MotoGP - Silly season 2014.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Håller inte med om allt som står i artikeln men kontentan är ju att allt det som Stoner inte gillade finns kvar. Gör han comeback 2014 har han lite att förklara.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
P€RRA;5854630 skrev:
Håller inte med om allt som står i artikeln men kontentan är ju att allt det som Stoner inte gillade finns kvar. Gör han comeback 2014 har han lite att förklara.

Vad behöver han förklara för någon egentligen?

"Life without MotoGP sucks more than the politics and shit in MotoGP, let's gassit!"

Jag vet inte om han bröt några avtal med Honda eller sponsorerna när han slutade, då kanske han måste pussa lite rumpa men det lär väl vi vanliga tittare/fans inte få höra eller se så mycket av.

Personligen är jag inget direkt fan av Stoner av olika anledningar men jag tycker ändå att MotoGP är bättre med honom än utan honom så jag skulle gärna se honom på gridden 2014. Han lär väl få ett hyfsat vite i sitt nya avtal om han skulle bryta det eller så skriver de ett ettårsavtal, vad vet jag. Det kan ju vara svårt att övertyga folk att lita på en efter att man har gjort något sådant. Det kanske var precis det du menade?
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Gör han comeback 2014 har han lite att förklara.

Varför då? För att en liten klick "haters" som inte förstår hans storhet ska få lite mer att älta? Eller så ger han bara hela Sporthoj fingret & säger "sköt ert så sköter jag mitt". Känns mer troligt än att han kommer kalla till presskonferens där han ska förklara varför han vill komma tillbaka.
 

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Ort
Gotland
Hoj
Ducati 916
P€RRA;5854922 skrev:
Nej, jag menade precis det som står i artikeln. Allt det som Stoner ogillar och som fick honom att lämna serien finns kvar.

Om jag får gissa, så tror jag inte att reportrar i allmänhet VET alla detaljer som fick Stoner att sluta (och med all respekt så vet ingen här det heller).
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Superbikeplanet är i många stycken patetiska i sitt hat mot Pedrosa och Stoner och i sitt på gränsen till löjeväckande hyllande av Hayden. Deras redaktionella material är pga detta i mycket oläsbart.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Superbikeplanet är i många stycken patetiska i sitt hat mot Pedrosa och Stoner och i sitt på gränsen till löjeväckande hyllande av Hayden. Deras redaktionella material är pga detta i mycket oläsbart.
Som om inte det media förfarandet gäller mellan Spanska vs Italienska media etc .. !
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Varför då? För att en liten klick "haters" som inte förstår hans storhet ska få lite mer att älta? Eller så ger han bara hela Sporthoj fingret & säger "sköt ert så sköter jag mitt". Känns mer troligt än att han kommer kalla till presskonferens där han ska förklara varför han vill komma tillbaka.
Ja, jag vill så klart ha en egen personlig förklaring av Casey, face to face... :rolleyes:

Du tycker inte själv att det vore konstigt att lämna något med massor av hårda ord för att sen komma tillbaka som om inget hänt utan en förklaring?
 

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Ja, jag vill så klart ha en egen personlig förklaring av Casey, face to face... :rolleyes:

Du tycker inte själv att det vore konstigt att lämna något med massor av hårda ord för att sen komma tillbaka som om inget hänt utan en förklaring?

Fast man glömmer fort de jobba sakerna till fördel för de roliga minnerna.

Behövs väl ingen bekännelse från honom varför han skulle komma tillbaka om han nu gjorde det oxå då det är ganska självförklarande.
"This will allow me to enjoy what I miss: riding a MotoGP bike!"
 

600cc

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
FZR600
http://www.motogp.com/en/news/2013/stoner+to+test+with+HRC

Casey är nöjd med beslutet att sluta köra MotoGP, men han saknar att köra en MotoGP maskin, så detta är väl perfekt för honom. Han vill alltså inte in i cirkusen igen. Än.

ÅÅHH :kär, kom tillbaka Casey, allt är förlåtet :). jag tror ju stenhårt på att han kommer göra entré igen 2014 eller 2015 men ha måste mjukstarta. Hur hade det sett ut att komma tillbaka bara ett halvår efter sin sorti :).

Drömmen hade ju varit om HRC hade tre team som tidigare. Tänk er Stoner, Marquez och Pedrosa fightas mot Rossi och Lorenzo :tummenupp
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
ÅÅHH :kär, kom tillbaka Casey, allt är förlåtet :). jag tror ju stenhårt på att han kommer göra entré igen 2014 eller 2015 men ha måste mjukstarta. Hur hade det sett ut att komma tillbaka bara ett halvår efter sin sorti :).

Drömmen hade ju varit om HRC hade tre team som tidigare. Tänk er Stoner, Marquez och Pedrosa fightas mot Rossi och Lorenzo :tummenupp

Ja, jag tycker säsongen är intressant i år, men den hade blivit explosiv med Stoner i gröten!

Bradl har tydligen inget kontrakt för nästa år; öppnar det en plats hos LCR? Denna paragrafen verkar mest intressant för min del: "However it now seems that Honda must give the final word for next season and, with the likes of Cal Crutchlow still available, are yet to make their decision." Vet att det har sagts att Cal har signat för Ducce och att det kommer göras offentligt på Indy, men kanske är inget påskrivet än?

http://www.crash.net/motogp/news/19...tm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=rss
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Tänk er Stoner, Marquez och Pedrosa fightas mot Rossi och Lorenzo :tummenupp

Fimpen är nog tyvärr pensionsmässig/alltid allt för skadad! Fast Casey "complain too much" Stoner, MM och CC i samma team vore himla kul:) Risken är att "moaner:s" frökenfasoner inte skulle palla/tillåta att teama tillsammans med CC!!
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Nejnej, bradl till hrc, Marquez och stoner till Ducati. Å Yamaha enligt tidigare. Så kanske det blir mer än två märken som presterar...
 

600cc

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
FZR600
Nejnej, bradl till hrc, Marquez och stoner till Ducati. Å Yamaha enligt tidigare. Så kanske det blir mer än två märken som presterar...

Nää, då är det bättre att Bradl går till Ducati. Den kulturkrocken lär bli intressant :D. Eftersom inte ens italienare (Rossi) kan samarbeta med andra italienare så är nog den enda lösningen att placera en hårdför tysk i teamet. Gärna en sån som marscherar när han ska någonstans också :tungan. Det bästa är att alla "dokusåparäjsers" på WWW kommer få sitt lystmäte i att följa ducati-teamet :D

Alla Göteborgare kommer njuta som hämd för spårvagnarna som de skickade hit ;)
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Nää, då är det bättre att Bradl går till Ducati. Den kulturkrocken lär bli intressant :D. Eftersom inte ens italienare (Rossi) kan samarbeta med andra italienare så är nog den enda lösningen att placera en hårdför tysk i teamet.

Ducati/Audi/Bradl känns ändå inte så långsökt!

:tummenupp
 

600cc

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
FZR600
Ducati/Audi/Bradl känns ändå inte så långsökt!

:tummenupp

Ja just det ja, jag glömde ju Audi :). Då fattas det bara att Ducati börjar bygga sina hojar som Audi bygger sina bilar, d.v.s med en motor som är så felplacerad att man måste kompromissa med andra aspekter på hojen. Ehh, ja just det ja :glömdet
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Fördelen med en comeback för Casey vore en till som kan vinna race, mer drama i depån och framförallt, en jäkla massa gnäll på allt och alla :)
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top