MotoGP - Silly season 2014.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
P€RRA;5853308 skrev:
Det skulle kunna vara лв eller Kč. Möjligen ₩ eller C$. Om det inte är ﷼ förstås. Och med tanke på Crutchlows morbrors kusins ursprung och kontakter på sin fasters sida är det inte helt otänkbart att det som avses faktiskt är руб.
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Man kan utgå ifrån att alla priser som kastas runt om GP är i Euro, samt att de ofta är ganska felaktiga.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Det skulle kunna vara лв eller Kč. Möjligen ₩ eller C$. Om det inte är ﷼ förstås. Och med tanke på Crutchlows morbrors kusins ursprung och kontakter på sin fasters sida är det inte helt otänkbart att det som avses faktiskt är руб.
Hur mår du egentligen? Har du någon vuxen att prata med?
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Rätt säker på att det är i Euro. Ducati har väl senaste åren offentliggjort alla löner i Euro?
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Rätt säker på att det är i Euro.
När europeiska skribenter skriver om europeiska aktörers ekonomi kan man väl sluta sig till, om inget annat anges, att det handlar om europeisk valuta.

Om Wall Street Journal däremot skriver om Apple eller General Motors, och så vidare...
 

Smagatusk

Guest
Nu ligger han egentligen ännu värre till, på sätt och vis. Han blir redan i år, under Marquez rookie-år, relativt ofta frånåkt från sin teamkamrat och ligger nu efter i tabellen. Nästa år blir det förmodligen inte lättare, och enda anledningen att Pedrosa skulle få förnyat förtroende, som jag ser det, skulle vara att de inte hittar en ersättare som de tycker har framtiden för sig.

Hur menar du nu?

Ett team vill väl ha två potentiella vinnare, och med tanke på att det bara är 2 poäng som skiljer dem åt så tycker jag inte att Pedrosa blir frånåkt. Vem från ett annat team skulle kunna prestera bättre än Pedrosa på Hondan, i kampen om en VM-titel?
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hur menar du nu?

Ett team vill väl ha två potentiella vinnare, och med tanke på att det bara är 2 poäng som skiljer dem åt så tycker jag inte att Pedrosa blir frånåkt. Vem från ett annat team skulle kunna prestera bättre än Pedrosa på Hondan, i kampen om en VM-titel?

Lorenzo? :hihi
Men nog finns det potentiella vinnare i fältet. Speciellt om man sätter dem på en prototyphoj.
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Hur menar du nu?

Ett team vill väl ha två potentiella vinnare, och med tanke på att det bara är 2 poäng som skiljer dem åt så tycker jag inte att Pedrosa blir frånåkt. Vem från ett annat team skulle kunna prestera bättre än Pedrosa på Hondan, i kampen om en VM-titel?

När Honda/Repsol tog sig an Pedrosa 2006 så var det med tanken att han skulle ta en titel åt dem. Det har inte hänt på de senaste 7 åren.

JAG tror att han åker ur Repsol Honda efter 2014, förutsatt att:
* Han inte tar en titel i år eller nästa
* Det finns någon pilot i Moto2/WSBK som Honda/Repsol anser ha potential nog för ett fabriksteam

Det jag menar är att han åker ur teamet pga framtidsutsikter, inte pga prestation. Vinner han inte i år eller nästa år så ser det inte så ljust ut för framtiden heller, med tanke på att han presterat allra bäst förra året.

I 4 av årets 9 lopp hittills, så har MM slutat före DP, och då har jag inte räknat med loppet som Dani inte startade.

En annan statistik:
MM har stått på pallen alla lopp han avslutat (dvs 8/9, DNF i ett lopp). DP har tre lopp utanför pallen (så 5/9, DNS i ett lopp).
MM har tre vinster, två andraplatser och tre tredjeplatser. DP har två vinster, tre andraplatser, två fjärdeplatser och en femteplats.
MM har tre poles och fem snabbaste varv. DP har två poles och ett snabbaste varv.

Jag tycker nog att MM kör från Pedrosa relativt ofta, men det behöver inte betyda att nån annan gör det.
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
"Hett" rykte av "media muppar" i går kväll !! C. Stoner tillbaka till Ducati :Bugar
Det vore förstås den ultimata MotoGP-händelsen. Lätt att föreställa sig att Stoner skulle säkra den högsta ersättningen någonsin för en MotoGP-förare. Och vilka förväntningar! Både på att Stoner vinner titeln, eller i alla fall flera race och regelbundet utmanar för segrar, samt på kampen mellan honom och Marquez. Stoner lär väl ha sett Marquez på teve hemma i Australien och nog måste han tänka: ”Damn! Den där killen kör ju om jag!”.
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Det är ganska galet. Är det till och med unikt för en förare under sin första säsong i 500/MotoGP?

Agostini verkar ha enbart vinster/andraplatser eller DNF på de han startade i första 500-året, men jag vet inte hur pass pålitlig wikipedia är i det fallet.
Kenny Roberts hade en sjundeplats och resten 1-3-platser eller DNF. Han verkar inte ha börjat delta i 500-klassen förräns andra loppet heller. Sjundeplatsen kom på åttonde rejset (hans sjunde) för året av totalt 11.
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Agostini verkar ha enbart vinster/andraplatser eller DNF på de han startade i första 500-året, men jag vet inte hur pass pålitlig wikipedia är i det fallet.
Jo, verkar stämma. MotoGP har samma info. Så helt unik är tydligen inte MMs framfart i MotoGP, även om han skulle fortsätta stå på pallen restan av säsongen.
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2013-07-22 kl. 15.33.40.png
    Skärmavbild 2013-07-22 kl. 15.33.40.png
    63.8 KB · Visningar: 108

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det vore förstås den ultimata MotoGP-händelsen. Lätt att föreställa sig att Stoner skulle säkra den högsta ersättningen någonsin för en MotoGP-förare. Och vilka förväntningar! Både på att Stoner vinner titeln, eller i alla fall flera race och regelbundet utmanar för segrar, samt på kampen mellan honom och Marquez. Stoner lär väl ha sett Marquez på teve hemma i Australien och nog måste han tänka: ”Damn! Den där killen kör ju om jag!”.

Kanske inget Ducati, men väl lite rekorderligt Honda-testande för Stoner redan i år på Motegi.
Ja, enligt mcn så läste ni rätt. Stoner på två hjul 2013. :tummenupp
http://www.motorcyclenews.com/MCN/s...13/July/jul2213-stoner-to-test-factory-honda/

Spekulationer lär inte vänta på sig.

Ut med DP. MM + CS, super ailen team1
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top