

superbikeplanet.com
 
Det stora problemet är väl att Yamaha och Honda redan har sina hojar för 2014 i princip klara medan Ducati inte ens fått fram den hybrid mellan 13 och 14 som de pratar om. De kommer ligga långt efter redan när säsongens första race går i form av tester.
 
P€RRA;5896308 skrev:
...Ducati [har] inte ens fått fram den hybrid mellan 13 och 14 som de pratar om. De kommer ligga långt efter redan när säsongens första race går i form av tester.
Hybrid? Gobmeier säger ju att det är en fullständigt ny motorcykel.

De ligger efter, visst. Men den nya hojen (det verkar alltså finnas en helt ny Desmosedici med en helt ny motor!) kan också vara en så stor förbättring jämfört med den nuvarande att Ducati i alla fall inte ligger mer efter än de gör nu. Och då kan de inleda en jämn klättring uppåt mot bättre resultat under hela 2014. Jag tror att vi kommer bli överraskade och få se Ducati på pallen nästa år; tiden är inne.
 

Bifogat

  • ducati-old-factory-slide.jpg
    ducati-old-factory-slide.jpg
    43.4 KB · Visningar: 88
Hybrid? Gobmeier säger ju att det är en fullständigt ny motorcykel.

De ligger efter, visst. Men den nya hojen (det verkar alltså finnas en helt ny Desmosedici med en helt ny motor!) kan också vara en så stor förbättring jämfört med den nuvarande att Ducati i alla fall inte ligger mer efter än de gör nu. Och då kan de inleda en jämn klättring uppåt mot bättre resultat under hela 2014. Jag tror att vi kommer bli överraskade och få se Ducati på pallen nästa år; tiden är inne.
Från ditt eget inlägg ovan.

Gobmeier insisted neither machine - the interim or final bike - will return to the carbon-fiber chassis concept that uses the engine as a stressed member.

superbikeplanet.com

Här pratas det om en "interim bike" vilket är en övergångsversion mellan den gamla och nya vilket skulle kunna kallas en hybrid.
 
Jag tror att vi kommer bli överraskade och få se Ducati på pallen nästa år; tiden är inne.

Märker att Du vart ute i skogen! Grundkonceptet för svampplockning är följande: Medtag svampguiden då många svampar innehåller starka gifter som gör dem skadliga för människor :krama
 
Här pratas det om en "interim bike" vilket är en övergångsversion mellan den gamla och nya vilket skulle kunna kallas en hybrid.
Jo, men den planerar man att visa först i november. Sedan den helt nya hojen med den helt nya motorn. Det spelar väl inte så himla stor roll att Ducati ligger ett par månader efter Honda och Yamaha eftersom de inte har några kortsiktiga ambitioner med det nya.
 
Jo, men den planerar man att visa först i november. Sedan den helt nya hojen med den helt nya motorn. Det spelar väl inte så himla stor roll att Ducati ligger ett par månader efter Honda och Yamaha eftersom de inte har några kortsiktiga ambitioner med det nya.
Jag hänvisade bara till hybridfrågan.
Jag har svårt att tolka Ducatis planer och planer för framtiden eftersom men 2014 blir högst troligen ingen dans på rosor det heller med tanke på att de inte kommer ha sin hoj klar förrän i februari 2014 medan Honda och Yamaha redan har testat sina hojar inför 2014. Det är att liga mer än "ett par månader" efter i min bok.
 
Efter att läst en hel del intervjuer med Mr. Gobmeier så får jag intrycket att karln tror sig veta vad som är fel och vad som ska göras. Problemet är ju bara att allt ändå står lika still som det gjort de senaste åren! Om problemet inte bedöms vara en resursfråga, så är det ett strukturellt organisatoriskt problem om att få saker att hända som primärt Mr Gobmeier har att lösa.
 
Last edited:
Hybrid? Gobmeier säger ju att det är en fullständigt ny motorcykel.

Ducati will introduce an hybrid between its GP13 and 2014 machines at the post-Valencia test in November, Gobmeier said. That bike will be refined into the team's 2014 bike.

Ducati kommer alltså att ha en "hybrid" bestående av GP13 och 14 klar till testen efter Valencia i november. Honda och Yamaha har redan testat sina 2014-versioner.

BTW: Heter det inte "a hybrid" och inte "an hybrid" på engelska?
(Förstår att texten är kopierade så det är ingen pik till Radare om någon trodde det)
 
BTW: Heter det inte "a hybrid" och inte "an hybrid" på engelska?
(Förstår att texten är kopierade så det är ingen pik till Radare om någon trodde det)

Korrekt. "An" är det om ordet efter börjar på en vokal. Ex. an apple, an orange men a coconut.
 
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Back
Top