TRoos skrev:
2240860 Jag & min kompis var ut till suzuki/ducati center igår också och pratade lite med dem, och dem säger att det är för att kamremmen har gått av som motorn har slagits sönder, och att det bara är att köpa en ny motor eftersom varken dem eller något försäkringsbolag vill stå för det.
så nu väntar vi på prisuppgift på en motor, vill gärna veta på prisförslag på en ny snabbt sagt sa han 40'. Men min kompis borde ju kunnas hoppas på rabatt om inte annat, men det kommer mer info direkt jag vet något mer!
Tjenare .....
Har du fått se rem-resterna ??
Har dom/den "gått mitt av" eller saknar "tänder" ???
Vad jag misstänker är om något löphjul inte har skurit (och i sin tur "slirat upp remmen) så återstår kan det vara så att dom blivit feljusterade, det där med fabriks fel .....................visst kan ju vara så men tror inte på det.
Med tanke på cykeln gått 200 mil efter service så är det något lurt på g här.............stå på dig för allt i världen.......
Har bytat många kamremmar i mina dagar (på bilar) har dock ALDRIG varit med om motorhaveri pgr kamremsbrott som enda orsak. Det finns alltid en orsak till att kamremshaveri.........
Fabriksfel på remmen i sig, felaktigt justerad remspänning eller skurna löprullar
Kräv att få se ALLT..........även specifik arbetsorder på delar som,finns "uttaget från reservdelslagret" och som ägaren blivit debiterad på..........och framför allt att du verkligen fick gjort korrekt service.......
Fixera dig inte på miltalet untan här hänger det på åldern på maskinen.
Kolla upp ALL servicehistorik........om den e fullservad där den står nu så SKA (enl lag) dom ha kvar gamla arbetsordrar på mc:n i sitt arkiv...
Skulle gärna vilja få se lite bilder på skadorna, motorns högersida då.
Höll att glömma en sak ...
Om det nu är ett rent remhaveri så finns det något som kallas för reservdelsreklamation ............(som är bra längre än 200 mil) som även då får stå för följdskadorna (inom bil branschen då)
Hade dom bara stått på er sida och sagt att det är ett fabriksfel så hade tillverkaren fått stå för kostnaderna (eller en del av dom)
Men eftersom dom inte verkar vilja hjälpa till eller att försäkringsbolag vill ta något av skadan så kan det vara så att att personen som utfört jobbet klantat sig duktigt.
Jag tror även att verkstanden vet betydligt mer än vad dom säger i detta faller, det är mycket pengar på spel vid sådana här tillfälle..