Spontant så tror jag att du behöver ha med dig en ganska stor påse pengar in i ett Moto2-team om du inte redan är en stjärna i Moto3 eller tex WSS.Hur stora kan chanserna vara att Stigefeldt promotar Backlund att komma till Caterham? Skulle han kunna få en plats om ekonomin var den rätta? Spännande att vi får en svensk teamchef i GP-depån igen iaf. Chanserna för Backis att komma till Moto2 lär ju inte bli mindre...
Decision of the Grand Prix Commission skrev:TECHNICAL REGULATIONS
Moto3™ Class – Effective 2014
- Engine manufacturers will be required to make available six gearboxes, comprised of two specifications, and to allow teams to decide at the first event
MotoGP™ Class – Effective 2014
- The temperature of fuel, which may not be less than 15 degree Celsius below the ambient temperature, will now be checked in a separate container prior to the fuel tank being filled. This is due to the shapes of some fuel tanks making it impossible for a probe to measure temperature in all sections of the fuel tank. The fuel tank must be empty prior to filling from the separate container.
- For practical and cost reasons, wildcard entries in the MotoGP™ class will be free to use any ECU and software.
- MotoGP™ class wildcard entries will be permitted to use a maximum of three engines at each event.
Om inte jag förstått det hela fel så får man en effektivare förbränning med kallare bränsle. Kan det stämma?Mäter de temperaturen på soppan för att de satt gränserna i liter? För vikten förändras väl inte pga temperaturen?
Är Backlund bara 23 år?Hur stora kan chanserna vara att Stigefeldt promotar Backlund att komma till Caterham? Skulle han kunna få en plats om ekonomin var den rätta? Spännande att vi får en svensk teamchef i GP-depån igen iaf. Chanserna för Backis att komma till Moto2 lär ju inte bli mindre...
Och det visade sig stämma braP€RRA;5906434 skrev:Enligt tyska Speedweek.com ska Aspar ha bestämt sig för att droppa Aprilia och köra 2 st Honda RCV1000R nästa år. Hayden blir en av förarna.
http://www.speedweek.com/motogp/news/46512/Nicky-Hayden-Bei-Martinez-auf-Honda-statt-Aprilia.html
Japp! Född i april 1990.
Kallare soppa kyler insugsluften mer än varm -> kallare luft får mindre volym -> mer syre in per volymsenhet -> man kan mata in mer soppa per liter luft.Om inte jag förstått det hela fel så får man en effektivare förbränning med kallare bränsle. Kan det stämma?
P€RRA;5907402 skrev:
Ska bli kul att se Hayden på den cykeln men även om han kanske ses som försteförare så är jag mkt tveksam till att han kan spöa Espargaro som jag ser som en framtida utmanare till MM!
”I think the combination of Honda's MotoGP Production Racer and Nicky Hayden is going to be a very successful one.”P€RRA;5907402 skrev:
så... Aleix Espargaro måste väl vara den enda föraren någonsin som betalat för att slippa köra en Honda i MotoGP...
Var det inte så att det kostade 400.000 EUR för att lösa ut honom från Aspar? Varav han betalade 100.000 EUR ur egen ficka, avstod nån bonus för att ha vunnit CRT klassen, och resten stod hans nya team för?
Sen bytte Aspar från ART till produktions Honda, och Espargaro hamnade hos NGM på en hybrid FTR med Yamaha motor?
Ironi...
Det tror inte jag. Dem du nämner sitter på fabriks- eller satellithojar och produktionsräsern (RCV1000R) kommer inte att han en chans mot dem. Skulle de ens komma i närheten har Honda gjort valet lätt för dem som bestämmer om de ska betala ca 5 miljoner Euro för en satellithoj säsongen 2015.”I think the combination of Honda's MotoGP Production Racer and Nicky Hayden is going to be a very successful one.”
Det tror jag med och att Hayden kommer vara ett allvarligt hot mot Rossi (och förstås Crutchlow, Bradl och Bautista) nästa år.
Snälla, kan du inte sluta med den där typen av inlägg?Är volymen sen?!
De kommer inte köra med en FTR/Yamaha-hybrid, utan de kommer få en näst intill komplett hoj från Yamaha minus tank och kåpor. Eller - ja, det kan rent tekniskt sett bli en FTR/Yamaha-hybrid om FTR kommer tillverka tank och kåpor.
P€RRA;5907446 skrev:Det tror inte jag. Dem du nämner sitter på fabriks- eller satellithojar och produktionsräsern (RCV1000R) kommer inte att han en chans mot dem. Skulle de ens komma i närheten har Honda gjort valet lätt för dem som bestämmer om de ska betala ca 5 miljoner Euro för en satellithoj säsongen 2015.
Men det ska onekligen bli intressant att se vad de kan prestera
Bara för att vara extra tydlig här, så ingen missförstår, så köra ALLA hojar med ECU:n från Magnetti Marelli nästa år. Skillnaden mellan fabriksteam och icke-fabriksteam är att de först nämnda skriver sin egen mjukvara.Tror att dom här produktions räserna (både Yamahan och Hondan) kan bli rätt farliga. I och med att dom använder Dornas ECU, så får dom mera soppa, tillgång till dom mjukare "crt-däcken", och flera motorer per säsong.
Hondas produktionsräser verkar ju vara en MotoGP hoj, minus pneumatiska ventilerna, ECU'n, och "seamless" växellådan. Alla verkar ju bara rätt överrens om att den där växellådan inte gör sådär fantastikst mycket för varvtiderna, och nackdelen med att köra mekaniska ventiler och std. ECU'n kanske vägs upp en hel del av dom mjukare däcken och den ökade bränslemängden....
Tror nog dom kan hota en och annan satelithoj, och så fabriksduccarna såklart...
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |