MotoGP - Silly season 2014.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
That's what I'm talking about! Och det där byter vi mot sur-Indy? :(

Det man ev. kan glädjas åt är att innerplan kommer byggas om.

The 16-turn, 2.645-mile circuit will feature exciting new turn configurations and braking zones, creating more passing opportunities, while the entire infield section will be repaved to create a smoother surface.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Det man ev. kan glädjas åt är att innerplan kommer byggas om.

The 16-turn, 2.645-mile circuit will feature exciting new turn configurations and braking zones, creating more passing opportunities, while the entire infield section will be repaved to create a smoother surface.

Och att det inte ären Tilke-bana, åtminstone inte vad jag vet. Tilke-banor är som spanjorer på pallen; det är absolut inte något fel med det men det är kul med lite omväxling ibland också...
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Har varvat Laguna Seca fler varv än många här!
En svensk stödhjulsförare drog mina blickar till Indycar (Lillövis)
Senare köpte jag en PC, och spelet: INDYCAR. (slösat många timmar där)

Alltid en spännande bana, men har ju spelat sååå många spel sedan.. men alltid korkskruven!
Det är ju det som gör den banan!
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
P€RRA;5900713 skrev:
Aragon och Sepang är väl helt okej banor för RR?

Jo, det var det jag försökte säga. Det är inte nödvändigtvis något fel med Tilke-banor, tvärtom är många som du säger riktigt underhållande, men jag vill inte bara se Tilke-banor i kalendern.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Och att det inte ären Tilke-bana, åtminstone inte vad jag vet. Tilke-banor är som spanjorer på pallen; det är absolut inte något fel med det men det är kul med lite omväxling ibland också...

Avd: Tilke banor.. Såg alltid med glädje fram mot när ett MGP race närmade sig denna bana!

bana.jpg
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Istanbul Park :tummenupp

Om jag minns rätt var åtminstone en av anledningarna att MGP cirkusendrog sig ur Turkiet dåligt publikt intresse! Trist med tanke på bl.a högfartshögern..
 
Last edited:

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Nästan hela MotoGP kunde köras i Storbritannien om målet vore att tävla på de mest utslagsgivande och samtidigt sevärda banorna. Brno och Laguna Seca skulle räcka som away-banor, möjligen också Mugello.
De som inte följer British Superbike rekommenderas att göra så! Där körs hejdlöst fort och hårt på vad som i aktuella hastigheter mest liknar mycket krokiga bergochdalbanor, mycket ofta i regn och kyla.

Vän av ordning undrar då kanske varför de som är framgångsrika där inte vinner allt utanför UK? Min uppfattning är att Tilkes (och hans andliga bröder) banor är för 'lättåkta' för att fullt ut testa fram bästa hojar och förare.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
P€RRA;5900952 skrev:
Har du kört den på riktigt?

Den är lätt med på min bucket list. Laguna, Donington och Philip Island är de jag helst skulle vilja köra själv med Monza som en outsider.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Även 2014 fyra tävlingar till Spanien. Frågan/undran man kan ställa sig är hur länge lånebubblan bubblar? Krislandet som kör på i många fall som om det regnar! Fotbollsklubbar värvar konstigt nog ännu för miljarder, race tävlingar verkar idag inte påverkas att landet mer eller mindre är bankrutt. En rejäl bubbla enligt mig som förr eller senare kommer smälla av. ECB (Europeiska centralbanken) lånar ut pengar till redan bankrutta banker, så att de kan låna ut mer pengar till en stat som ser alltmer bankrutt ut så att den kan stötta upp samma banker. Tiden då team får rejäla sponsorsproblem närmar sig med stormsteg? på + kontot är såklart fulla läktare, jag vet inte vad det kostar att arra ett MGP en helg! Men frågan är hur länge folk tycker race tävlingar och andra sportarrangemang är intressant? De som redan förlorat/mister sina jobb,De som inte har råd att servera mat till familjen som förr,de som fått slå igen sin firma och alla som inte har en chans på ett nytt arbete på den 20%:iga arbetslöshetsmarknaden! Kommer de miljoner sport tokiga spanjorer slå tillbaka och inte längre komma till arenaidrotten ??
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Även 2014 fyra tävlingar till Spanien. Frågan/undran man kan ställa sig är hur länge lånebubblan bubblar? Krislandet som kör på i många fall som om det regnar! Fotbollsklubbar värvar konstigt nog ännu för miljarder, race tävlingar verkar idag inte påverkas att landet mer eller mindre är bankrutt. En rejäl bubbla enligt mig som förr eller senare kommer smälla av. ECB (Europeiska centralbanken) lånar ut pengar till redan bankrutta banker, så att de kan låna ut mer pengar till en stat som ser alltmer bankrutt ut så att den kan stötta upp samma banker. Tiden då team får rejäla sponsorsproblem närmar sig med stormsteg? på + kontot är såklart fulla läktare, jag vet inte vad det kostar att arra ett MGP en helg! Men frågan är hur länge folk tycker race tävlingar och andra sportarrangemang är intressant? De som redan förlorat/mister sina jobb,De som inte har råd att servera mat till familjen som förr,de som fått slå igen sin firma och alla som inte har en chans på ett nytt arbete på den 20%:iga arbetslöshetsmarknaden! Kommer de miljoner sport tokiga spanjorer slå tillbaka och inte längre komma till arenaidrotten ??

Ibland är det lätt att överse att Sverige hade en liknande bostadsbubbla och bankkris för 20 år sedan och det gick ju bra tillslut. Svenska banker fick också stöd av svenska staten under den senaste finanskrisen.

Har inte så mycket med racing att göra men situationer är inte alltid så ensidiga.
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Newly crowned World Supersport Champion Sam Lowes will ride in the Moto2 World Championship next season, ending speculation about his immediate future.
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Man undrar hur intresserade Audi egentligen är av att hålla Ducatis motogp projekt under armarna.
Resultateten blir knappast bättre snarare tvärtom.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top