Eller om det uttalas som en vokal, tex "an hour"Korrekt. "An" är det om ordet efter börjar på en vokal. Ex. an apple, an orange men a coconut.
Vart är Mossberg?
Eller om det uttalas som en vokal, tex "an hour"Korrekt. "An" är det om ordet efter börjar på en vokal. Ex. an apple, an orange men a coconut.
Jag tolkar det som att han menar att Ducatis problem med understyrning mycket sannolikt beror på att vevaxeln sitter för långt ifrån framhjulets centrum.Menar han att även om Honda och Ducati har samma viktfördelning, säg 50/50 så kan Ducatis problem ändå ligga i placeringen av vevaxeln?
Jag hänvisade bara till hybridfrågan.
Jag har svårt att tolka Ducatis planer och planer för framtiden eftersom men 2014 blir högst troligen ingen dans på rosor det heller med tanke på att de inte kommer ha sin hoj klar förrän i februari 2014 medan Honda och Yamaha redan har testat sina hojar inför 2014. Det är att liga mer än "ett par månader" efter i min bok.
Korrekt. "An" är det om ordet efter börjar på en vokal. Ex. an apple, an orange men a coconut.
P€RRA;5896741 skrev:Eller om det uttalas som en vokal, tex "an hour"
Vart är Mossberg?
Minns jag rätt om det innebär att det får 5 st motorer plomberade före första racehelgen som sen inte får bytas eller öppnas?Lägg sen till att det är frysning på motorn nästa år. Prickar de inte rätt med den till februari så har de bara ett par månader att fixa till det.
P€RRA;5896805 skrev:Minns jag rätt om det innebär att det får 5 st motorer plomberade före första racehelgen som sen inte får bytas eller öppnas?
Bore and stroke is already fixed until 2014, but the freeze on development will see a homologation process for engine internals instituted as well.
”Var” är Mossberg!!!P€RRA;5896741 skrev:Eller om det uttalas som en vokal, tex "an hour"
Vart är Mossberg?
Så var det ja. Det förklarar varför Ducati och Yamaha vill erbjuda team att köpa in deras prototyper och köra som non factory. Då kan de fortsätta utvecklingen och få det testat av potenta förare.Jag minns nåt om en homologiseringsprocess, men huruvida de ska plomberas vid säsongsstart eller ej låter jag vara osagt.http://motomatters.com/analysis/2013/07/29/motogp_s_new_rules_on_ecus_and_factory_r.html
Det drabbar bara de team som kör som "factory option", med egenutvecklad mjukvara osv.
P€RRA;5898413 skrev:Laguna Seca försvinner från kalendern nästa år.
P€RRA;5898413 skrev:Laguna Seca försvinner från kalendern nästa år.
http://www.superbikeplanet.com/2013/Sep/130930nomotogp.htmVafan, dementerade de inte det för bara någon/några månader sedan? Trist, jag gillar Laguna Och de behåller säkert skit-Indy.
P€RRA;5898524 skrev:
Jag kom på att det är bra att ange en källaJo, det var inte det att jag mistrodde dig och ville se en källhänvisning...
Kul. Ska bli intressant att se hur en AMA-mästare klarar sig i GP. De kommer ju inte så ofta till Europa. Vilka har vi sett tidigare (i ”modern tid”)? Hayden, Spies, Bostrom. Fler?AMA SBK mästaren Josh Herrin är klar för Moto2 nästa år men har inte bekräftat vilket team.
Kul. Ska bli intressant att se hur en AMA-mästare klarar sig i GP. De kommer ju inte så ofta till Europa. Vilka har vi sett tidigare (i ”modern tid”)? Hayden, Spies, Bostrom. Fler?
Och han är en riktigt ung (23 år) amerikan, vilket var länge sedan. Har han potential att bli det nya amerikanska hoppet? Han verkar ju vara rätt ute när det gäller förebilder.Josh Hayes körde ju förtjänstfullt Edwards M1 på Valencia till en sjundeplats 2011. Herrin var Hayes teamkompis i år och tog titeln för första gången, Hayes de tre åren innan.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|