Väldigt intresserade om man ska tro det som står i artikeln som xeptme postat ovan.Man undrar hur intresserade Audi egentligen är av att hålla Ducatis motogp projekt under armarna. Resultateten blir knappast bättre snarare tvärtom.
Väldigt intresserade om man ska tro det som står i artikeln som xeptme postat ovan.Man undrar hur intresserade Audi egentligen är av att hålla Ducatis motogp projekt under armarna. Resultateten blir knappast bättre snarare tvärtom.
Man undrar hur intresserade Audi egentligen är av att hålla Ducatis motogp projekt under armarna.
Resultateten blir knappast bättre snarare tvärtom.
Vad är det Audi ska/kan bidra med?
1. Ducati har aldrig haft så bra ekonomi som när de köptes av VAG så jag undrar om de verkligen haft ont om ekonomiska resurser under de senaste åren på ett sätt som hindrat deras framfart
2. VAG har en stark intern policy att alla märken ska ha positivt kassaflöde och resultat vilket betyder att Audi bara kan finansiera en ökad satsning på MotoGP under en begränsad tid och med resurser som Ducati kan betala tillbaka. Till exempel Lamborghini ligger också under Audi men tvingades mot sin vilja att lansera Gallardo just för att de skulle uppnå positivt kassaflöde
3. Ingen del inom VAG har väl egentligen någon erfarenhet av prototypracing förutom Audi i LMP1 vilket väl ändå är rätt långt ifrån MotoGP. Dessutom var väl mycket av framgångarna i LMP1 beroende av att man hade den överlägset största budgeten och att man var innovativ inom drivlinorna, något som knappast är överförbart på MotoGP. Porsche är ju också på väg in i LMP1 vilket säkert får Audi att satsa lite extra där i år
Det är klart, vad man kan göra är väl att tvinga igenom beslut som Ducati själva inte vill ta, som att byta ut personal.
Jag personligen tror inte heller att Audi är överlyckliga över att få Ducati på halsen, vad ska Audi med Ducati till egentligen?
Ja verkligen vad har förlustföretaget Ducati som Audi egentligen vill åt?
Fast man skulle kunna tro att grabbarna i Ingolstadt gjort ett skatteteknisk resonenemang, låt oss köpa upp skiten och kvitta våra vinster mot förlusterna.
Ja verkligen vad har förlustföretaget Ducati som Audi egentligen vill åt?
Vad är det Audi ska/kan bidra med?
1. Ducati har aldrig haft så bra ekonomi som när de köptes av VAG så jag undrar om de verkligen haft ont om ekonomiska resurser under de senaste åren på ett sätt som hindrat deras framfart
De kan väl ha haft bra ekonomi bland annat pga att de lagt en begränsning på MGP-satsningen?
Ja verkligen vad har förlustföretaget Ducati som Audi egentligen vill åt?
De skulle byggt en fet bana runt hela Island, nåt i stil med TT-t
P€RRA;5903673 skrev:Nu är det klart:
Ducati Corse has announced that Luigi Dall’Igna has been appointed as its new General Manager, officially taking up the position on 11 November. He will replace Bernhard Gobmeier, who will return to Germany with the Volkswagen Group.
http://www.motogp.com/en/news/2013/dalligna+with+Ducati
P€RRA;5903673 skrev:Nu är det klart:
Ducati Corse has announced that Luigi Dall’Igna has been appointed as its new General Manager, officially taking up the position on 11 November. He will replace Bernhard Gobmeier, who will return to Germany with the Volkswagen Group.
http://www.motogp.com/en/news/2013/dalligna+with+Ducati
Å andra sidan har Aprilia varit aktiva i prototypracing sedan början av 90-talet, och varit oerhört framgångsrika. Hur mycket av 125 och 250 erfarenheterna de kunde ta med sig till CRT-satsningen vågar jag inte gissa. Ducati har kanske äldre arv, men i modern tid är det väl ganska lika? Vet någon hur länge DAlligna jobbat med Aprilia, är det bara med RSV4, eller även de gamla tvåtaktarna?Jag vet inte vad killen har för historia men Ducati lär nog uppleva det som en prestigeförlust att ta in någon från Aprilia för att styra upp deras misslyckande med tanke på hur mycket mer erfarenhet Ducati har av racing än Aprilia. Undrar hur italienare hanterar en sådan där situation; är de glada att få in en italienare istället för tysken eller är det värre när lillebror kommer för att styra upp hos storebror?
Vet någon hur länge DAlligna jobbat med Aprilia, är det bara med RSV4, eller även de gamla tvåtaktarna?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |