Det gör dom (nuförtiden)
Inte alla...
Det gör dom (nuförtiden)
Trådlyfts-VM?
Mina ögon blinkar och mina lungor andas utan att jag behöver tänka på det.
Motstyrning....är det verkligen nått folk tränar på?
Instämmer med gulleplutt, man kan ju inte ta kurvor med mindre radie än nån kilometer om man inte motstyr.
Jag tror dom flesta gör det automatisk utan att tänka på det faktiskt.
Grejen med att förstå varför man gör det, och att veta att man kan ta i lite mer, och lite raskare för att få snabba nedlägg, gör ju att man kan göra rask kursförflyttning med....vid t.ex undanmanöver.
Men det kräver att man tränar, tränar och tränar, kurser på bana är något alla med potenta bågar borde få förmånen att gå.
/J - sjukt nöjd med SMCs SHK
Det är ganska pinsamt att körskolorna inte
lär ut om motstyrning till blivande Mc-förare
Mina ögon blinkar och mina lungor andas utan att jag behöver tänka på det.
Motstyrning....är det verkligen nått folk tränar på?
Så tråden(arna de andra som startats) fyller sin funktion då de förstnämda i alla fall ofta får en aha-upplevelse då de testar motstyrning och finner körningen sedan mer underhållande.
Fan den här tråden skrämmer mig lite faktiskt
Självklart fyller trådarna ett syfte, och självklart kan det vara bra att få mer ingående kläm på fenomenet för framtida bruk. Vad jag tror att gulleplutt (och jag med flera) menade var att det är förvånande många (eller snarare förvånande att det finns några alls) som blir alldeles "Jaha, där ser man!" när man berättar om motstyrning för dem.
Varför??
Varför??
Antagligen för att så många inte har en aning om fenomenet samt att en del sk inbitna hojåkare envist hävdar att det är en myt.
Läskigt att folk inte insett hur motstyrning funkar, jag menar alla använder det ju när dom kör, hur skulle man annars kunna svänga i farter över kryphastighet? Men bättre att inse fenomenet sent än aldrig
Tycker körskolor borde vara bättre på informera folk vad dom egentligen gör när dom svänger med hojen.
Varpå trådarna blir än viktigare.
Det är nog mer än "lite" effektivare...mm, på vissa låter det som om styret är åt fel håll genom hela svängen -lycka till
Jag knäcker till lite åt fel håll så att cykeln lägger sig, sen motstyr jag inte ett dugg längre, då skulle jag trilla omkull.
Skillnaden mellan att "knycka till" med kroppen och luta sig och att motstyra är faktiskt inte så stor, motstyrningen gör det lite effektivare bara...
Det där med att "knycka till", "luta sig" och "vikta fotpinnen" anser jag bara vara en omedveten motstyrning.Det är nog mer än "lite" effektivare...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|